Nemrég beszámoltunk róla, hogy a Honda és a Hitachi - állami támogatással - közös gyárat épít, hogy kiszolgálhassa a nagy teljesítményű villanymotorok iránti egyre növekvő keresletet. Ez azonban csak egy hosszú távú projekt első lépése volt, s jobbára a négykerekűeket érintette, azonban a mostani megállapodás már konkrét típusokat, új motorkerékpárokat ígér, mégpedig a Yamahával együttműködve. Egyébként nem ez az első alkalom, hogy a rivális japán márkák közös erővel dolgoznak egy-egy típuson: korábban a Suzuki és a Kawasaki is próbálkozott hasonló lépéssel, igaz, főként a terepmotorok és ATV-k területén.
Kezdésként Tokió északi részén állítanak üzembe több tucat, tisztán elektromos motort, illetve a hozzájuk tartozó töltőhálózatot, hogy hosszú távú, valós tapasztalatok alapján kezdhessék meg a két japán gyár által fejlesztett, és gyártott gépek forgalmazását. Erre utal az is, hogy a két márka az utóbbi hónapokban szinte szériaérett elektromos motorokat mutatott be, melyek 2018-ban már megvásárolhatóak lesznek, emellett pedig a Class 1 kategóriájú kismotorok és mopedek piacán is szeretnének új típusokkal előrukkolni - ezekben ötven köbcenti alatti, négyütemű erőforrás dolgozik majd.