Köszönöm Péter a sok segítségedet. De ha feszítem a rugót,attól még a felfelé rugzás keményebb ,a visszahúzásom nem változik...nem? Na majd kitalálom mit tegyek.
Megmértem, 21 mm a kontraanya és a menet legfelső pontja közti táv. Amikor megvettem nekem is ilyen 7-9 mm volt, mint Neked, és nagyon ült a segge, lomha is volt nagyon a hátulja, plusz álló helyzetben ilyen 100 mm-t tudtam felhúzni a seggét. Mondjuk ehhez hozzájárult az is, hogy a himba össze volt rohadva, de ezt már orvosoltam.
Szétszedni szét lehet, szakembernek, speciális eszközökkel, plusz nitrogén rátöltési lehetőséggel. Én nem nyúlnék hozzá, vagy elküldöd szakembernek (pl csika1 itteni tagnak ez a szakterülete) vagy másikat veszel rá, de egyik sem olcsó mulatság.
Én most így látatlanban azt mondanám hogy nagyon kicsi a rugó előfeszítése. Beállításokkal lehet a gond, mivel azt mondod hogy a felső szelep állítására reagál, ergo van benne olaj.
Köszi még 1*! Nem folyik az olajam sehol. Azért nem értem hogy, miért nem reagál egy irányba tekerve sem, az alsó anyára a visszacsillapítás.. Nem lehet azt szétszedni valahogy?
Az a 7-9 mm nagyon karcsú, nekem talán 20mm is van, ha nem több. Holnap megmérem. Levegőt nem szív/fúj sehol ha jó, ez egy zárt rendszer. A gátlón belül vannak járatok, és ahogy mozog a dugattyú benne, úgy csillapít a benne lévő olaj, a szelepeken át. A gáztartály (nitrogén van benne) meg abban segít, hogy ne tudjon felhígulni az olaj melegedés/felhabosodás miatt, folyamatosan nyomás alatt tartja az olajat. Ha elfolyik az olaj, akkor szokott pattogni nagyon a hátulja, nincs ami kifelé csillapítson, de ha reagál valamelyik szelepre, akkor valószínű még van benne.
Köszi! A hátsó teló felső "+ - " beállítója működik, keményedik-lágyul ,reagál ha ugrálok rajta. A rugó kb 7-9mm-re van beljebb tekerve a menet szélétől ,az normális...szerintem. Az alsó csavar tekerése nem reagál vissza fékezésre. Gondolom ott szív vagy fúj levegőt,ezzel csökken vagy nő a visszafékezés...jol gondolom?
Miután beállítottad a szelepeket, párat kell rugóztatni (pl ráülsz és "ugrálsz" rajta). Ja és max-ra tekerni egyik beállítót se szabad, 1-2 kattanást lépj vissza.
Maga a rugó mennyire van előfeszítve? Lehet túl keményre van állítva. Ha nem, és egyik szelep állítására se reagál, akkor valószínű hogy nincs benne gáz/olaj, akkor viszont felújíttatás vagy csere jön szóba csak.
Ahhhan... értem.. Még nem szettem szét, ebben nem volt tapasztalatom.. De viszont a hátsóteló alsó anyáját mind 1 hova tekerem nem változik a visszahúzó erő. Nem tudom milyen szelep vagy miként csillapít benne. Könnyen mozdult az anya mindenfele (mondjuk előtte megjárattam)
Fordított teleszkópok így működnek, van pár olyan is amiben csak az egyik szárban van rugó, pl kisebb endurókon. Van a nyomófokozati csillapítás, ez a hirtelen összenyomódás ellen dolgozik, meg húzófokozati, ami a villa kirugózásakor lassítja mozgását, energiát vesz fel. Két eltérő funkció, máshol dolgozik a két szár.
Jobb telókon plusz még a rugó előfeszítést is be tudod állítani.
Hú ez nagyon jó! És köszönöm is! Csak egyet nem értek. Az első lengéscsillapítók nem egyforma karaktereken dolgoznak? A jobbos és balos teleszkópokat ugyan abba az irányba való tekeréssel ,más mást állítanak.?!
Helló mindenkinek!
Olyan kérdésem lenne ha sem amal gyújtás meghal az kárt tehet más elektromos alkatrészben is a biztosítékokon kívül?pl fesszabályzó?ki lett cserélve a állórész azt állították h ez működő mociról volt leszedve...
az a baj hogy,nincs töltés csak alapgázon mennek az irányjelzők duda is csak akkor hangos szóval magasabb fordulaton nincs töltés.
Lehetne e ezeket az állórészeket tekercselni?Esztergom és környéke?....
Nagy valószínűséggel a külö nolajzás csöve,vagy a vákumcső kimenete. De mindenképp rendesen vakold le,mert ott farsot fog szívni és az elég gáz lenne..
Sziasztok! Nekem is van egy rx 125öm..nem találok semmi használható leírást erre a bajra. A gondom hogy, túl leng,pattog a hátsó lengés csillapítóm. Pedig jó. Alul is van állítás mint menet le és fel lehet tekerni . Hol optimális ez? A másik a lengéscsillapító felső részén tartályon + - jelzéssel. Hogy tudom ezt a pattogást meg szüntetni? Köszönöm a segítségeteket!
Szétszedni szét lehet, szakembernek, speciális eszközökkel, plusz nitrogén rátöltési lehetőséggel. Én nem nyúlnék hozzá, vagy elküldöd szakembernek (pl csika1 itteni tagnak ez a szakterülete) vagy másikat veszel rá, de egyik sem olcsó mulatság.
Én most így látatlanban azt mondanám hogy nagyon kicsi a rugó előfeszítése. Beállításokkal lehet a gond, mivel azt mondod hogy a felső szelep állítására reagál, ergo van benne olaj.
Maga a rugó mennyire van előfeszítve? Lehet túl keményre van állítva. Ha nem, és egyik szelep állítására se reagál, akkor valószínű hogy nincs benne gáz/olaj, akkor viszont felújíttatás vagy csere jön szóba csak.
Jobb telókon plusz még a rugó előfeszítést is be tudod állítani.
Olyan kérdésem lenne ha sem amal gyújtás meghal az kárt tehet más elektromos alkatrészben is a biztosítékokon kívül?pl fesszabályzó?ki lett cserélve a állórész azt állították h ez működő mociról volt leszedve...
az a baj hogy,nincs töltés csak alapgázon mennek az irányjelzők duda is csak akkor hangos szóval magasabb fordulaton nincs töltés.
Lehetne e ezeket az állórészeket tekercselni?Esztergom és környéke?....