Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Elektromosban addig nem tudnak előrelépni, míg valaki nem rukkol elő valami csoda energiaforrással(állítólag a tesla csinált valamit), bár nem tudom gondolt-e már valaki arra, mi lesz azzal a rengeteg veszélyes hulladéknak minősülő akkumlátorral, amit leél majd ez a sok elektromos jármű...

szerintem a gyártók már most látják, hogy 2T motorokkal nem fogják tudni tartani az EURO X meg a bánat tudja milyen környezetvédelmi normákat, még a TPI vel sem, s próbálják átállítani a népet a 4T re. Biztosan lesznek sokan, akik csak azért átülnek 4T re mert Jarvis azzal megy :)
Jogos érv,de a 2t fejlesztését is kötelező lesz bizonyítani,hogy el lehessen adni.
szerintem addig nem ultetik ra amig nincs vele gyozelmi eselye, mert az nem jo reklam.
Szerintem muszáj lesz mennie tpi-vel, ha akarja,ha nem :)
Reméljük minél többet megy 4t-vel az idei szezonba, még érdekesebb lenne.
Ú köszi ..Jó kis vidi. Milyen finom a 250 4T. Kettes alapról mindent megold.. Azt hittem verni fogja neki..meg cibàlni.....de csak folyatja az erőt.... Szali.!! Nehogy 250 4 T vegyél....mert làtod milyen.......A 350 az tuti jobb..... azt el tudod adni könnyen. Az .hogy mekyikkel jobb motorozni...az kit érdekel.....
szerintem marketing oka van Jarvis 4t hasznalatanak. A tpi vel nem akarnak menni a menok mert hatranyba kerulnenek. karbis 2t meg nincs uj elado. igy mivel a szponzor erdeke az eladas osztonzese ezert 4t motort tesznek ala. ami amugy mukodik is mert itt a forumon is erosodnek a 4t hangok.
Köszi! Sajnos nem sok időm van motorozni a meló miatt, azért is irtam, hogy engem kiszolgál! Fontosabb számomra az a része hogy jó állapotú és megbizható és természetesen kókánymentes legyen! A motor erejére nem lehet panaszom, ezért is volt az a célom hogy alul toljon, ne keljen forgatni nagyon, mert fent tartva nagyon durva dolgokra képes. Haverokkal kijárogatni heti 1 max 2 alkalommal, számomra tökéletes! Világ életemben 2t párti voltam, mentem sokféle 4t-vel is próba terén, saját motorok között csak 2t, szépen felfelé a létrán! Közel a 40-hez már nem olyan mint anno 25 évesen, sokkal megfontoltabb vagyok és a durva helyzeteket próbálom kihagyni, de azért néha bele esek!
Elismerésem,hogy 360 an tolod...Anno mentem ilyennel super moto kerékkel..190 volt a vége....de úgy is elég volt megzabolàzni.....Biztos ügyes lennél mondjuk egy slàger 350 4T....
Itt az oldalon a fórumokon kb 10-12 éve irok és olvasok! Az elején indult a cr/crf topikkal, anno elég jól pörgött, sok infót meglehetet osztani, nagyon jó csapat volt, aztán jött az rm/rmx topik, volt egy idő amikor az is jól pörgött, dew volt az egyik "húzó" arc, nagyon sok tapapsztalatot megosztott! Ritkán szoktam hozzászólni a dolgokhoz, inkább csak olcasok! Nem is egy fiatal géppel motorozom, /97 Exc 360/ de azt elhihetitek, hogy rendbe raktam minden téren, jelenleg blokk generál van és ahogy pár 10-20 hozzászólással ezelőtt irtátok tényleg egy vagyon bele megy egy használt motorba ami nem jön vissza! A közeljövőben nem is szeretném eladni, mert az én igényemet kiszolgálja teljes mértékben, enduróra használom, de nem hard enduróra /gurulgatás, kis mászás/! A karburálás téren jaxy és zsirral teljesen egyet értek 2t-nél baromi sok jelentősége van, de nagyon rider függő. Van aki az élesebb soványabbra karburált gépet szereti van aki a dúúsabbat! Ehez a nyomaték növelős témához annyi, hogy nekem a 360 alulra van karburálva nem kell forgatni, tol mint a mozdony. Kapott egy aluházas boyesen membránt és elé egy nyomaték növelő spacert. A lényeg annyi, hogy valóban kicsit lejjebb tolódott az a hasznos tartomány ahol érezhetően a "legerősebb-nyomatékosabb" a gép. de hangsúlyozom ez a szivó oldalra került, úgytudom a gas-gas is hasznáta-használja ezt a spacert. A karburálásról csak annyit, hogy 1 szett alapjárati, 1 szett főfuvi, 1 suber, 4 tű amit megvásároltam, hogy úgy menjen a gép ahogy én szeretném! Dewet ismerve, amit leirt valószinűleg igaz lehet, mert tuti körbejárta a témát rendesen!
Ezek a nyomatek novelokkel csak az a baj,hogy az amugy is szarul magas fordulaton porgo motor meg szarabbul fog menni fullgaznal..egyszoval doglik meg...
Jot kacagtam na :))
\minkes valamikor minden fele motoroztunk,de vannak bizonyos nyomok amiket a ven rokak csinaltak..mostansag csak akkor hasznalom azokat a nyomokat ha nagyon sietek haza,maskepp elkerulom,mert annyi a rosszakaro ember,hogy sosem tudod hol tesznek keresztbe neked..szoval a vadomba be az erdobe valahol es ahol esik a legjobban es ahol a legjobban tetszik ott megyek,igy nem is lekovetheto es ugymond a termeszetbe nagy kart sem teszel..a feljarokot meg meg kapom,vegul is az a lenyeg,hogy jot motorozzak.Nekunk nem szokasunk egy feljarot rongyosra motorozni..felmentem 1,max 2 szer es mar el is mentem tovabb,mert itt van ahova...a legnagyobb szerencsenk pedig,hogy az itteni orult motorosokon kivul nincs motoros migracio,messzi foldrol nem jonnek motorosok,csak max 2 xer egy evbe,hogy lassak a romany tesojukat :)))
az a pici lyuk, amire te gondolsz szerintem a hengerben a leömlő felett, csak azért van, hogy könnyebben be lehessen rúgni a motort.
szedjél szét egy gasgast és nézd meg jobban, hogy a powerkamra hogy van összekötve a leömlővel ;)

Mivel gasgashoz árulgatnak ilyen alkatrészt, feltételezem, hogy gasgas EC 2T powerkamra volt a kérdés tárgya.
Ok. Legyen egy kis jó idő....
Nincs hozzá elég tudásom még, azaz ne vedd KP-nak, csak nagyjából leírom a jelenlegi elképzelésim alapján, így el tudsz indulni ha jobban érdekel, miknek nézz utána.

Egyik alap, a blokkban a gázoknak van egy áramlástana, amikor kiáramlik a kipufogógáz a 2T rezoba ott van egy visszatöltő hullám is, s a forgattyús ház felől érkező friss nafta, ami kimegy a rezoba, vissza is van töltve a nyomás által.
A másik fontos tényező, annál jobban megy egy 2T adott fordulaton, minél jobb a henger töltöttségi foka és minél tisztább a hengerben bent maradó egyveleg, mivel a 2T rezo egy adott fordulatra van hangolva, csak azon az adott fordulaton tölti vissza legjobban a beáramló naftát és engedi le a kipu gázokat megfelelően, tehát akkor lesz a legjobb a töltöttségi fok és akkor lesz legkevésbé szennyezve kipugázzal a bennmaradó egyveleg, azaz ekkor tud a legmegfelelőbb égés létrejönni és a legjobb hatásfokkal üzemelni a motor.
Röviden összefoglalva, van adott fordulat "tartomány", amikor a 2T motor a legoptimálisabban üzemel.

Az téves elképzelés, hogy nyomatékosabbá teszi a motort minden fordulaton a powertér növelő, ha esetleg valaki így érti.
Nem ez történik, hanem szimplán csak annyi, hogy utólag ennek a kamrának a segítségével, a gáz áramlásokat megzavarják cseppet, s a motor előbb írt legoptimálisabb üzeme eltolódik a fordulat tartományban, a rezo oldali hullámot lehet vele szabályozni a nélkül, hogy a rezot cserélgetnéd.
Az optimális fordulat tartományt lehet vele eltolni leömlő oldalon, más fordulat tartományban lesz nyomatékosabb a motorod, a kamra növelése lefelé viszi el ezt a tartományt.

A szívó oldali tér növelő is hasonlóan működik, csak ott a szívó oldalt zavarják össze cseppet, de ott még más is, van mert a forgattyús tér térfogat is változik, az cseppet bonyibb.

A lényeg, hogy nagyon nem szabad eltérni a gyáritól egyik oldalon, mert a szívó és a leömlő oldali gázáramlások a mérnökök által össze vannak hangolva, ha nagyon elhangolod az egyik oldalt és nem mész utána a másik oldalon, akkor az egész hatásfoka összességében csak rosszabb lesz.

Angolul tudsz utánanézni a szakirodalomnak magyarul nem nagyon van ez ügyben,
olvass utána a Honda V-TACS, ATAC nak, nagyjából ilyesmiről van szó, a kipufogó oldali kamra méret változtatása.

Remélem nem volt benne sok hülyeség, valami ilyesmiről van szó.
Én nem blokkoltam semmit!
Pont úgy müködik mint a gyógyszer. Beveszed....és màr meg is javult... Persze..nem a gyógyszet hatàsa....hanem ilyen az ember....Kicsit àllitasz rajta...és màr nyomatékosabb is. A valósàg az persze màs.
Hali. Valaki eltudná nekem mondani hogy a powertér nővel hogy teszi nyomatékosabbá a blokkot? Lehet velem van a baj, de ezt nem igazán tudom felfogni. Elég sok motoron van csak nem értem a működését.
Ügyes dolog ez a blokkolasi funkcio. Igy szep lassan tenyleg magunkal.beszelgetunk :) mielott kisktm blokkolt meg lattam a beirasat. Hihihi
Igen eleinte szegediek jartak oda. Ős szegediek. Aztan valahogy vik is kikeveredett meg énis meg paran az uj szegedi csoport. Mi egy ideig egy roman sraccal jartunk ott még a kezdet kezdeten . Az évek alatt egyre messzebb es tobb helyet tartunk föl. Az ős brigaddal nem is tudtunk többször menni. Ez kb 2005 ben lehetett. Ekkor a helyieknek meg 200 kilos tenere szerű mindenféle motorjuk vokt sisak nelkul verették. Nekem akkor uj 525 om volt amit hitelre vettem kb 20 milioba volt egyevesen mikor végre sikerült eladnom. 30 milo bukoval amit ujabb öt évig nyogtem. Aztan volt 10 fasza év az sx ekkel. Ezidő alatt kb 40000 liter benzint füstöltem el ott. . Szerintem a heca sokakat odacsabitott minden felől. En a javara irnék 80%os létszamnovekedest. A maradek husz % jott . El lett baszva. Olyan mi t amikor egy tavoli szigetre ahol földön élő madarak élnek behurcolsz rókát vagy patkanyt. Ha mar ottvan baszhatod. Amugy nem az a problema hogy jottek emberek. Jottek oda jó emberek is. A problema az hogy nem tudtak viselkedni akik miatt most a baj van.
és ha ti nem találjátok meg, akkor soha senki nem találta volna meg...
Azt a helyet ahova Zsír előszeretettel látogat haverjaival Romániába mi találtuk.Én és pár haver.Aztán a haver megmutatta a Szegedieknek a Szegediek a Pestieknek, és most már fél Magyarország oda jár.Nem csoda hogy nem annyira bírják a motorosokat.