Korábban többször is jártak nálunk a Talaria újdonságai, az összefoglaló néven csak UEE-ként, azaz ultrakönnyű elektromos enduróként emlegetett terepmotorok. Nem túlzó az ultrakönnyű jelző, hiszen a hasonlóan dinamikus, 250-es benzinesekkel szemben óriási előny, hogy ezek csak 60-70 kilót nyomnak, elvégre terepen minden kiló teher duplán számít...

talaria-tl-4000-supermoto-az-elektroridertol
Az új Talaria TL4000

A kiváló terepképesség sem lehet kérdés, hiszen a TL4000 kereken 300 mm-es szabad hasmagassága az egyhengeres ralimotoroknak is becsületére válna, akárcsak a villanymotor 45 Nm-es forgatónyomatéka. Csak összehasonlításként: a KOVE 450 Rally nem az a kifejezetten lusta és gyenge vas, pedig azon is 40 Nm-rel gazdálkodhat a pilóta.

A képre kattintva galéria nyílik!

Persze a Talariának – az elektromos hajtásból fakadóan – vannak hátrányai is, így legkésőbb 80 kilométer után muszáj feltölteni az LG 21700 lítium-ion akkumulátorcellákat, és mint a teszten kiderült, a 80 km nem afféle elméleti érték.

talaria-tl-4000-supermoto-az-elektroridertol
Nem túlzó a 80 kilométeres elméleti hatótáv: a TL4000 korábbi változata csak 60-70 kilométer után szorult töltésre (Kép: Talaria TL4000-teszt, SportMotor.hu)

Változatos körülmények között, 25-30 fokos melegben 65 kilométer után kellett megállnunk, hogy pótoljuk az ampereket, de ez két-három óra folyamatos terepezést jelentett, ami után a vezető „feltöltődése” is több mint időszerű volt.

Talaria TL4000 szupermotó: terepről a pályára

A teszt óta továbbfejlesztették a modellt, ennek gyümölcseként az idei TL4000 még erősebb lett a takarékos, ECO üzemmódban és kezelhetőbb, könnyebben irányítható SPORT beállításban. Emellett a Talaria Sting Pro új láncvédőjét is megkapta, sőt immáron a motorfék mértéke, s ezzel együtt a lassítás közben visszatermelt energia mennyisége is négy fokozatban állítható.

talaria-tl-4000-supermoto-az-elektroridertol
Továbbfejlesztett motor ide vagy oda, az alapmodellt most minden eddiginél kedvezőbb áron, 300 000 forinttal olcsóbban vásárolhatod meg

A leglátványosabb változás azonban nem a gyárhoz, hanem a hazai forgalmazóhoz fűződik, hiszen neki köszönhetően már elérhető a TL4000 City gazdagabb felszereltségű szupermotóváltozata is. Jóllehet, önmagában a két 17-es kerék és az aszfaltra fejlesztett abroncs is komoly módosítás lenne, ám az Elektroridernél nem elégedtek meg ennyivel.

talaria-tl-4000-supermoto-az-elektroridertol
Indokolt az aszfaltos kerékszett, hiszen a TL4000 City elnevezés arra utal, hogy – B-s vagy AM-es jogsival – közúton is közlekedhet, derült ki a forgalmazó bemutatójából

Az alacsonyabb felépítéshez illő, rövid Supermoto oldaltámaszt szereltek fel, az eredeti lábtartó helyére fekete, tüskék felületű alkatrészek kerültek, a kormány 75 mm-es magasítót kapott, lecserélték a visszapillantókat, végül hosszú hátsó sárvédőt, valamint a TL4000 stílusához passzoló, fekete telefontartót szereltek fel.

talaria-tl-4000-supermoto-az-elektroridertol

Komoly meglepetés, hogy a sok-sok hasznos extra dacára még az ára is csökkent, ugyanis két évvel ezelőtt még 2 250 000 forintos árcímke fityegett a TL4000 tesztmotoron, ezzel szemben most az alapmodell 1 890 000 forintért a tiéd lehet, míg a vadonatúj Supermoto felára mindössze 100 000 forint.