Jóllehet, eddig is szinte biztosra vehettük az R9 érkezését, a korábbi bejelentés az R1-ről tovább erősítette a híreszteléseket, hogy már idén októberben lehull a lepel a háromhengeres újdonságról. Ma délután le is zajlott a hivatalos bemutató, és ez alapján kijelenthetjük, hogy ízig-vérig sport- és pályamotor lesz az R9, mely egyszerre válthatja ki a csak pályakivitelben kapható R6-ot és R1-et.

yamaha-r9-2025-bemutato
Yamaha R9 (2025)

Karcsú és könnyű sportmotor az új Yamaha R9

Természetesen az erőforrás az XSR GP 890 köbcentis sorhármasa, ám vadonatúj váz öleli körbe a hajtóművet, mégpedig a Yamaha eddigi legkönnyebb Deltabox-konstrukciója, amit valaha a márka szupersportmotorjaihoz vagy superbike-jaihoz gyártottak.

yamaha-r9-2025-bemutato
 A sebességtartó automatika (tempomat) is alapáras a 119 lóerős és 93 Nm-es forgatónyomatékú R9-en

A Yamaha hagyományainak megfelelően Brembo radiális főhengerből és Stylema radiálisan rögzített nyergekből épül fel a fékrendszer, friss fejlesztésű, 43 mm-es belsőcső-átmérőjű KYB villa fogja közre az első kereket, míg a vezetéstámogató rendszerek az R1 új, hattengelyes IMU-jának adatai alapján segítik a pilótát.

yamaha-r9-2025-bemutato
Nagyban megkönnyíti a finomhangolást, hogy az elmentett beállítások letölthetőek a motorról, sőt külső forrásból is feltöltheted a már bevált összeállítást. A mérnökök jellemzése alapján a látványos szárnyak egyenesen haladva 6-7%-kal csökkentik az első kerék emelkedését, és az M-csatorna alatti első légterelővel kombinálva ez a hatás kanyarodáskor hozzávetőleg 10%-ra nő

Részben az új IMU-nak köszönhetően a kipörgésgátló és fékerőszabályozó is a motor dőlésszögének megfelelően működik, alapáras a rajtelektronika, valamint a harmadik generációs gyorsváltó, és jó hír a pályázóknak, hogy a blokkolásgátló hátsó köre kikapcsolható. Érdekesség, hogy személyre szabható a gyorsváltó, amivel – megfelelő üzemmódban – gyorsítás közben is visszakapcsolhatsz.

yamaha-r9-2025-bemutato

Szintén a nyíltnapok követői értékelhetik, hogy a gazdag felszereltség és a gyári Bridgestone Battlax Hypersport RS11 abroncsok révén gyakorlatilag pályakész a motor, főként, hogy a tempomat mellett a sebességhatároló is alapáras. 

yamaha-r9-2025-bemutato
Rendkívül szép részleteiben is a motor, különösen az alumíniumöntvény kerekek, a míves formájú, állítható kezelőszervek és a kovácsolt sebességváltókar, amit csak fokoz az új, filigrán idomzat. Az R9 menetkész tömege 195 kilogramm

A 2025-ös Yamaha R9 Icon Blue és Tech Black színekben lesz elérhető, és várhatóan márciustól kerül a Yamaha-szalonokba.