Jóllehet, idén csodás új gépekkel lepett meg minket a Suzuki, élen az általunk is tesztelt GSX-S1000GX-szel és a sokoldalú új V-Strommal, mégis 2024 legfontosabb újdonsága a márkánál a DRZ utódjaként színre lépő, enduró és szupermotó (!) kivitelben is készülő DR-Z4S és DR-Z4SM.

suzuki-dr-z4-es-dr-z4s-bemutato
Az új DR-Z4S és SM

Vadonatúj, 398 köbcentis erőforrás dolgozik az új modellben, melyet acélváz és csavarkötéssel rögzített, alumínium segédváz ölel körbe. Noha a megjelenés és a hengerűrtartalom hasonló az elődhöz, a felszereltség messze túlmutat a legendás típuson.

Többek között kikapcsolható ABS és kipörgésgátló, többféle üzemmód és kifejezetten terepre ajánlott teljesítményleadás jellemzi az újdonságot.

Megjelent a Suzuki DR-Z4S és DR-Z4SM

A motorok csúcsteljesítménye 38 lóerő kereken nyolcezres percenkénti fordulatszámnál, legnagyobb forgatónyomatéka 37 Nm (6500 ford./perc), míg a gyári mérések szerint szenzációs, 2,95 L/100 km-es fogyasztásátlagot mértek a két egyhengeressel.

suzuki-dr-z4-es-dr-z4s-bemutato
Az enduró 18/21, míg a szupermotó természetesen 17/17 méretű kerekeken fut

A motorok tömege is meglepően csekély: 151 (S) és 154 kiló (SM), tehát a jóval gyengébb, 300-as terepmotorokéval vetekszik, a szabad hasmagasság pedig egyenesen parádés – 300, illetve 260 mm. Jóllehet, a rendkívül keskeny felépítésű vasak nem kényszerítik terpeszbe a vezetőt, de 890 és 920 mm-es ülésmagasság így is riasztó lehet az átlagosnál alacsonyabb pilótáknak.

suzuki-dr-z4-es-dr-z4s-bemutato
A motorok úttartásáért KYB felfüggesztés felel: az endurón 280/296 mm, míg a szupermotón 260/277 mm a kerekek mozgási tartománya

Az egyetlen rossz hír, hogy a motorok csak 2025 nyarán érkeznek, és egyelőre az sem derült ki, hogy pontosan mennyibe kerülnek majd.