Üdvözlök mindenkit!GasGas Sm 50 vàsàrlàs előtt àllok!A motort ismert helyről veszem 2004 es ha jól tudom 4 éves kora óta 1 tulajnàl van!Kérdésem az lenne hogy lehet e ehez a motorhoz alkatrészt kapni ha igen akkor hol!Jobban a kopó alkatrészekre gondolok fékbetétek lànc lànckerekek,levegőszűrő....stb!Ez a Sm 50.egyébként megegyezik a Ec 50 el?
Plusz a légszűrő ház műanyagjainak az illesztését leragasztom. A sárvédő felőli részt Mindkét oldalról. Onnan szívja a legtöbb port.
Az alsó vízkivezetőt is letömöm helyi száraz motorozáskor. Hegyre kiveszem a tömést.
Mezőgazdasági boltokban kis pénzért lehet kapni árnyékoló fóliát, vagy fátyol fóliát. Azt még pluszban rakok a légszűrő házba, alulra, ahol összegyűlik a homok gazdagon teszek.
Az megfogja a homok, por nagyrészét. Időnként kirázom belőle a homokot. Megdöbbentő mennyiséget tud csapdába ejteni.
Így a motor csak fentről szív, ahol tisztább a levegő, mint pl a hátsó kerék környéken.
Ezzel a módszerrel csapatom már nagyon régóta, nem írom, hogy milyen ritkán kell szűrőt mosni, mert az mindig viszonylagos. De nagyon nagyon ritkán.
A koszos helyek lezárása, a fátyolfóliás és műtős sapkás előszűrés együtt nagyon sokat jelent a motornak és ráfirdított időnek, pénznek is.
Lehet túlzásba viszed, vagy nagyon szar a motorod légszűrőházának zártsága.
Hogy néz ki, amit kiszedsz?
Műtőssapkát szoktam rárakni, azt lecserélem minden 1-2. motorozáson, s amikor cserélem, látom milyen a légszűrő, ha van ahol "fekete foltos", akkor megy be a tartalék ez megy a mosásba. RMX en pl tovább tartott egy szűrő mint a GAS on, utóbbi jobban kapja a port, sűrűbben kell cserélni.
Ezért kérdeztem, hogy néz ki, amit kiveszel, lehet a te motorod még jobban engedi befelé a port.
Gondolkoztam már rajta, hogy a GAS ra is teszek olyan fedelet a légszűrő tetejére, ami az RMX en van, lehet azért volt az mindig tovább tiszta.
Ez szépen betalált, a hűtő alját is megnyomta. Nekem az rfs blokkosnál lyukadt ki ugyan ez a cső, ott még kijjebb, a szélén volt levezetve. Eldőltem vele és ahogy csúszott kiszakadt. A többiekhez hasonlóan egy bontóból vadásztam pár ezer forintért. Mondjuk nekem sikerült az olaj szint kémlelő ablakot is kiszúrnia egy faágnak...
annó bebizonyosadott.. a 1.50 mindehova jó... még ful homokos pályára is ahol aztán van kérve a motortol hogy haladjon......ha csörgött nem az volt hogy kevés volt az 1:50.. hanem szarul volt fúvókázva de főleg súber állt szarul...akkor volt hogy beciripelt mikor volt kérve a lÓerő
Hály kolbik...
Gonzó.. ezt hogy a rákba,.. pedig jól el van dugva a vizcső
hát ezen ne agyalj sokat.. ilyet a hegyben meg tudok javitani.. ugyna is van nálam egy 90 fokos 18as KK s rézcső idom... meg egy 10cm darab 18as szövetbetétes gumivízcső meg pár bilincs...
annó havernak a döntött blokkos bergen javitottunk is valami hasonló szopást a hegyben.. csak aztán a hegyy megmaradt de haver elveszhetett valahol a pinaszörszálak tologatása közben...ezért is mondom.. nem kell szörme oda a hegyben kell barangolni..nem a 3,14159-nán
Nem csak olyan hanem tul is van dusitva a kapott levegohoz kepest. ;-)
Ezek szerint en tullihegem a legszuro kerdest. En szaraz idoben minden motorozas utan cserelem, nedvesben minden masodik utan (persze nezem minden menet utan). Van 3 darab legszurom amit egyszerre tisztitok igy nem kell folyton trutyizni. A tisztakat lezart tiszta foliaban tartom hogy ne porosodjanak.
Ha csak arrol a poci darabrol van szo amit latok a kepen akkor autosboltba menj. Vidd az eredetit is hogy jo merretet adjanak. Ennyit siman tudsz formalni egy egyenes vizcsovon es kb 200 forint. Kb haromszor ilyen hosszut kellett beraknom a vanettbe amiben 2 kanyar is volt. Nemi holegfuvas es jo is lett. 5 perc melo szerintem
http://www.enduro21.com/index....