Már-már katasztrofálisan indult 2020 a kínai NIU számára, hiszen a járvány és a korlátozások miatt majdnem negyven százalékkal esett vissza a cég forgalma 2019 első negyedévéhez képest. Márpedig nem afféle kisszériás manufaktúráról van szó: a negyven százalék annyit tesz, hogy havonta 15-20 ezer darabbal (!) kevesebb jármű gördült ki a gyárkapun.
A válság dacára is kilőtt a NIU forgalma
Majd jött a második félév, és mintha ingyen adták volna, úgy elkapkodták a robeszokat. 76%-kal növelték eladásaikat 2019-hez viszonyítva, bár akkor úgy tűnt, csak a kora tavasszal elmaradt vásárlásokat pótolták a vevők, ezért volt a felfokozott érdeklődés.
Egészen tegnapig kellett várni az elemzőknek, hogy kiderüljön: tényleg csak egyszeri fellángolás volt a második negyedéves forgalom? Nos, korántsem, ugyanis a harmadik negyedévben gyakorlatilag ugyanennyivel nőtt a termelés (67,9%).
Mindez harmadával növelte a cég bevételeit, és ezzel nincs vége, ugyanis az október és decemberi időszakra további növekedést várnak a vezetők. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a már hazánkban is elérhető NIU idén elérheti az évi 600 ezer darabos mennyiséget, amit 2021-ben 750 ezerre, majd 2022-ben egymillióra növelne. Az évi 600 ezer darabos gyártási mennyiség egyébként azt jelenti, hogy a NIU máris túlnőtt a legismertebb riválisokon, például a tavaly 611 300 robogót, motort és egyéb járművet értékesítő Piaggio-n, sőt olyan nagyágyúkat közelített meg, mint az évente 7-800 ezer kétkerekűt értékesítő Suzuki.