Sziasztok. AM6 os blokkot kell tágítani ha fúrni szeretném a hengert?
Elvileg kínai blokkom van és azokon vashenger van szeretném felfúrni.
Viszont nem tudom hány cc-ig lehet/a blokkal kell e csinálni valamit?
Megoldódott a probléma, elvittem szerelőhöz, kapott új 4.9 grammos polini görgőket, főfúvóka 62-ről 70-re lett kicserélve. Meg kilett cserélve hátúl a kontrasztrugó és a kuplungrugó, de ez csak azért mert a gyári már elvolt gyengülve. Sokkal jobb lett a teljesítménye, mind gyorsulás, mind végsebesség tekintétbe. Ja + kapott egy új Polini légszűrő szivacsot.
Gyakran alkalmázzak azt, hogy a végcső és a tompító egy dolog, ami igenis kettő, de ha nincs elég hely vagy túl hosszú lenne akkor ez van(tehát lyukacsos a végcső). Ha nincs megtömve a tompító, olyan mintha nem is lenne végcsöved, ezért jár teljesítmény csökkenéssel. Ha pedig megtömöd(legjobb lenne kőkeményre csak akkor meg hangos) akkor megint van végcsöved.
Eléggé leegyszerűsítettem, de aki már látott tompítót belülről, az tudja értelmezni.
Egy kétütemű kipufogó felépítése:
Könyök, diffúzor, has, konfúzor, végcső. Ezt millió és egy féleképpen lehet hangolni, hosszal, meredekséggel stb stb. Egy tervezett rezonátorban ennyi van és kész. A folytások nem kellenek bele. Gondolok itt arra pl: egy fémlap keresztben 2 nagy lyukkal..
"Figyelem ! A gyártók a homologizáció megkönnyítése érdekében fojtást(fojtásokat) helyeznek el a kipufogókban. A maximális teljesítmény eléréséhez, ezeket el kell távolítani."
Ha kicsi növekedést akarsz és nem akarod a gyári kipufogót szétküldeni akkor akármilyen hülyén is hangzik,de fojtsad le a kipufogót,persze ne nagyon mert akkor ugyanúgy nem fog menni,ez egy hosszadalmas játék hogy mekkora fojtás is kell neki,viszont azzal elérsz 1 kis növekedést és nem kell komoly pénzeket költened más tuningokra. Jó szórakozást!
Ez baromság,hogy nem kell mást cserélni. Mind1 nem szidom azt aki mondta,de szerintem hülyeséget beszélt. Mivel egy olyan kipufogót raktál fel amiben jóval kisebb a fojtás így könnyebben távozik a gáz és ezt a bemenetnél nem kapja meg! Azzal hogy a fúvókát növeled 5%-al,igaz hogy több anyagot kap,de hol marad a levegő? Szerintem nem kell fojtatnom...
Ha már itt tartunk,ha csökkentem a fúvóka méretet akkor kell e növelnem a bekeverési arányt? Jelenleg 7 literhez adok 2 dl olajat.
Válaszokat előre köszönöm!
A célom,hogy minél többet tudjak gurulni,még az se zavarna nagyon ha gyenge lenne,csak ketyegjen alattam valami,mivel tanuló vagyok,így nincs rá lehetőségem hogy sok benzin és olaj pénzt szerezzek,ezért is szerettem volna a fúvókát jelentősen lecsökkenteni. Az természetesen tiszta,ha csökkentem a fúvókát,csökken a teljesítmény,hisz kevesebb robbanó anyag jut az égéstérbe és ugye tönkretenni végképp nem akarom,ezért is írtam ki kérdésemet.
Sziasztok! Azért írok ide, mert van egy '08-as Yamaha Aeroxom és a gyári kipufogót lecseréltem egy sport kipura (Technigas Next-R-e), optikai és minimális teljesítmény növekedés miatt. Azt írták, hogy nem kell hangolni ráraok és megyek, de ha nem jó akkor a főfuvókát kell kicserélni 5%-al nagyobbra. Nekem azok a tünetek vannak, hogy 0-ról odanyelezem neki 10km/h-ig lomha utánna felpörög a motor és megindul kb. 30km/h-ig utánna megint lomhán gyorsul tovább (fordulat visszaesik) aztán 60km/h körül kicsit megindul.
Fúvókázni úgy kellene, hogy teljesen fentről indulsz, amivel bután sokat kap a motor és fokozatosan(mondjuk 5-ös lépcsőben) csökkented, míg a megfelelő főfúvókát meg nem találod. Ha kisebb főt raksz bele, mint kellene a motor gyengülni fog, esetleg megragad és nem kevesebbet, de még többet fog enni. Az ideális beállítást kell megtalálni, ha ezzel sokat eszik el kell fogadni, hogy tuning motor és szeret enni. Esetleg egy gyertyaképről töbet tudok mondani a mostani beállításról. Lenyelezed a motort vagy 1 kilóméteren keresztül, kuplung behúz, leállítod és szépen kigurulsz, gyertyát kiveszed lefotózod és beteszed a képet. Erről jó eséllyel meglehet mondani, hogy jó-e a karburációd vagy sem.
Üdvözlet mindenkinek! Mivel sajna elég drága az üzemanyag és szeretünk motorozni,szeretnék főfúvókát cserélni. A nyáron egy komoly tuningon ment át gépem,vagyis:sport kipufogó, 19-es karbi 17,5-ről,benne 96-os fúvókával,légszűrő és egyéb apróság. Jól megy,csak sokat eszik (számomra sok) Fogok rendelni a netről fúvóka szettet ami 60-78-as fúvókákat tartalmaz. Anno gyárilag volt benne 68-as fúvóka. A kérdésem az,hogy lejjebb mehetek-e 68-as fúvókánál 19-es karbival (ugye a sűrítés miatt),pl: gazdag levegő kevés anyag? Válaszokat előre köszönöm! Széles utat,olcsó benzint!
Én ezt az oldalt szoktam használni: http://www.robogoalkatresz.eu/ Szerintem foglalkoznak am6-os blokkal is,nem tudom. Azt viszont garantálom,hogy megbízhatóak,szeretnek kedvezményeket adni és segítőkészek.
Szia!Esetleg nem tudsz olyan oldalt ahol vannak tuning cuccok am6hoz?/08as tzr/ Már cseréltem hengert,karbit,membránt.És még szeretnék gyujtást meg kiput cserélni.Na meg cseréltem kuplungrugót,de még mindig csúszik picit.Kompletten kellene cserélni a kuplungot?Elöre is köszönöm ha válaszolsz és segitesz!
hello mindenki segítséget kérnék van egy aprilia rx 50 esem 16 os karbi 84 es főfuvóka , sportlégszürő ( szívacsos nem a drothálos direkt szürő ) és egy gianelli sport kipufogó nagyon jól menne 13 ezer felet pörög könyedén nem erölködik de 4. -ben 11-ezernél leszabályoz és hiába váltok feljebb vagy lejebb sehogy nem gyorsul tovább 5-6 -ot nem tudom használni tippet várok probáltam a tün állítani föfuvókát cseréltem levegön állítottam de minden jó beállitásnál ugyan ezt csinálta esetleg egy 17,5 vagy egy 19 es karbi megoldaná a problémát ?
Elvileg kínai blokkom van és azokon vashenger van szeretném felfúrni.
Viszont nem tudom hány cc-ig lehet/a blokkal kell e csinálni valamit?