Összefogott a Honda, a KTM, a Piaggio és a Yamaha, hogy közösen tervezzenek és készítsenek gyorsan cserélhető, szabványosított akkumulátorokat a jövő elektromos motorjaihoz – számoltunk be róla néhány héttel ezelőtt, most pedig az is kiderül, milyen gépekben láthatjuk először az egységes méretű telepeket.
Több elektromos motorral is előrukkol a Honda
– Kétségtelen, hogy muszáj különválasztani a járművet és a drága akkumulátort, hiszen jelenleg az áramforrások ára, mérete, töltési sebessége szabja meg, hogy mennyire lehet sikeres egy tisztán elektromos motorkerékpár.
Célkitűzésünk, hogy a fejlett országokban, ahol komoly piaci igény van a tiszta üzemű járművekre, szabványos, kivehető akkumulátorokkal tegyük népszerűbbé és hatékonyabbá az elektromos közlekedést.
– Az is egyértelmű, hogy a civil vásárlók, lakossági ügyfelek alapvető elvárása a minél szélesebb választék elektromos motorokból, valamint a minél több, közelben elérhető akkumulátorcsere-állomás. Utóbbi telepek elterjedésében nagy szerepe lehet, hogy a Mobile Power Pack – a Honda járművei mellett – más márkák motorjaiban is feltűnhet majd, sőt a jövőben egyszerű elektromos fogyasztók és mikromobilitási eszközök is működhetnek a cserélhető akksiról – mondta el a Honda Motor Co., Ltd. elnöke és képviselő igazgatója, Toshihiro Mibe tokiói sajtótájékoztatóján.
Milyen elektromos motorok várhatóak a Hondától?
Első körben a városi közlekedésre, s azon belül is az 50-es és 125-ös motorok kiváltására összpontosítanak a Honda mérnökei. A Gyro e: és Gyro Canopy e: mellett két-három éven belül megjelenik három új elektromos modelljük az AM és A1 géposztályban, majd jön az igazán nagy durranás, amit sejtelmesen csak „Fun” kategóriájú motorként emlegettek a hivatalos bemutatón.
Egyelőre tehát csak egy hobbicélú elektromos motorkerékpárra számíthatunk a Hondától, viszont jó hír, hogy a cserélhető akksi új lendületet adhat az e-motorok elterjedésének. Elvégre ha töredéke a kilométerköltség, mint egy hagyományos, négyütemű motornál, az akksicsere pedig ugyanúgy öt percig tart majd, mint a tankolás, akkor nehéz lesz valódi érveket felsorakoztatni a belsőégésű erőforrások mellett.