Egy német felmérés szerint a nagymotorokkal évente átlagosan 2200 kilométert közlekednek, vagyis 6 hónapos aktív szezonnal számolva mindössze napi 12 kilométer jön ki. Erre gyakorlatilag bármelyik benzines és elektromos motor megfelelő, de aki – sokkal – többet megy naponta, annak gondot okozhat az e-robogók jellemzően 50-70 kilométeres, valós hatótávja. Jóllehet, a napközbeni töltés megoldhatja a problémát, ám ehhez muszáj töltőt cipelni és megfelelő helyet keresni, ami nem megoldhatatlan, de azért bonyolultabb, mint tankolni.
A világ tíz legnagyobb motorgyártója között jegyzett NIU-nál úgy vágták át ezt a gordiuszi csomót, hogy a nemrég megjelent F600 és F650 robogók extra nagy hatótávval érkeznek, ráadásul dupla aksival, melyek egy mozdulattal kivehetőek. Mi több, Ázsiában már csereállomásokon pillanatok alatt kicserélhetőek a telepek, ami nem tart tovább, mint a tankolás.
Európában is elérhetőek lesznek a NIU nagy hatótávú robogói
Miként megszokhattuk a NIU eddig megjelent, közel húsz modelljén, az F600 és az F650 is gazdag alapfelszereltséggel lép színre.
Nem kell felárat fizetni a fékerőelosztóért (CBS), a LED-világításért, sőt a lopásgátlóként és nyomkövetőként is szolgáló NIU-alkalmazásért sem. Utóbbi már élesben is bizonyított itthon, amikor egy budapesti bérház alagsorában találták meg a néhány órával korábban ellopott robogót...
Mivel EBS – energiavisszatöltő rendszer – is segíti a pilótát, hogy minél nagyobb távot tehessen meg, a valós, gyakorlati hatótáv a gyár mérései szerint kereken 80 kilométer. Ráadásul ez nem afféle elméleti érték, amit csak óvatoskodva lehet elérni, hiszen a leírás alapján ez 70 km/órás átlagsebességnél mérték, míg az F650-nel városban, lassabb tempónál száz kilométer feletti hatótáv is elérhető.
A legfontosabb különbség az F 600 és az F650 között, hogy az 5 kW-os agymotorral felszerelt 650-es végsebessége magasabb, 95 km/óra, míg az F600 névleges teljesítménye 3 kW, végsebessége pedig 70 km/órában korlátozott. A váz és a felfüggesztés viszont egyforma, sőt a váz vadonatúj, eddig nem látott konstrukció. Az új kialakítás egyik legfontosabb erénye, hogy hatalmas lett az ülés alatti csomagtér, amiben így már két bukósisak is elfér.
A NIU F600 és F650 európai változata várhatóan 2025 elején érkezik meg, de addig is tucatnyi típus elérhető földrészünkön, élen a korábban általunk is tesztelt, 110 km/óra feletti végsebességű EVO-val, valamint az ultrakönnyű terepmotorok osztályát erősítő, új XQi3-mal.