A lefulladásra, a nagyobb inercia a megoldás. Ha háztájiban készült és jobban rezeg a motor, dinamikusan kell kiegyensúlyoztatni.
Futómű: keress fel egy megbízható futóművest, aki érti a komplex rendszer működését, biztos tud alakítani, hogy elégedett legyél. Gyárilag jó a jawa alapja, személyre tudják szabni.
A 2008-as karbist én is szerettem, nem fulladt le másodikban, melegen könnyen indult, nem volt szopás az első teleszkóppal (és olcsó is volt). Nem szopatott azzal hogy az alapjárat állítás fordított irányban van! Gyári értéken van elöl-hátul a futómű, hátul már erősebb rugóval, az eleje mégis sokkal kevesebbet mozog középen leterhelve. A könyve szerint nem így kéne mozognia (okoskodóknak bemásolhatom). Ma butítottam a gázkaron és az elektronikán, meglátom második alkalommal jobban mászik-e. Elég digitális: vagy elkapar (gumi jó) vagy lefullad nincs átmenet egyáltalán, csak lendületből lehet használni. 3.-ban már olyan mint az álom közepes fordulattól. Kipróbálom a rajtelektronikát hátha segít állóból megindulni (előző gazdi kikötötte). A hátsó gumit már fél bar alá engedtem mégse tapad.
sxv550 terepen olyan jó volt, azt se tudom hol az állító csavarja, pedig aszfaltra tervezték. A kx meg dobál, pedig közel 100kg vagyok elvileg 70 kiló körüli a gyári beállítás. Emelkedő alján ugyanúgy leterhelem a hátulját mint a betán, erre ás egy hatalmas gödröt mintha megijedne egy kis dombtól (sokkal jobb gumival). 1-be használhatatlan mászni, 2-3-ban kevés a fordulat szimplán megáll a tetőn. Tudom nem erre tervezték, a ktm 400sx mégis alkalmas ugyanerre...
ktm superduke, radiális fékkel amivel sokat mentem. Amit most próbáltam az 2017 körüli 350 xc.
Tegnap beállítottam a kawa elejét a gyári értékekre a teljes tartomány felében mozog csak az eleje. A köcsög japán a lendkereket is agyon könnyítette, esztergálhatok nehezéket rá: https://www.ebay.com/itm/KAWAS...
Nem tudom Feri..milyen Sölva volt neked...igaz én csak az ezt ismerem...nekem ez van...Azért ezt a kategóriát nem mondanám szarnak...4.2 kg az eleje..a pár és minden kattintást érzel..a 30-30 -ból oda-vissza...hátul meg 40 katt..https://www.shocktech.co.uk/so...
A kettő között, meg ott vannak a futóművesek, amit enged az alapfelépítés, az behatárolja a lehetőségeiket.
Szériában, gyári állapotban a kawasaki és a yamaha a legjobb, ahogy én láttam, hallottam, éreztem. Se a kx250f sem a yz250f hez nem kellett nyúlni, és boldog voltam.
A wp elvesztette a motiváció egy részét, amikor a ktm tulajdonába került. Így is, úgy is meglesz az évi darabszám. Aki meg komolyabban gondolja, azzal megvetetik a cone valve - t.
1 szo mindt szaz..a japanok mar akkor profiszintu futomuvet csinaltak amikor a wp meg induloban volt.Az nem megy ki a fejembol ,hogy a wr 450 esnek a futomuje vajpuha volt,ugyan azzal a szettingel a motocross pajan nem birtad koppantani..a ktm el meg vagy csattogtal vagy szetszedett...amig a honda 50 evvel ezelott feher ruhaba dolgoztatta az embereit a gyarban addig erdemes elgondolkodni a japan precizitason.
Es akkor nem beszeltuk az erzbergen lattatokrol ahol Jarvis papa 5x lazabban billegett 2x gyorsabban vegig a Dineren,es csak a futomuvet lattad dolgozni om meg ment a motor folott,masok meg kinlodtak szenvedtek...tuuudom h a vilag legporofibbja,de ha valami nem segit akkor 2 ora utan szetver akarmi akar a faszt.En most azt lattam Gomez futomuje hasonlit,de meg mindig kemenyebb a Jarvisetol...igen..puhaval szerintetek nem lehet menni...lehet csak meg kell szokni es elore latni..a puha az elore lathatatlanokat is megenné, a kemeny is,csak az a kerdes te meddig birod rajta.Persze a fizikad is beleszol..amig egy izom 1,5 ora utan kimerul addig a lrofie 2,2,5 orat birja amig ero van benne,de ez endurance sport,azt sem lehet mondani izombol megy....szoval nagy a labirintus..en látok valamit es az nem biztos olyan amit masik is lat..csak az lassa aki sokat motorozik es lassa a kulombsegeket es izomba is at éli
https://motocrossactionmag.com...