2007. május 24. Hírszerkesztő
Igazi hazárdjátéknak lehettünk szemtanúi Le-Mansban, ahol a lapjárás Chris Vermuelennek kedvezett és végre győzelemre segítette a Suzuki MotoGP csapatát.
A felvezető körben már szemerkélt az eső, de ez még nem adott okot arra, hogy a slick gumikat lecseréljék. A rajt után Rossi próbált elszakadni a többiektől, de ahogy nedvesedett az aszfalt fokozatosan összetömörödött a mezőny, és csak a bevállalós pilóták mertek kockáztatni. A francia közönség pár percig eksztázisban lehetett, hiszen két honfitársuk, Sylvain Guintoli és Randy de Puniet körökön keresztül vezették a futamot. Az öröm nem sokáig tartott, mindketten kicsúsztak, csakúgy mint Checa és Elias. A motorcserét Vermuelen tökéletesen időzítette, olyan előnyre tett szert, amit a többiek már képtelenek voltak ledolgozni. Melandri próbálkozott egy darabig, de az ausztrál supersport világbajnokot mintha a vizes pályára teremtették volna, nem lehetett tőle elvenni a győzelmet.
Mágus esőben
„Teljesen magamon kívül vagyok!” – kezdte mondandóját Vermuelen. „Nehéz hétvége elé néztünk, mivel nem a terveink szerint alakultak a dolgok, de aztán egyre gyorsabbak lettünk, és biztos vagyok abban, hogy ha száraz futam lett volna, akkor is fejlődünk. Bizonytalan volt a rajt, és nehéz volt eldönteni, mennyire keményen nyomjam. Néhány fiú megelőzött, majd pár kör múlva elestek. Elég jól megeredt, és úgy döntöttem kijövök motort cserélni. Visszajöttem, lehajtottam a fejem és próbáltam a gumikat minél hamarabb bemelegíteni. A motor nagyon jól viselkedett a vízen, de ahogy erősödött az eső, egyre nehezebb volt az egyenesben az utolsó sebességi fokozatban menni – rengeteg víz volt a pályán, a hátsó kerék pedig elforgott.”
Vermuelen mögött Melandri és Stoner értek célba. Rossinak, aki kitűnően rajtolt és száraz időben biztosan győzelmi esélye lett volna, ismét rémálom volt a futam. A motorcsere után csak küszködött és fokozatosan esett vissza, a végére még Alex Hofmann is megelőzte. „Természetesen nagyon feldúlt vagyok az eredmény miatt, mivel remekül kaptam el a rajtot az elején. Végrehajtottunk néhány módosítást a motoron, ami tökéletesen működött, és úgy gondoltam képes leszek a győzelemért harcolni. Sajnos az időjárás romba döntötte terveinket. Kiálltam a boxba és a verseny második felének kemény esőgumikkal vágtam neki, mivel úgy gondoltuk, hogy kisebb eső lesz. Sajnos nem lett igazunk, és ahogy szakadni kezdett, a gumik túl kemények voltak és képtelen voltam menni. Innentől nagyon lelassultam, mivel semmi tapadás nem volt a hátsó keréken. Az utolsó öt kör eléggé veszélyes volt, nehéz volt a motoron maradnom, úgy hiszem 5-6 másodpercet is veszthettem körönként. Úgy gondoltuk ez lesz az a pálya ahol előnyre tehetünk szert Stonerrel szemben, de innentől kemény csata várható, mivel nem csak az egyenesekben gyors hanem mindenhol! Gratulálni szeretnék Chris Vermuelennek, mivel nagyszerűen versenyzett, úgy gondolom esőben ő a mágus.”
Többet várt
A 125-ös és 250-es futamok száraz pályán zajlottak. 250-ben Lorenzo ismét verhetetlen volt, idén ezzel 5-ből 4 futamot megnyert és tetemes, 32 pontos előnnyel vezeti a tabellát. A Team Toh Aprilia pilótája Hector Barbera a pódium peremén, negyedikként ért célba: „Most boldogabb vagyok, mint az előző futamok után, mert akkor el voltam maradva az élbolytól, most viszont a sarkukban tudtam lenni. Személy szerint többet vártam ettől a versenytől, úgyhogy azt kell, hogy mondjam, ez a negyedik hely nem tesz teljesen boldoggá. A legfontosabb, dolog, visszanyerni a bizalmat. A motorom jól ment, habár pár tizedet veszítettem az első három versenyzővel szemben. A 18.kör után a gumijaim elfogytak és keményebbek lettek, mint amihez szoktam. Láttam az esélyét, hogy az elsők közé kerüljek, de sajnos nem sikerült. Remélem, hogy folytatni tudjuk ezt a fejlődést és a következő futamokon jobb helyezést érhetek majd el.”
Megőrizte a 2. helyét a tabellán
125-ben Talmának jól indult a hétvégéje, de a második edzésnapra a motorján rossz irányba indultak el a beállításokkal. „Örülök a 4. helynek, minden tőlem telhetőt megtettem. Sok gondunk volt a hétvégén. A warm up után majdnem elsírtam magam annyira „rossz” volt a gép. Nem volt más választásunk rizikóznunk kellett, ami szerencsére bejött. A rajtnál a kuplung miatt visszacsúsztam a 12. hely környékére. Nem volt egyszerű előre jönni, de mindent megtettem, hogy minél előrébb végezzek. A 4. hellyel megőriztem a 2. helyet a tabellán és növeltem is az előnyömet Faubelhez képest.”
Eredmények
MotoGP | Versenyző | Csapat | idő | diff. |
1. | Chris Vermeulen | Rizla Suzuki MotoGP | 50'58.713 | |
2. | Marco Melandri | Honda Gresini | 51'11.312 | 12.599 |
3. | Casey Stoner | Ducati Marlboro Team | 51'26.060 | 27.347 |
4. | Dani Pedrosa | Repsol Honda Team | 51'36.041 | 37.328 |
5. | Alex Hofmann | Pramac d'Antin | 51'47.879 | 49.166 |
6. | Valentino Rossi | Fiat Yamaha Team | 51'52.276 | 53.563 |
7. | John Hopkins | Rizla Suzuki MotoGP | 51'59.786 | 1'01.073 |
8. | Loris Capirossi | Ducati Marlboro Team | 52'19.954 | 1'21.241 |
9. | Makoto Tamada | Dunlop Yamaha Tech 3 | 51'34.842 | |
10. | Sylvain Guintoli | Dunlop Yamaha Tech 3 | 51'40.165 | |
11. | Fonsi Nieto | Kawasaki Racing Team | 51'50.572 | |
12. | Colin Edwards | Fiat Yamaha Team | 51'06.769 | |
-1. | Alex Barros | Pramac d'Antin | 50'05.770 | |
-1. | Kenny Roberts jr | Team Roberts | 50'16.009 | |
-1. | Nicky Hayden | Repsol Honda Team | 45'50.382 | |
-1. | Shinya Nakano | Konica Minolta Honda | 36'48.570 | |
-1. | Randy De puniet | Kawasaki Racing Team | 13'35.554 | |
-1. | Toni Elias | Honda Gresini | 12'00.579 | |
-1. | Carlos Checa | Honda LCR | 10'15.683 | |
Leggyorsabb kör: | John Hopkins | 1'38.678 |
Körrekord: | Valentino Rossi | 1'35.087 | 2006 |
Legjobb köridő: | Colin Edwards | 1'33.616 | 2007 |
250cc | Versenyző | Csapat | idő | diff. |
1. | Jorge Lorenzo | Fortuna Aprilia | 43'12.237 | |
2. | Andrea Dovizioso | Kopron Team Scot | 43'12.393 | 0.156 |
3. | Alex De angelis | Master - Mapfre Aspar | 43'14.970 | 2.733 |
4. | Hector Barbera | Team Toth Aprilia | 43'18.208 | 5.971 |
5. | Julian Simon | Repsol Honda 250cc | 43'18.348 | 6.111 |
6. | Marco Simoncelli | Metis Gilera | 43'34.990 | 22.753 |
7. | Mika Kallio | Red Bull KTM 250 | 43'35.376 | 23.139 |
8. | Alvaro Bautista | Master - Mapfre Aspar | 43'39.653 | 27.416 |
9. | Shuhei Aoyama | Repsol Honda 250cc | 43'41.152 | 28.915 |
10. | Anthony West | Team Sicilia | 43'46.187 | 33.950 |
11. | Ratthapark Wilairot | Thai Honda PTT-SAG | 44'10.137 | 57.900 |
12. | Fabrizio Lai | Campetella Racing | 44'10.248 | 58.011 |
13. | Alex Baldolini | Kiefer - Bos - Sotin Racing | 44'18.488 | 1'06.251 |
14. | Taro Sekiguchi | Campetella Racing | 44'18.957 | 1'06.720 |
15. | Eugene Laverty | Honda LCR | 44'19.886 | 1'07.649 |
16. | Dirk Heidolf | Kiefer - Bos - Sotin Racing | 44'27.074 | 1'14.837 |
17. | Arturo Tizon | Blusens Aprilia Germany | 44'43.692 | 1'31.455 |
18. | Aleix Espargaro | Blusens Aprilia | 44'51.938 | 1'39.701 |
-1. | Tóth Imre | Team Toth Aprilia | 26'03.068 | |
-1. | Hiroshi Aoyama | Red Bull KTM 250 | 20'14.871 | |
-1. | Jules Cluzel | Angaia Racing | 8'38.159 | |
-1. | Karel Abraham | Cardion AB Motoracing | 8'38.173 | |
-1. | Thomas Luthi | Emmi - Caffe Latte Aprilia | 3'27.038 | |
-1. | Roberto Locatelli | Metis Gilera | 0.000 | |
Leggyorsabb kör: | Andrea Dovizioso | 1'38.566 |
Körrekord: | Andrea Dovizioso | 1'38.566 | 2007 |
Legjobb köridő: | Jorge Lorenzo | 1'37.934 | 2007 |
125cc | Versenyző | Csapat | idő | diff. |
1. | Sergio Gadea | Bancaja Aspar | 41'50.112 | |
2. | Lukas Pesek | Valsir Seedorf Derbi | 41'50.590 | 0.478 |
3. | Bradley Smith | Repsol Honda 125cc | 41'53.075 | 2.963 |
4. | Talmácsi Gábor | Bancaja Aspar | 42'03.628 | 13.516 |
5. | Joan Olive | Polaris World | 42'03.957 | 13.845 |
6. | Hector Faubel | Bancaja Aspar | 42'05.210 | 15.098 |
7. | Sandro Cortese | Emmi - Caffe Latte Aprilia | 42'05.715 | 15.603 |
8. | Simone Corsi | Skilled Racing Team | 42'05.776 | 15.664 |
9. | Mike Di meglio | Kopron Team Scot | 42'05.889 | 15.777 |
10. | Tomoyoshi Koyama | Red Bull KTM 125 | 42'09.220 | 19.108 |
11. | Pol Espargaro | Belson Campetella Aprilia | 42'14.032 | 23.920 |
12. | Alexis Masbou | FFM Honda GP 125 | 42'14.322 | 24.210 |
13. | Randy Krummenacher | Red Bull KTM 125 | 42'19.629 | 29.517 |
14. | Michael Ranseder | Ajo Motorsport | 42'19.813 | 29.701 |
15. | Pablo Nieto | Blusens Aprilia | 42'25.048 | 34.936 |
16. | Lorenzo Zanetti | Team Sicilia | 42'35.236 | 45.124 |
17. | Stefano Bianco | WTR Team | 42'35.420 | 45.308 |
18. | Simone Grotzkyj | Multimedia Racing | 42'36.254 | 46.142 |
19. | Nicolas Terol | Valsir Seedorf Derbi | 42'36.462 | 46.350 |
20. | Dominique Aegerter | Multimedia Racing | 42'50.937 | 1'00.825 |
21. | Dino Lombardi | Kopron Team Scot | 42'51.060 | 1'00.948 |
22. | Roberto Tamburini | Team Sicilia | 42'59.813 | 1'09.701 |
23. | Robert Muresan | Ajo Motorsport | 43'00.213 | 1'10.101 |
24. | Hugo Van den berg | Blusens Aprilia | 43'00.407 | 1'10.295 |
25. | Joey Litjens | De Graaf Grand Prix | 43'00.583 | 1'10.471 |
26. | Federico Sandi | Skilled Racing Team | 43'06.608 | 1'16.496 |
27. | Daniel Webb | De Graaf Grand Prix | 43'11.934 | 1'21.822 |
28. | Romain Maitre | TVX Racing - TJP | 42'41.782 | |
29. | Steven Le coquen | Villiers Team Competition | 43'12.025 | |
-1. | Mattia Pasini | Polaris World | 33'09.149 | |
-1. | Raffaele De rosa | Multimedia Racing | 27'33.234 | |
-1. | Andrea Iannone | WTR Team | 24'34.433 | |
-1. | Julien Cartron | Villiers Team Competition | 20'20.847 | |
-1. | Steve Bonsey | Red Bull KTM 125 | 5'33.712 | |
Leggyorsabb kör: | Lukas Pesek | 1'43.859 |
Körrekord: | Lukas Pesek | 1'43.859 | 2007 |
Legjobb köridő: | Mattia Pasini | 1'43.111 | 2007 |
Kapcsolódó anyagok:
Le Mans 2. időmérő
Le Mans időmérő
Stoner tovább menetel