Az utóbbi öt évben ugrásszerűen nőtt a futárcégek forgalma, különösen a járványhelyzet alatt. Azonban hiába lőtt ki a rendelésszám, attól még nem csökkentek a belvárosi torlódások, parkolóból sem lett több, ezért egyre komolyabb fejtörést okozott a jókora furgonokkal időben teljesíteni a kiszállításokat. Rendben, a fürge bringák és robogók gyorsabban eljutnak a címekhez, de a nagyméretű, nehéz és/vagy hűtést igénylő csomagokhoz továbbra is teherautóra van szükség.
Pontosabban eddig így volt, ugyanis Magyarországon is megjelent a több nemzetközi szállítmányozó cégnél használt RAP SEV áruszállító, mely ügyesen ötvözi a hagyományos furgonok és a futármotorok erényeit.
Jégkockaszállítás a RAP SEV Agile Coollal
A jármű egyik legfontosabb előnye, hogy L5e-B besorolású, azaz parkolhat járdán és mehet buszsávban – derült ki a Közlekedési Hatóság állásfoglalásából –, de ettől függetlenül nem szükséges hozzá motorjogsi, mivel sima B-vel is vezethető. Így aztán teljesen mindegy, hogy a motoros vagy az autós futár ér rá a cégnél – mindketten mehetnek vele. Hatékonysága könnyedén mérhető, mivel többek között az Amazon is ilyennel végzi a városon belüli kiszállításokat, és járművenként napi 240 csomagot juttat célba a RAP háromkerekűjével.
Ez a Sziget Fesztiválon lefotózott, hűtőfelépítményes kivitel 120 kilométert tehet meg egyhuzamban, vagyis ebédidőben, másfél óra alatt feltöltve napi 200-220 kilométeres körre képes. Azért is alkalmas a képen látható változat városon belüli jégszállításra, mert csekély mérete és egy méternél keskenyebb karosszériája dacára negyed tonnás terhet vihet legfeljebb 65 km/órás sebességgel, így a négysávos szakaszokon sem tartja fel a forgalmat.
Ráadásul a fogyasztására sem lehet panasz, mert nem hatósági áras árammal számolva is 4200 forintba kerül egy ezerkilométeres kör, míg az átlagos furgonok a parkolási és egyéb költségek nélkül is jellemzően ennek tízszereséből, 40-50 ezerből tesznek meg ekkora utat.
Az immáron Magyarországon is elérhető, és általunk nemrég tesztelt RAP SEV kétféle csúcsteljesítménnyel (3 és 10 kW), illetve ötféle karosszériaváltozattal készül, a különböző felépítmények között egyaránt találunk zárt, platós és hűtős kivitelt is.