Roppant egyszerű elven működnek a motorok apró, szinte észrevétlenül megbújó lopásgátlói. Érzékelői – GSM kapcsolaton keresztül – jeleznek a tulajdonosnak, ha illetéktelenek használják vagy akár csak megmozdítják a vasat. Ha mégis sikerül meglovasítaniuk, a GPS-jeladó segítségével követhető, hogy merre jár a gép.
Gyári nyomkövető buktatta le a tolvajokat
December 30-án reggel szegény budapesti futár hiába kereste járgányát, sehol nem találta. Nosza, bekapcsolta telefonját, és a NIU robogótól kapott riasztásra kattintva már láthatta, hogy hol rejtegetik a gépet.
A motor gyári lopásgátlója és applikációja már mutatta is, hogy egy VIII. kerületi bérházban rejtegetik a lopott robogót, sőt az is látszott, hogy az épület melyik részében lehet a gép. A tulajdonos gyorsan felvette a kapcsolatot a motor forgalmazójával és a zsarukkal, megmutatta nekik a címet, akik negyed óra múlva már kopogtattak is a tolvajoknál. Duplán nyert azzal, hogy ilyen gyorsan a nyomára bukkantak, hiszen így azonnal visszakerülhetett hozzá a NIU, illetve nem tudtak kárt tenni benne, tehát rögtön munkára foghatta a szeretett járgányt.
Hogyan működik a NIU gyári lopásgátlója és nyomkövetője?
A már említett kettős navigációs rendszer előnye, hogy méter pontossággal meghatározható a motor helyzete, ráadásul percenként 200-szor frissülnek az adatok, azaz folyamatosan követhető a mozgó jármű is.
Követendő példa: a lopott NIU alkatrészei többé nem használhatóak, mert amint beépítik ezeket egy másik motorba, az sem lesz indítható a regisztrált, letiltott elemek miatt. Ráadásul országhatárokon átívelő megoldásról van szó, hiszen akkor is követhető a robogó, ha másik államban próbálják szétszedni, esetleg eladni.