Hela!
Ááá, vidéken voltam 1 hétig a szüleimnél, ott meg csak villámgyors betárcsázós net van, szal ott nem használom. Voltam most is csomót a Sárhegyen(jól hangzik, mi?), meg a dzsindzsába is. Visontára akartam elmenni megnézni a pályát, csak pont amikor indultam, leszakadt az ég, és egy közelebbi lett belőle. Az a baj, hogy most én is alkatrészre várok, mert az egyik tekercs a generátorban kicsit megpirult, és testzárlatos lett, akkumulátorral meg nem megyek sokáig. Mindegy, már ki van szedve a cucc, megtekerik occsón.
Persze, simán áll a buli, de akkor hívjátok Csira-Rigát is, és mérjétek meg, hogy ki az űberkirály.
Kb nekem 2-3 hét múlva lehet jó, akkor leszek megint több időt a környéken, szerintem így készüljetek, ha nektek is jó.
Látom Zoozee megfogott ez a környezetvédős téma.Hidd el egy ideig úgyse tudnak mit tenni ellenünk .Addig is motorozzunk kultúráltan,ne szemeteljünk és akkor semmi baj nem lesz.Én is mindig lassítok egy túristacspoprt mellett,az erdei futóknál,a szemetemet hazahozom.Amikor így viselkedtem a kutya se szóét meg.Persze amikor szlalomoztam a fútók közt ezerrel,akkor mindenki mutogatott,sorolta a rokonaim
a képről megitélve nem rossz ! kéne látni + hallani közelről! amúgy tipusra nem rossz ez a fajta csak kár ,hogy 125-ös és ha kell hozzá alkatrész akkor az nem olcsó, meg időbe is kerül mire hoznak hozzá!!! de ha jó az állapota rendeset lehet vele mocizni, mert futómű meg egyebek nagyon jók rajta !kicsit lehetne nagyobb a motorja ,hogy ne kelljen széthajtani a huszonöcsit! és az ára se mindegy mennyiért melegítik rád???!! relatív olcsó legyen csak akkor vedd meg!
Szia theograf ! el voltál tűnve mi van veled ? úgy érzed még mindig ,hogy hiányzunk a mátrából mi is ? áll még a találka plussz kicsi túra vezetéseddel esetleg ? mert akkor meglátogatnánk valamikor ! bedobnánk a motorokat kocsiba és 1-2 haverral odamennénk ahova mondod útközben felszednénk faisst is vele még nem is beszéltem erről ha olvasod reagálj légyszi!! ezen a héten még nem lenne jó csak utána ha nektek is!
Ja huskyt meg kell várni mert ő még valamilyen alkatrészre vár de az jövő héten csak megoldódik. Jó volna egyet döfni idegenbe is mert az is szép hely lehet!
Terepmotorosok az erdők rémei
Ősgyepet szaggató kerekek. Megverték az őrt
Knyazovics Edina
Egyre többen vannak a technikai sportot kedvelők között olyanok, akik jelentőst kárt okoznak a természetvédelmi területeken. Komárom-Esztergom megyében például a Gerecse és a Pilis fokozottan védett erdeiben, valamint a Natura 2000 tájvédelmi körzet határain belül.
Megyei információ A motorosok főképp Tokod, Sárisáp, Mogyorósbánya, Csolnok, Kesztölc és Piliscsév szinte minden erdei ösvényét, útját használják. Ezeken a területeken elsősorban az ősgyep kerül veszélybe – tudtuk meg Csonka Pétertől, a Duna–Ipoly Nemzeti Park munkatársától, aki így folytatta:
– A garázdálkodókat csak akkor tudjuk elkapni, ha tetten érjük őket. Rendszámmal nem rendelkeznek a gépek, személyi igazolvány nincs náluk, így nem tudunk feljelentést tenni. Az is hiába lenne, mert a rendőrök sem rendelkeznek megfelelő felszereléssel, terepjárókkal ellenük. A közelmúltban egy kollégámnak eltörték a kezét, engem pedig megvertek, mert megpróbáltuk elzavarni őket – mondta Csonka Péter.
Sajnos általános jelenséggel állunk szemben, és fogunk is mindaddig, amíg nem kerítjük körbe erdeinket szögesdróttal, bár ma már ez sem jelentene akadályt. Amúgy meg képtelenség az egész.
Gondot jelent az is, hogy a természetvédelmi területek több ezer hektáros területére csak 1-2 hivatásos őr jut. A polgári természetvédelmi szolgálatok – a néhány lelkes amatőrtől eltekintve – csak hébe-hóba működnek.
Az önkormányzatoknak sem pénzük, sem energiájuk nincs a határaikon kívül eső területek ellenőrzésére, megvédésére.
– Az egyetlen amit tehetünk az, hogy felhívjuk az emberek figyelmét arra, hogy fokozottabban ügyeljenek környezetükre – nyilatkozta Lieber Tamás, a Benedek Endre Barlangkutató és Természetvédelmi Egyesület elnöke.
A Fair Play Morocross SE elnöke, Varga Attila elmondta, hogy a csolnoki egyesület tagjai kiépített körpályán, magánterületen motoroznak. Az erdőben garázdálkodók többnyire az endurosok, akik speciális, kifejezetten terepre való motorjaikkal száguldoznak. Őket főleg Tokod közelében lehet megtalálni, többségük azonban nem is odavalósi. A Budapest környéki hegyekből és Ausztriából nagy számban járnak ide, mert onnan már kiszorították őket.
Fűmagot vetettek
Terepmotorversenyt rendeztek tavasszal Sárisápon és környékén. Több tucat jármű – letérve a kijelölt útról – az átázott talajon felmérhetetlen károkat okozott. A legnagyobb gondot az ősgyep felszaggatása jelentette. A verseny szervezői – kár-térítésként – helyreállították a területet. Speciális angol fűmagot vetettek, amely elősegíti a növények megkapaszkodását.
Duna–Ipoly Nemzeti Park
Magyarország egyik legfiatalabb természetvédelmi területe a Duna–Ipoly Nemzeti Park. Területe 59 295 hektár. Ebből 8417 hektár fokozottan védett. Köztük van a Pilisi Tájvédelmi Körzet és a börzsönyi is. Működési területén országos jelentőségű védett területként a nemzeti park mellett jelenleg hét tájvédelmi körzet és huszonnyolc természetvédelmi terület található.
Képzeljétek el most voltunk hivatalos márkakereskedésbe és mondták mikor a forgalomba helyezés áráról kérdeztem őket, hogy milyen forgalomba helyezést szeretnék/ gondoltam én hülye csak egyféle van de nem/ kiderült kétféle van 30 ezer és van 70 ezerért is egyik jobb mint a másik igazából az olcsóbb az valami sumákoláson alapszik jó magyar szokás szerint ,de nem tudtam érdemleges infóhoz jutni ! Ti mit tudtok melyik a jó??? /vagy hallottátok-e ezt az okosságot már?/miről maradok le ha az olcsóbbat választom?/
de amugy általába 1000km erenként szokták..........mennyibe kerül....hát bemész a boltba megveszed az olajat...ha kell olajszűröt és kicseréled....na most ha van csokod akkor olcsobban megkapod az olajat.....
mert pl az r4 nem olcsó.....pedig eset az ára
Háát azért szereti a pocakját.Meg gyárilag nincsen bennne olajszivattyú?Azért egy synth olaj legalább 1500/liter és kell bele vagy 4liter?Nah de lépek laudni,reggel korán kellni kell.Majd holnap
...változó...de már irtam....valahol...volt már hogy kifogyot...de nem szabad sajnálni had igyon....
8liter...talán 60 km....de függ sok mindentől mennyire húzod...
ööö nekem nincs rajta olajszivatyú...ugyhogy 500km en ként ajánlot......nem érdemes szar olajat belerakni egy versenygépbe....ugyhogy szigoruan r4...
Úgyis lesz egyszer egy rendszámos .Különben télleg nagyon jó hatása van egy hangos pufónak.Csak úgy spriccelnek az emberek .Mennyit fogyaszt a gép?Meg érdekelne h mien időközönként kell olajat cserélni és az mien költséggel jár.
véletlenűl kigurulok a kutig huuuuu...te az emberekbe még a szar is belefagy......egy csöves gyári verseny rendszer van rajta........de még a motorosok is lehúzodnak....
Már írtam korábban,sajna én fosos vagyok,lsd pl Kishapsi esetét. .Közútra miért nem valók?Csinálnék rájuk egy szupermoto cuccot és szijjelszakítám vele a várost ,dupla csövű pufó hihihi
Ááá, vidéken voltam 1 hétig a szüleimnél, ott meg csak villámgyors betárcsázós net van, szal ott nem használom. Voltam most is csomót a Sárhegyen(jól hangzik, mi?), meg a dzsindzsába is. Visontára akartam elmenni megnézni a pályát, csak pont amikor indultam, leszakadt az ég, és egy közelebbi lett belőle. Az a baj, hogy most én is alkatrészre várok, mert az egyik tekercs a generátorban kicsit megpirult, és testzárlatos lett, akkumulátorral meg nem megyek sokáig. Mindegy, már ki van szedve a cucc, megtekerik occsón.
Persze, simán áll a buli, de akkor hívjátok Csira-Rigát is, és mérjétek meg, hogy ki az űberkirály.
Kb nekem 2-3 hét múlva lehet jó, akkor leszek megint több időt a környéken, szerintem így készüljetek, ha nektek is jó.