2007. május 7. Hírszerkesztő
Megismétlődött, amit a szezonnyitón látottunk. A Stoner - Ducati páros ismét jelesre vizsgázott, míg Hopkins végre a dobogón állhatott.
Ismét alul maradt Rossi és Yamahája a Ducatival vívott harcban, bár az időmérőkön a Dokotor még jól teljesített, és 1 másodpercre volt tőle az ifjú Ausztrál. A versenyen aztán - akárcsak Qatarban – hiába igyekezett a Vale a kanyarokban utolérni Stonert, az olasz gyár bivalyerős motorja az egyenesekben rendre otthagyta Rossi Yamaháját.
Az erő velük van
„Ha valaki tavaly azt mondja nekem, hogy a szezon elején már három győzelmem lesz, biztosan kinevettem volna.” – kezdte mondandóját Casey Stoner. „Meglehetősen nagy volt az iram a versenyen, és elég gyorsak voltunk az egyenesekben. Az egyetlen nehézség a hátsó egyenes előtti kanyarban adódott, ahol nem tudtam elég jól fordulni, de nagyon sokat dolgoztunk ezen, míg végül megfelelő kimeneti sebességet értünk el. A verseny alatt végig a köridőkre koncentráltam, ami nem volt egyszerű, de meg tudtam oldani. A vége fele aztán mikor kezdett fogyni az üzemanyag, a gumik kezdtek jobban dolgozni. Igazán jó volt a Bridgestone is, hiszen a versenyre melegebb időt jósoltak, ami így is történt, ezért választottunk keményebb hátsó gumit, amivel aztán biztonságban voltunk. Nagy csatára számítottam az utolsó két körben, de miután Rossi hibázott, már nem volt megállás.”
Vale nem volt csalódott
Ahogy Stoner mondandójából kiderült, a Doktornak talán lett volna némi esélye a győzelemre, de pár körrel a vége előtt benézett egy hajtűkanyart, ami kis híján a vesztét okozta. „Tudtuk, hogy nehézségeink lesznek ezen a pályán, így 100%-on kellett teljesíteni. Persze ez nem egy győzelem, de úgy gondolom, hogy a második hely is nagyon jó eredmény nekünk. A verseny alatt nem akartam feladni és csak a második helyen motorozni, próbáltam előzni, és volt is néhány jó manőverem, de az egyenesekben nem tudtam tartani a tempót.” – kezdte mondandóját Vale. „Aztán elkövettem egy hibát amikor rámentem egy huplira fékezés közben, el kellett engednem a féket és kiszaladtam a pályáról. Sajnálom, de amikor körről körre a határon motorozol, az ilyen dolgok megesnek, ilyen a versenyzés. Mindenesetre nem adtam fel, és jót csatáztam Johnnal, és végül sikerült megcsípni a második helyet. Úgy gondolom, hogy ez a 20 pont nagyon fontos, ráadásul még mindig másodikak vagyunk a bajnokságban. Igazság szerint most még jobban bosszant, ami Törökországban történt, mert ha ott nem lett volna problémánk, akkor a pontversenyben egy szinten lennék Stonnerrel. De a szezon hosszú még, és jó pár futam következik Európában, ahol van pár kedvencem is, és úgy gondolom addigra jó formában leszünk.”
Végre a dobogón
250-ben Lorezno ismét nagyot motorozott, míg a Team Toth Aprilia pilótája, Hector Barbera bár a második rajtkockából indult, a hatodik helyen ért célba, nagyot csatázva Kalioval és Simonnal. „Csalódott vagyok, mert a második helyről rajtoltam és abban bíztam, hogy majd az élbollyal küzdhetek, és a dobogón tudok végezni. Keményen dolgoztunk az egész hétvége alatt, és bár sikerült jól beállítani a motoromat, de a hátsó rugózás nem volt tökéletes, amivel a legnagyobb nehézségeink voltak eddig is. Csúszkált alattam a motor és két kanyarban nagyon sok időt veszítettem. Remélem a következő futamon sikeresebb leszek."
A technika közbeszólt
A 125-ösök versenyében a 100. GP futamát ünneplő Talmácsi Gábor nem sokkal csúszott le a dobogóról. „Nem vagyok elégedett. Nem rossz a 4. hely, de ennél gyorsabb voltam. Még vizsgálja a csapat az okát, hiszen technikai probléma adódott a motorral, amit próbáltam verseny közben orvosolni. A féktávokon időnként teljes káosz volt, és ezek az oda-vissza előzgetések miatt többször én is kiestem a ritmusból. A verseny végén igyekeztem, hogy meglegyen a dobogó, de Corsi előzése miatt mindketten lemaradtunk az első háromtól. Mindent megpróbáltam, de ha ennél is többet kockáztatok, akkor valószínűleg még ez a 13 pont sincs, nullázni pedig nem akartam és nem is szabad, hogy versenyben maradjak az összetettben. A következő futam Le Mans-ban lesz, ahol nincsenek hosszú egyenesek és inkább a vezetési technikai az, ami számít.”
Eredmények
MotoGP | Versenyző | Csapat | idő | diff. |
1. | Casey Stoner | Ducati Marlboro Team | 44'12.891 | |
2. | Valentino Rossi | Fiat Yamaha Team | 44'15.927 | 3.036 |
3. | John Hopkins | Rizla Suzuki MotoGP | 44'19.554 | 6.663 |
4. | Dani Pedrosa | Repsol Honda Team | 44'26.981 | 14.090 |
5. | Marco Melandri | Honda Gresini | 44'30.167 | 17.276 |
6. | Loris Capirossi | Ducati Marlboro Team | 44'39.147 | 26.256 |
7. | Chris Vermeulen | Rizla Suzuki MotoGP | 44'39.482 | 26.591 |
8. | Randy De puniet | Kawasaki Racing Team | 44'39.916 | 27.025 |
9. | Alex Hofmann | Pramac d'Antin | 44'40.999 | 28.108 |
10. | Carlos Checa | Honda LCR | 44'45.848 | 32.957 |
11. | Colin Edwards | Fiat Yamaha Team | 44'47.944 | 35.053 |
12. | Nicky Hayden | Repsol Honda Team | 44'50.218 | 37.327 |
13. | Sylvain Guintoli | Dunlop Yamaha Tech 3 | 45'03.596 | 50.705 |
14. | Alex Barros | Pramac d'Antin | 45'08.155 | 55.264 |
15. | Kenny Roberts jr | Team Roberts | 45'10.627 | 57.736 |
-1. | Shinya Nakano | Konica Minolta Honda | 6'11.246 | |
-1. | Makoto Tamada | Dunlop Yamaha Tech 3 | 6'11.956 | |
-1. | Toni Elias | Honda Gresini | 0.000 | |
Leggyorsabb kör: | Casey Stoner | 1'59.857 |
Körrekord: | Dani Pedrosa | 1'59.318 | 2006 |
Legjobb köridő: | Valentino Rossi | 1'58.424 | 2007 |
250cc | Versenyző | Csapat | idő | diff. |
1. | Jorge Lorenzo | Fortuna Aprilia | 44'17.095 | |
2. | Alvaro Bautista | Master - Mapfre Aspar | 44'20.999 | 3.904 |
3. | Andrea Dovizioso | Kopron Team Scot | 44'22.126 | 5.031 |
4. | Alex De angelis | Master - Mapfre Aspar | 44'23.655 | 6.560 |
5. | Mika Kallio | Red Bull KTM 250 | 44'27.343 | 10.248 |
6. | Hector Barbera | Team Toth Aprilia | 44'27.597 | 10.502 |
7. | Julian Simon | Repsol Honda 250cc | 44'27.927 | 10.832 |
8. | Thomas Luthi | Emmi - Caffe Latte Aprilia | 44'47.579 | 30.484 |
9. | Hiroshi Aoyama | Red Bull KTM 250 | 44'49.990 | 32.895 |
10. | Fabrizio Lai | Campetella Racing | 45'08.072 | 50.977 |
11. | Aleix Espargaro | Blusens Aprilia | 45'08.794 | 51.699 |
12. | Ratthapark Wilairot | Thai Honda PTT-SAG | 45'10.131 | 53.036 |
13. | Anthony West | Team Sicilia | 45'18.758 | 1'01.663 |
14. | Taro Sekiguchi | Campetella Racing | 45'31.698 | 1'14.603 |
15. | Arturo Tizon | Blusens Aprilia Germany | 45'31.849 | 1'14.754 |
16. | Jules Cluzel | Angaia Racing | 45'56.985 | 1'39.890 |
17. | Eugene Laverty | Honda LCR | 46'04.100 | 1'47.005 |
18. | Tóth Imre | Team Toth Aprilia | 46'07.611 | 1'50.516 |
19. | Jin Xiao | Yes! Yamaha Tianjian | 44'30.852 | |
-1. | Marco Simoncelli | Metis Gilera | 27'47.592 | |
-1. | Alex Baldolini | Kiefer - Bos - Sotin Racing | 26'04.722 | |
-1. | Karel Abraham | Cardion AB Motoracing | 22'08.738 | |
-1. | Shuhei Aoyama | Repsol Honda 250cc | 17'01.567 | |
-1. | Dirk Heidolf | Kiefer - Bos - Sotin Racing | 4'40.621 | |
Leggyorsabb kör: | Jorge Lorenzo | 2'05.738 |
Körrekord: | Jorge Lorenzo | 2'05.738 | 2007 |
Legjobb köridő: | Jorge Lorenzo | 2'04.543 | 2007 |
125cc | Versenyző | Csapat | idő | diff. |
1. | Lukas Pesek | Valsir Seedorf Derbi | 42'25.923 | |
2. | Hector Faubel | Bancaja Aspar | 42'26.110 | 0.187 |
3. | Esteve Rabat | Repsol Honda 125cc | 42'26.404 | 0.481 |
4. | Talmácsi Gábor | Bancaja Aspar | 42'26.705 | 0.782 |
5. | Simone Corsi | Skilled Racing Team | 42'27.063 | 1.140 |
6. | Sergio Gadea | Bancaja Aspar | 42'27.114 | 1.191 |
7. | Michael Ranseder | Ajo Motorsport | 42'28.298 | 2.375 |
8. | Bradley Smith | Repsol Honda 125cc | 42'28.323 | 2.400 |
9. | Pol Espargaro | Belson Campetella Aprilia | 42'28.640 | 2.717 |
10. | Mattia Pasini | Polaris World | 42'29.346 | 3.423 |
11. | Andrea Iannone | WTR Team | 42'34.283 | 8.360 |
12. | Raffaele De rosa | Multimedia Racing | 42'34.563 | 8.640 |
13. | Alexis Masbou | FFM Honda GP 125 | 42'38.603 | 12.680 |
14. | Mike Di meglio | Kopron Team Scot | 42'42.594 | 16.671 |
15. | Lorenzo Zanetti | Team Sicilia | 42'42.700 | 16.777 |
16. | Pablo Nieto | Blusens Aprilia | 42'50.367 | 24.444 |
17. | Simone Grotzkyj | Multimedia Racing | 42'53.260 | 27.337 |
18. | Sandro Cortese | Emmi - Caffe Latte Aprilia | 42'58.847 | 32.924 |
19. | Joan Olive | Polaris World | 43'00.952 | 35.029 |
20. | Roberto Tamburini | Team Sicilia | 43'02.806 | 36.883 |
21. | Dominique Aegerter | Multimedia Racing | 43'12.007 | 46.084 |
22. | Joey Litjens | De Graaf Grand Prix | 43'12.379 | 46.456 |
23. | Daniel Webb | De Graaf Grand Prix | 43'14.054 | 48.131 |
24. | Dino Lombardi | Kopron Team Scot | 43'34.906 | 1'08.983 |
25. | Hugo Van den berg | Blusens Aprilia | 43'35.637 | 1'09.714 |
26. | Robert Muresan | Ajo Motorsport | 44'16.340 | 1'50.417 |
27. | Randy Krummenacher | Red Bull KTM 125 | 42'46.905 | |
-1. | Tomoyoshi Koyama | Red Bull KTM 125 | 40'14.118 | |
-1. | Federico Sandi | Skilled Racing Team | 21'46.730 | |
-1. | Stefano Bianco | WTR Team | 19'05.103 | |
-1. | Nicolas Terol | Valsir Seedorf Derbi | 2'23.279 | |
-1. | Steve Bonsey | Red Bull KTM 125 | 2'23.313 | |
Leggyorsabb kör: | Lukas Pesek | 2'12.420 |
Körrekord: | Alvaro Bautista | 2'12.131 | 2006 |
Legjobb köridő: | Mika Kallio | 2'11.572 | 2006 |
Kapcsolódó anyagok:
Stoner a mennyben, Rossi a purgatóriumban
Derült égből