Az első félévben 107 911 darab kék-fehér logót viselő motort talált gazdára, ami jóval több, mint a tavalyi vagy tavalyelőtti eredmény, egyben új csúcs a cég történetében. Ne feledjük, hat hónap alatt kelt el ennyi BMW, pedig nem is olyan régen még az évi 100 ezer darabos mennyiség elérése volt a társaság célja.
Rekordot döntött 2021-ben a BMW Motorrad
A hírt leközlő MotorcyclesData kiemelte, hogy 2021 első negyedévében – a korlátozások miatt – kifejezetten nehéz helyzetben voltak a motoros cégek, ezért különösen nagy eredmény, hogy a BMW a második negyedévben ilyen elképesztő növekedést és új rekordot ért el.
A márka új modelljei különösen Európában keresettek, de 2020-hoz viszonyítva gyakorlatilag minden kontinensen nőtt a forgalom. Az eladott motorok több mint fele az öreg kontinensen talál gazdára, és az is komoly fegyvertény, hogy Kínában még soha nem vettek ennyi BMW motorkerékpárt (11 788 db), mint idén.
Kétségtelen, hogy továbbra is a boxermotoros modellek teszik ki a vállalat forgalmának többségét, s azon belül is az örök bestseller R 1250 GS a legkeresettebb. Azonban az európai és hazai statisztikákat megnézve feltűnő, hogy milyen sok modelljük dobogós vagy éppen listavezető az eladási listákon. A crossover és túraenduró kategóriát természetesen a GS vezeti (egyben ebből adtak el a legtöbbet az összes itthon forgalmazott robogó és motorkerékpár közül!), a harmadik legkelendőbb sportmotor az S 1000 RR, a túramotorok versenyét pedig toronymagasan vezeti az R 1250 RT.
Emellett az új R 18 is magabiztosan kezdett, vezeti a klasszikus retrómotorokat tömörítő „Classic” géposztályt, mégpedig úgy, hogy többet adtak el belőle, mint a kategória összes többi modelljéből – fél év alatt 17 darab kelt el belőle Magyarországon.