Jóllehet, eddig is szinte biztosra vehettük az R9 érkezését, akorábbi bejelentés az R1-ről tovább erősítette a híreszteléseket, hogy már idén októberben lehull a lepel a háromhengeres újdonságról. Ma délután le is zajlott a hivatalos bemutató, és ez alapján kijelenthetjük, hogy ízig-vérig sport- és pályamotor lesz az R9, mely egyszerre válthatja ki a csak pályakivitelben kapható R6-ot és R1-et.
Karcsú és könnyű sportmotor az új Yamaha R9
Természetesen az erőforrás az XSR GP 890 köbcentis sorhármasa, ám vadonatúj váz öleli körbe a hajtóművet, mégpedig a Yamaha eddigi legkönnyebb Deltabox-konstrukciója, amit valaha a márka szupersportmotorjaihoz vagy superbike-jaihoz gyártottak.
A Yamaha hagyományainak megfelelően Brembo radiális főhengerből és Stylema radiálisan rögzített nyergekből épül fel a fékrendszer, friss fejlesztésű, 43 mm-es belsőcső-átmérőjű KYB villa fogja közre az első kereket, míg a vezetéstámogató rendszerek az R1 új, hattengelyes IMU-jának adatai alapján segítik a pilótát.
Részben az új IMU-nak köszönhetően a kipörgésgátló és fékerőszabályozó is a motor dőlésszögének megfelelően működik, alapáras a rajtelektronika, valamint a harmadik generációs gyorsváltó, és jó hír a pályázóknak, hogy a blokkolásgátló hátsó köre kikapcsolható. Érdekesség, hogy személyre szabható a gyorsváltó, amivel – megfelelő üzemmódban – gyorsítás közben is visszakapcsolhatsz.
Szintén a nyíltnapok követői értékelhetik, hogy a gazdag felszereltség és a gyári Bridgestone Battlax Hypersport RS11 abroncsok révén gyakorlatilag pályakész a motor, főként, hogy a tempomat mellett a sebességhatároló is alapáras.
A 2025-ös Yamaha R9 Icon Blue és Tech Black színekben lesz elérhető, és várhatóan márciustól kerül a Yamaha-szalonokba.