Korábban azt jósoltuk, hogy idén – kis szerencsével – akár 7000-7500 új motorkerékpár is gazdára találhat Magyarországon, de a becslés, bár akkor merésznek tűnt, valójában túl óvatos volt. Már most, november derekán túl vagyunk a hétezres határon, ami egyben azt jelenti, hogy másfél évtizede (!) nem kelt el annyi kétkerekű, mint idén.
Közel nyolcezer új motorkerékpárt helyezhetnek forgalomba Magyarországon
A Datahouse friss adatai szerint október utolsó napjaiban megközelítette a hétezret az idén vásárolt új motorok száma, ami főként annak köszönhető, hogy az előző évekkel összevetve jelentősen nőtt az érdeklődés a túraendurók és a csupaszmotorok iránt.
A csupaszmotorok mellett az elektromos motorkerékpárok és robogók forgalma is fellendült, ami elsősorban a Sur-Ron új, rendszámos endurójának, az Ultra Bee-nek köszönhető, melyből háromszor annyi kelt el, mint tavaly, részben a modell őszi akciójának köszönhetően. Mögötte a második helyen a prémium kategóriát erősítő Silence S01 végzett, megelőzve a KTM Freeride E-XC-t.
A gyártók dobogósai továbbra sem változtak, magabiztosan őrzi az első három helyet a Honda, a Yamaha és a BMW, és a magabiztos ezúttal nem afféle költői túlzás: ez a trió több motorkerékpárt és rendszámos robogót ad el, mint a többi 83 (!) márka együttvéve.
A legnépszerűbb motorgyártók Magyarországon:
Honda (2099 db)
Yamaha (759 db)
BMW (669 db)
A legnépszerűbb motorkerékpár-géposztályok Magyarországon:
Túraendurók (1728 db)
Csupaszmotorok (1143 db)
Nagyrobogók 125 cm3 felett (961 db)
Nagyrobogók (789 db)
125-ös motorkerékpárok (506 db)
Túramotorok (410 db)
Cruiserek (282 db)
Retrómotorok (201 db)
Túrasportmotorok (189 db)
Sportmotorok (166 db)