A talján hegyifelfutó-bajnokság, a CIVM futamain lép színre a japánok új versenygépe, mely a Yamaha Technology Racing, azaz a GYTR alkatrészeitől vált gyorsabbá, illetve erősebbé. Igaz, ebben még a „régi”, 847 köbcentis sorhármas dolgozik, szemben az új MT-09 890-es egységével, de a sok-sok új összetevő garantálja, hogy így sem lesz panasz a teljesítményére és tempójára.

yamaha-niken-gytr-versenymotor
Alaposan átépítették a Nikent a talján versenyhétvége előtt

Hegyifelfutón indulnak a Yamaha Nikennel

Nem ez az első alkalom, hogy versenymotorként láthatjuk a Nikent, ugyanis 2021-ben a motoros újságíró Mark Forsyth ezzel indult a brit Kirkby Lonsdale-ben megrendezett Barbon Hillclimb viadalon. Akkor meg is jegyezte a sokat látott motoros:

– Szerintem remek választás volt a Niken! Ha 80 százalékkal bátrabb lettem volna, kihasználhattam volna a 80 százalékkal nagyobb első tapadást... Abszolút a megfelelő konstrukció a hegyifelfutókhoz, csak bevállalósabb, fiatalabb pilóta kell hozzá

– mesélte a futam után, így tehetsége mellett szerénységével is kivívta a motorosok elismerését.

yamaha-niken-gytr-versenymotor
A Niken – háromkerekű kialakítása dacára – 45 fokos dőlésszöget érhet el kanyarban, amit valószínűleg ki is használ majd a Yamaha pilótája, az olasz Supersport-bajnok Luca Salvadori 

Kíváncsian várjuk, miként szerepel majd a különleges „fordított trike” az olasz bajnokságban, bár maga a nevezése is szenzáció, hiszen ha nem is lesz a leggyorsabb motor, a legkülönlegesebb versenygép címe simán kijár a Yamaha sorhármasának. Akárhogy is, július 17-én kiderül, mit tud a Niken, ugyanis akkor rendezik a talján sorozat következő versenyhétvégéjét, ahol a japánok háromkerekűje is rajthoz áll Salvadorival a nyeregben.