Maradhat a regi helyen, a legfontosabb a csatlakozasok minosege.
A szabalyzo mukodesi elvebol adodoan kicsit olyan, mint a biztonsagi szelep a kuktafazek tetejen. Adott nyomasnal kicsit es elereszti a plusz nyomast.
Mivel allandomagneses, az auto generatorokkal ellentetben nem lehet a magneses mezo erosseget szabalyozni. Emiatt a generator kimeneti teljesitmenye a motor fordulatszamaval aranyosan no es mivel ugy van meretezve, hogy alapjarat magassagaban is toltson legalabb egy kicsit, uzemi fordulaton tultermeles lesz ha nincs mi elfogyassza a delejt.
A szabalyozoban a vezerlo aramkor erzekeli, ha a feszultseg pl. 14.5V fole megy, ilyenkor egy pillanatra a testre kapcsolja a generator tekercseket, ezzel igen rovid idore zarlatot csinal. A zarlat hatasara a feszultseg leesik, ekkor megszunteti a zarlatot.
Amikor a szabalyozo szabalyoz es zarlatot csinal, nagy aramok szaladgalnak a csatlakozokon. A nagy aram nagy hohatasal jaro teljesitmenyveszteseget okoz, ha a csatlakozasok nem kelloen jo vezetokepeseguek. Ilyenkor szoktak melegedni, kellemetlenebb esetben megolvadni a csatlakozok.
Ha a fesszabalyzo testelese tokeletlen, akkor a felesleges delejt nem tudja megfeleloen a testre söntölni a szabalyozo, ettol pl. tulmelegedhet benne a tirisztor, tultoltes kovetkezhet be, ami elfozi az akksibol az elektrolitot vagy akar pl. gyujtashibat is okozhat (ha a TCI/ECU tulfeszultseg elleni vedelme aktivalodik) vagy adott esetben leeg a generator tekercselese. A kuktas peldanal maradva olyan, mintha a biztonsagi lefuvo szelep telemenne porkoltszafttal es nem nyitna.
A MOSFETek atmeneti ellenallasa alacsonyabb, mint a tirisztoroke, emiatt a szabalyozo kevesbe melegszik es hosszabb tud lenni az elettartama, tehat maradhat a gyari helyen is. Ugyanakkor ennel is fontos, hogy a csatlakozasok ki legyenek takaritva es a szabalyozo testelese patent legyen a fentebb vazolt mukodesi elv miatt.
A mosfet-es feszszabot a gyári helyére raktad vagy hosszabb vezetékkel vetted és elraktad máshova?
Én is most akarok venni a CBR-emhez és nem tudom hogy maradjon-e a régi helyén vagy berakjam valami jobb helyre.
Generátor problémánal ki mire esküszik? Gyárira vagy tekercselésre vagy valami utángyártottra? Feszszab most cseréltem mosfetesre. Csatikat kiiktattam, wiring mod kész😇
Sziasztok,
eladó a vas.
https://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/tuono_1000/aprilia_tuono_1000_rr-18745690?fbclid=IwAR1YN3C5Vz9Yehaoq1yqKkpheRTF5EhOAIV1wwRbiW6kLjfgoTbCNzxWRPk
Akkor kizárt hogy kormányzás, szerintem.
Az egyenesben nem tud beakadni ha szét is van esve.
Szedd szét a felső villahidat, meg kell vizsgálni.
Nincs értelme elméletben találgatni.....
Én szerencsére nem, de elég szarul is hangzik.....
Úgy gondolom -biztosan- volt azért ennek valami előjele. A gyújtáskapcsoló működésében, akad, szorult...stb.
Nekem még egyszer sem állt vissza. Amelyik visszaáll, ott hibás a műszercsoport.
Amúgy hiába nullázódik, attól még le lehet kérdezni az óraállást, legalább vizsgáknál vagy átírásoknál fel van jegyezve.
Sőt, még rossz is ha visszaáll és megnézi a valóst. Ha nem jelzi az eladó, hogy ez történt, akkor szar dolog innen kimagyarázni azt, hogy nem átverésnek indult....
Találkozott már valaki olyannal, hogy akksi cserénél átírodott a km óra állás? Valaki azt mondja , h az óra szokott ilyet csinálni, h meghülyül csak mi arra a garancia , hogy veszek bele egy másikat és az 1 éven belül nem szarik be.
2008-as Tuono-hoz Honosítás-ra vinnèm!! szükségem lenne egy kèt dologra,kölcsön nem ingyen!!
-Gyàri dob jobb oldali,fèm szin.
-renszàmtàbla tartó
-utas üllès
-gyàri első index /ledes van fent/
Kb ennyi,kivàgtak honosîtàsról,ami nem műszaki vizsga...de mègis???
Rohat egy banda ez az NKH🤮🤮
Gyàri Akra rendszer amivel ki adtàk anno az nem ,,gyâri" szerinte Tüv papírja is megvan stb...most kibaszok velük full gyàrin odateszem a 10-e km es motort...mibe köt bele???jah hogy ők ezt is tudjàk..,szànalmassak🤮🤮🤮
Ha èrtèkelhető segîtsèget tudsz
lacosz75@gmail.com
06306552337
Köszönöm!
Arra gondolsz ami most jelent meg a hahun? Ha igen, az ára igen magasra sikeredett. De nem köszönöm, alapból az átalakított motor zsákutca szerintem, függetlenül h sérült volt vagy csak esztétikailag történt, bár ez ritka. Természetesen ez az én véleményem nem szeretnék senkit megbántani vele. Volt fent 2 is korábban de elvitték mielőtt odaértem volna..
A Doka weblapjanak a cime nincs meg fejben, nem vagyok gepkozelben de ha Google-n rakeresel "Doka Sandor Ozd" szavakra, kidobja egybol.
https://www.apworkshops.co.uk/...
Bocs.
A szabalyzo mukodesi elvebol adodoan kicsit olyan, mint a biztonsagi szelep a kuktafazek tetejen. Adott nyomasnal kicsit es elereszti a plusz nyomast.
Mivel allandomagneses, az auto generatorokkal ellentetben nem lehet a magneses mezo erosseget szabalyozni. Emiatt a generator kimeneti teljesitmenye a motor fordulatszamaval aranyosan no es mivel ugy van meretezve, hogy alapjarat magassagaban is toltson legalabb egy kicsit, uzemi fordulaton tultermeles lesz ha nincs mi elfogyassza a delejt.
A szabalyozoban a vezerlo aramkor erzekeli, ha a feszultseg pl. 14.5V fole megy, ilyenkor egy pillanatra a testre kapcsolja a generator tekercseket, ezzel igen rovid idore zarlatot csinal. A zarlat hatasara a feszultseg leesik, ekkor megszunteti a zarlatot.
Amikor a szabalyozo szabalyoz es zarlatot csinal, nagy aramok szaladgalnak a csatlakozokon. A nagy aram nagy hohatasal jaro teljesitmenyveszteseget okoz, ha a csatlakozasok nem kelloen jo vezetokepeseguek. Ilyenkor szoktak melegedni, kellemetlenebb esetben megolvadni a csatlakozok.
Ha a fesszabalyzo testelese tokeletlen, akkor a felesleges delejt nem tudja megfeleloen a testre söntölni a szabalyozo, ettol pl. tulmelegedhet benne a tirisztor, tultoltes kovetkezhet be, ami elfozi az akksibol az elektrolitot vagy akar pl. gyujtashibat is okozhat (ha a TCI/ECU tulfeszultseg elleni vedelme aktivalodik) vagy adott esetben leeg a generator tekercselese. A kuktas peldanal maradva olyan, mintha a biztonsagi lefuvo szelep telemenne porkoltszafttal es nem nyitna.
A MOSFETek atmeneti ellenallasa alacsonyabb, mint a tirisztoroke, emiatt a szabalyozo kevesbe melegszik es hosszabb tud lenni az elettartama, tehat maradhat a gyari helyen is. Ugyanakkor ennel is fontos, hogy a csatlakozasok ki legyenek takaritva es a szabalyozo testelese patent legyen a fentebb vazolt mukodesi elv miatt.
Én is most akarok venni a CBR-emhez és nem tudom hogy maradjon-e a régi helyén vagy berakjam valami jobb helyre.
Generátor problémánal ki mire esküszik? Gyárira vagy tekercselésre vagy valami utángyártottra? Feszszab most cseréltem mosfetesre. Csatikat kiiktattam, wiring mod kész😇
eladó a vas.
https://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/tuono_1000/aprilia_tuono_1000_rr-18745690?fbclid=IwAR1YN3C5Vz9Yehaoq1yqKkpheRTF5EhOAIV1wwRbiW6kLjfgoTbCNzxWRPk
Az egyenesben nem tud beakadni ha szét is van esve.
Szedd szét a felső villahidat, meg kell vizsgálni.
Nincs értelme elméletben találgatni.....
Úgy gondolom -biztosan- volt azért ennek valami előjele. A gyújtáskapcsoló működésében, akad, szorult...stb.
Kapu van csak.
Amúgy hiába nullázódik, attól még le lehet kérdezni az óraállást, legalább vizsgáknál vagy átírásoknál fel van jegyezve.
Sőt, még rossz is ha visszaáll és megnézi a valóst. Ha nem jelzi az eladó, hogy ez történt, akkor szar dolog innen kimagyarázni azt, hogy nem átverésnek indult....
Találkozott már valaki olyannal, hogy akksi cserénél átírodott a km óra állás? Valaki azt mondja , h az óra szokott ilyet csinálni, h meghülyül csak mi arra a garancia , hogy veszek bele egy másikat és az 1 éven belül nem szarik be.
2009-esTonohoz keresek eredeti rendszámtábla tartót. Ha valakinek van eladó, az kérem írjon!
Köszi
-Gyàri dob jobb oldali,fèm szin.
-renszàmtàbla tartó
-utas üllès
-gyàri első index /ledes van fent/
Kb ennyi,kivàgtak honosîtàsról,ami nem műszaki vizsga...de mègis???
Rohat egy banda ez az NKH🤮🤮
Gyàri Akra rendszer amivel ki adtàk anno az nem ,,gyâri" szerinte Tüv papírja is megvan stb...most kibaszok velük full gyàrin odateszem a 10-e km es motort...mibe köt bele???jah hogy ők ezt is tudjàk..,szànalmassak🤮🤮🤮
Ha èrtèkelhető segîtsèget tudsz
lacosz75@gmail.com
06306552337
Köszönöm!
Tuonot keresek megvételre II.gen factory kivitelt. Ha tudtok vagy hallottatok eladóról, kérnék segítséget.
Köszönöm