Korábban többször is jártak nálunk a Talaria újdonságai, az összefoglaló néven csak UEE-ként, azaz ultrakönnyű elektromos enduróként emlegetett terepmotorok. Nem túlzó az ultrakönnyű jelző, hiszen a hasonlóan dinamikus, 250-es benzinesekkel szemben óriási előny, hogy ezek csak 60-70 kilót nyomnak, elvégre terepen minden kiló teher duplán számít...
![talaria-tl-4000-supermoto-az-elektroridertol](http://sm.s1.cdnadcom.net/sm/news_image/1200/wb7pax9h6jcg.jpg)
A kiváló terepképesség sem lehet kérdés, hiszen a TL4000 kereken 300 mm-es szabad hasmagassága az egyhengeres ralimotoroknak is becsületére válna, akárcsak a villanymotor 45 Nm-es forgatónyomatéka. Csak összehasonlításként: a KOVE 450 Rally nem az a kifejezetten lusta és gyenge vas, pedig azon is 40 Nm-rel gazdálkodhat a pilóta.
![](http://sm.s1.cdnadcom.net/sm/up/p_xl/wb7pio-kbczq.jpg )
Persze a Talariának – az elektromos hajtásból fakadóan – vannak hátrányai is, így legkésőbb 80 kilométer után muszáj feltölteni az LG 21700 lítium-ion akkumulátorcellákat, és mint a teszten kiderült, a 80 km nem afféle elméleti érték.
![talaria-tl-4000-supermoto-az-elektroridertol](http://sm.s1.cdnadcom.net/sm/news_image/1200/wb7l1zxt0oeh.jpg)
Változatos körülmények között, 25-30 fokos melegben 65 kilométer után kellett megállnunk, hogy pótoljuk az ampereket, de ez két-három óra folyamatos terepezést jelentett, ami után a vezető „feltöltődése” is több mint időszerű volt.
Talaria TL4000 szupermotó: terepről a pályára
A teszt óta továbbfejlesztették a modellt, ennek gyümölcseként az idei TL4000 még erősebb lett a takarékos, ECO üzemmódban és kezelhetőbb, könnyebben irányítható SPORT beállításban. Emellett a Talaria Sting Pro új láncvédőjét is megkapta, sőt immáron a motorfék mértéke, s ezzel együtt a lassítás közben visszatermelt energia mennyisége is négy fokozatban állítható.
![talaria-tl-4000-supermoto-az-elektroridertol](http://sm.s1.cdnadcom.net/sm/news_image/1200/wb7optvenqi1.jpg)
A leglátványosabb változás azonban nem a gyárhoz, hanem a hazai forgalmazóhoz fűződik, hiszen neki köszönhetően már elérhető a TL4000 City gazdagabb felszereltségű szupermotóváltozata is. Jóllehet, önmagában a két 17-es kerék és az aszfaltra fejlesztett abroncs is komoly módosítás lenne, ám az Elektroridernél nem elégedtek meg ennyivel.
![talaria-tl-4000-supermoto-az-elektroridertol](http://sm.s1.cdnadcom.net/sm/news_image/1200/wb7l4lobmdpe.jpg)
Az alacsonyabb felépítéshez illő, rövid Supermoto oldaltámaszt szereltek fel, az eredeti lábtartó helyére fekete, tüskék felületű alkatrészek kerültek, a kormány 75 mm-es magasítót kapott, lecserélték a visszapillantókat, végül hosszú hátsó sárvédőt, valamint a TL4000 stílusához passzoló, fekete telefontartót szereltek fel.
![talaria-tl-4000-supermoto-az-elektroridertol](http://sm.s1.cdnadcom.net/sm/news_image/1200/wb7lay2ia4f4.jpg)
Komoly meglepetés, hogy a sok-sok hasznos extra dacára még az ára is csökkent, ugyanis két évvel ezelőtt még 2 250 000 forintos árcímke fityegett a TL4000 tesztmotoron, ezzel szemben most az alapmodell 1 890 000 forintért a tiéd lehet, míg a vadonatúj Supermoto felára mindössze 100 000 forint.