Ha az egyes géposztályokat nézzük, úgy tűnhet, hogy komoly átalakuláson esett át a hazai motorpiac. A listavezetők ugyanis, nevezetesen a túraendurók, crossoverek, a 125-ös és annál nagyobb nakedek piaci részesedése jócskán csökkent egy év alatt, az eladott darabszámok mégis meredeken emelkedtek. Hogy lehet ez?
Nos, a megfejtés a nagyrobogók kategóriájában keresendő, ugyanis ez jelenleg a legdinamikusabban növekvő géposztály Magyarországon. Olyan nagy a kereslet, hogy egy év alatt másfélszeresére nőtt a forgalmuk.
Immáron minden negyedik-ötödik (!) új motor a rendszámos robogók közül kerül ki, azaz napjainkban olyan modellek pörgetik az eladásokat, melyek egyaránt alkalmasak mindennapi ingázásra és kisebb-nagyobb hétvégi túrákra is.
Persze ez az elsőség csak a kategóriák versenyére igaz, a típusok viadalában továbbra is a GS ül megingathatatlan boxertrónján, és idén is többet adtak el belőle, mint bármilyen motorból vagy robogóból.
A benzines nagyrobogók mellett az elektromos robeszok is népszerűek, és meglepetésre az egyik prémium kategóriájú modell, a BMW CE 04 áll az élen, amit a tavalyi összesített első helyezett Daytona követ a sorban.
Jó előjel ez a 2023-as szezon előtt, hiszen láthatóan nem csappant meg a motorvásárlási kedv, noha más tényezők is közrejátszottak a remek eredményben. Néhány márkánál a 2022-ben megrendelt motorokat most januárban szállították le, ami torzíthatja a képet, de ezzel együtt is komoly eredmény, hogy a tavalyi, évtizedes rekord után is tovább tudott nőni a piac.