Helló mindenkinek! ......."szinte üres műanyaghéj." Gondold át egy kicsi... A páncél nem csak tompítja az ütést, hanem a kiterjedt felülete miatt (hát, mellkas) az ütésből eredő energiának egy részét elnyeli, a másik részét pedig elosztja az adott testfelületen. Ha nem hiszed, próbáld ki! Mondd meg egyik cimbidnek, hogy ököllel jól vágjon bordán, utána próbáld ki úgy, hogy rajtad a páncél is. Szerinted?
Én már estem egy párszor keményebbeket és nem bántam meg , hogy rajtam volt a páncél . ha megnézed a páncélok kialakítását teljes felületre ossza el az egy pontos ütést is. A hálós ingek sem védenek több mindent csak belerohadsz nyáron. A lettről meg csak annyit engem semmiben nem akadályoz de ha kicsit kényelmetlen is lenne mi a zavaróbb a lett vagy a csigolyatörés?
Azt ne mond te nem estél mig bele nem rázodtál ebbe az egészbe.
Tudod a tempot diktálták, én meg nemakarok lemaradni, mert a faszom akar sereghajtó lenni , inkább "hősies halált haltam".
Meg azt is mondták lassan ne menjek a pályán mert az semmire nem vezet
A páncél az kényelmesebb, mellesleg szellősebb is, ami azért nem utolso szempont. Nekem is ingem van, dehát nem tehetem meg hogy mindent vegyek, a térdvédőm is csak 1 sima fox, a sityakom nincs 1 éves demár a d gyürünél kijött a patent szem a végnél, a kesztyüm is kezd szétt hullani fél éves kb ezek Fly márkára vannak keresztelve, demindegyikben made in csina van
Ez igaz! Szerencsére én úgy vagyok vele hogy protektoringben tanultam meg motorozni. Szóval nem zavar a mozgásban. De az biztos hogyha most kéne átszoknom rá akkor utálnám mert egy kicsit kötöttebb benne az ember mozgása.
Egyébként mi a helyzet a csizmában való érzékeléssel?
Azt olvastam valahol, hogy a Thor Quadrant olyan, mint a gipsz, se a féket, se a váltót nem érzi benne az ember-cserébe viszont tartja a lábat.
Eddig azt a párszáz métert, amit motoroztam a YZF-en túracipőben tettem meg, de nagyon félek, hogy össze-vissza fogok váltogatni csizmában. Bele lehet jönni, vagy csak márkafüggő, melyik csizma mennyire kemény?
Na de utoljára a nyakvédőről is lebeszélt itt valaki, mondván nagyon korlátozza a fej mozgatását, ami endurozásnál gyakran szükséges, hogy fel-le nézzünk.
Leatt Brace-m most még tuti nem lesz, inkább annál drágább protektoringet veszek akkor.
De látjátok még pár évvel ezelőtt protektoring sem volt, mindenki csak páncélban krosszozott, az volt az elsődleges védőfelszerelés sokak szemében.
(több ismerősöm törte magát nagyon össze ugratóról félreesve és mindig mindenki azzal mentegetőzött, hogy pont akkor nem volt rajta páncél, holott a hülye is látja, hogy a szinte üres műanyaghéj maximum a kormány mellbevágását tompíthatja, egy földreesést nem nagyon)
De a sráncnak jó lesz, kezdésnek. Bár mindenki maga ura, tehát azt vesz amit akar, és amit tud
1 biztos nem a legkényelmesebb a TCX, (tapasztalat) ezért is adtam el de abba tuti hogy nem fordul ki a bokád mert kurva kemény(persze itt is vannak kivételek) Alpinevel meg vagyok elégedve én is használtan vettem, de kényelmes komfortos ami nekem sokat számít
Úgy tűnik hogy az amcsi krosszosoknak is hasonlóak lehetnek a tapasztalataik mert az általad említetteken kívül más védőfelszerelést nemigen látni rajtuk (+térdgép)
A*-ban leginkább a nevet fizeted meg ...a T8 vagy 10éves fejlesztés, amit azóta gyakorlatilag változatlan formában gyártanak - viszont egyre csak drágábban adnak.
Ugyanannyiért (vagy olcsóbban) kaptál volna csuklós bokamegoldású Sidi-t vagy Gaerne-t, amiben biztosan kisebb lett volna a sérülés esélye...sajnos a minőség (tudás) koránt sem áll egyenes arányban az árral...
Mondjuk ha nem pályázni szándékozol, akkor sztem jobban jártál volna a krosszmotor helyett egy enduroval - már csak a fenntartási költségek miatt is...persze tudom, jókor szólok én is
Gondoltam én is, hogy biztos többen azt javasolnák, hogy vagy minőségi cuccot, vagy semmit.
De az az igazság, hogy még csak nem is a legnoname-bbet akartam, ezért gondoltam, hogy Oneal, Thor már eggyel előrébb van, mint egy Rino, vagy egy Forma.
De ha egyszer kell sisak is, csizma is, protektor, mindenképpen muszály valamin spórolni. (már az is felmerült ugye, hogy elkezdem egyből a legminőségibb dolgokkal, pl. Leatt Brace, stb. de az még nem biztos, hogy nem fogom megütni a vállam, ha egy EVS térdgéppel fogok motorozni).
Így úgy gondolom egy O'Neal, vagy Airoh sisak, Thor csizma, Thor FOrce térdvédő és egy valamilyen hálós tesprotektor már jó kiindulás lesz. (arról nem beszélve, hogy pályát nem valószínű, hogy fogok látni, ugratóktól, ilyesmitől távol tartom magam).
Az az igazság, hogy biciklivel is estem már óriásit arcra úgy, hogy épp csak elindultam vele, szóval fő az óvatosság.
Sajnos az idő egyre jobb, a felszerelés beszerzése meg folyamatosan csak csúszik az agyalás miatt.
Azt meg úgyse bírja ki az ember hogy míg gyűjtöget a profi védőcuccra, csak a garázsban nézegesse a motort...aztán tornacsukában eltöri a bokáját és máris többet bukott rajta mint az olcsóbb csizma ára...akkor inkább cseréld le 1 év múlva egy komolyabbra (valamennyi pénzt talán még használtan is kapsz érte), de egy - esetleg egész életre szóló - sérülést megkockáztatni miatta hülyeség. Szerintem
Tudod a tempot diktálták, én meg nemakarok lemaradni, mert a faszom akar sereghajtó lenni , inkább "hősies halált haltam".
Meg azt is mondták lassan ne menjek a pályán mert az semmire nem vezet
Meghúztam a vállam
Azt olvastam valahol, hogy a Thor Quadrant olyan, mint a gipsz, se a féket, se a váltót nem érzi benne az ember-cserébe viszont tartja a lábat.
Eddig azt a párszáz métert, amit motoroztam a YZF-en túracipőben tettem meg, de nagyon félek, hogy össze-vissza fogok váltogatni csizmában. Bele lehet jönni, vagy csak márkafüggő, melyik csizma mennyire kemény?
Leatt Brace-m most még tuti nem lesz, inkább annál drágább protektoringet veszek akkor.
De látjátok még pár évvel ezelőtt protektoring sem volt, mindenki csak páncélban krosszozott, az volt az elsődleges védőfelszerelés sokak szemében.
(több ismerősöm törte magát nagyon össze ugratóról félreesve és mindig mindenki azzal mentegetőzött, hogy pont akkor nem volt rajta páncél, holott a hülye is látja, hogy a szinte üres műanyaghéj maximum a kormány mellbevágását tompíthatja, egy földreesést nem nagyon)
1 biztos nem a legkényelmesebb a TCX, (tapasztalat) ezért is adtam el de abba tuti hogy nem fordul ki a bokád mert kurva kemény(persze itt is vannak kivételek) Alpinevel meg vagyok elégedve én is használtan vettem, de kényelmes komfortos ami nekem sokat számít
Ugyanannyiért (vagy olcsóbban) kaptál volna csuklós bokamegoldású Sidi-t vagy Gaerne-t, amiben biztosan kisebb lett volna a sérülés esélye...sajnos a minőség (tudás) koránt sem áll egyenes arányban az árral...
De az az igazság, hogy még csak nem is a legnoname-bbet akartam, ezért gondoltam, hogy Oneal, Thor már eggyel előrébb van, mint egy Rino, vagy egy Forma.
De ha egyszer kell sisak is, csizma is, protektor, mindenképpen muszály valamin spórolni. (már az is felmerült ugye, hogy elkezdem egyből a legminőségibb dolgokkal, pl. Leatt Brace, stb. de az még nem biztos, hogy nem fogom megütni a vállam, ha egy EVS térdgéppel fogok motorozni).
Így úgy gondolom egy O'Neal, vagy Airoh sisak, Thor csizma, Thor FOrce térdvédő és egy valamilyen hálós tesprotektor már jó kiindulás lesz. (arról nem beszélve, hogy pályát nem valószínű, hogy fogok látni, ugratóktól, ilyesmitől távol tartom magam).
Az az igazság, hogy biciklivel is estem már óriásit arcra úgy, hogy épp csak elindultam vele, szóval fő az óvatosság.
Sajnos az idő egyre jobb, a felszerelés beszerzése meg folyamatosan csak csúszik az agyalás miatt.