Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy nem most először kerültek külföldi vasak a járműparkba, hiszen korábban már boxer-BMW-ket és F 650-eket is hajtottak a talján zsaruk, most pedig megérkeztek az új Yamaha Tracer 9-ek.
Tracerre váltottak az olasz rendőrök
Hivatalosan nem indokolták, hogy miért éppen a japán gyártó crossovere mellett döntöttek, de azért sejthetjük az okokat, ha elolvassuk az új, erősebb Tracerről készült teszteket és tulajdonosi véleményeket. Nem véletlenül dicsérik a Yamaha talán legjobb erőforrását, a pörgős, kereken 890 köbcentis sorhármast, mely minket is lenyűgözött az MT-09-ben. Noha 119 lovas, ami nem kiemelkedő, viszont olyan brutálisan tol az alsó és középső fordulatszám-tartományban – köszönhetően a 93 Nm-es forgatónyomatéknak –, hogy a gyakorlatban sokkal erősebbnek érződik.
Hogy könnyebb legyen megzabolázni, háromfokozatú kipörgésgátló (TCS), kanyar-ABS, valamint az R1-ről származó SCS (YAMAHA SLIDE CONTROL SYSTEM) és egykerekezés-gátló (LIF) segíti a pilótát. Mivel karcsú, magas üléshelyzetű gép, ideális a városi közlekedésre, ami valószínűleg fontos szempont volt a rendőrmotorok kiválasztásakor, és persze az sem mindegy, hogy autópályán sem fogy ki a szuszból, hiszen végsebessége – tulajdonosi mérések szerint – 240-245 km/óra.
Yamaha, la Bella Macchina
Kétségtelen, hogy a Tracer 9 az egyik legszebb crossover, és szerencsére a motorokat a rendőri szolgálatra felkészítő INTAV Srl. módosításai sem rontottak az összképen. Sőt, ha lehet, a fekete-piros fényezés, a LED-villogók és a szirénák még kívánatosabbá teszik a Tracert.
A Yamaha által 2015-ben elindított, „Yamaha for Police” nevű program gyümölcsei tehát Olaszországban is beértek. Egyelőre két ütemben 83 darab, csinos egyenruhába bújtatott Yamaha Tracer 9 érkezik a Carabinierihez, amely elsősorban a közrendvédelmi területen vetnek be az egyenruhások.