Jól mutatja az erőviszonyokat, hogy az első hét helyet szinte kibérelték a szárnyas márka pilótái, egyedül a Yamaha gyári csapatának versenyzői (Lorenzo és Spies) tudtak beékelődni közéjük. Eközben Rossi és Hayden körönként közel két másodperces hátránnyal küzdött, melyért elsősorban a motor futóművét, azon belül is a pontatlan első felfüggesztést tették felelőssé. Ennek ellenére a csapat műszaki vezetője, Filippo Preziosi bizakodóan nyilatkozott: Valentino és Nicky a pályán fontos munkát végez, olyan segítséget nyújthatnak a motor fejlesztésében, melyet semmilyen más módon nem pótolhatunk. Bízunk benne, hogy az európai versenyekre már a legjobbak között lehetünk!
Valentino Rossi szurkolói ennek ellenére megosztottak a kérdésben, a legoptimistább vélemények szerint is csak az évad második felére érhetik utol tempóban a Honda versenyzőit.
A Doctor és gárdája mellett szól, hogy 2004-ben az addig esélytelennek tartott Yamahával is világbajnokságot tudtak nyerni, miután 2003 telén Jeremy Burgess segítségével egy teljesen új motort építettek a hangvillások versenygépéből.
Egy biztos: két hét múlva az idénynyitó katari verseny helyszínén kell bizonyítania a csapatnak, hogy fel tudja venni a versenyt Stonerrel, Lorenzoval és a többiekkel – március huszadikán megkezdődik a 2011-es MotoGp szezon.