Kétségtelen, hogy a régi Transalpnak pont ugyanaz volt a legfontosabb erénye, mint a 750-es Africa Twinnek, vagyis hogy autópályán, szerpentinen és terepen is ideális társ volt. Ezek után nem véletlen, hogy a tavaly év végén leleplezett, XL750 Transalpot is azzal vezették fel a hondások, hogy egyaránt tökéletes választás a város körüli és a földkörüli utakra is...
Versenyképes áron érkezik az új Honda Transalp 750
Az új XL750 – felmenőitől eltérően – a Hornetből átemelt, 755 cm3-es, soros, kéthengeres erőforrás köré épül. A nyolcszelepes hajtómű csúcsteljesítménye 92 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 75 Nm, ami nem is kevés, ismerve, hogy mindössze 208 kilós menetkész tömeggel mérlegel az újdonság.
Ma azt is megtudhattuk, hogy mennyiért vihető haza az idén háromféle fényezéssel készülő (Matt Iridium Grey Metallic, Matt Ballistic Black Metallic, Ross White Tricolour) XL750. A modell alapára 4 189 000 forint, amiben természetesen a regisztrációs adó is benne van.
A Honda – ezzel a kedvező árral – borsot törhet a suzukisok orra alá, ugyanis a közvetlen ellenfél, a V-Strom 800 hazai ára még nem ismert, de az öreg kontinensen 11 500 eurót kell leszurkolni érte (XL750: 10 690 EUR), azaz várhatóan Magyarországon is többe kerül majd a visszatérő Transalpnál. Ráadásul a Honda könnyebb, sőt valamivel erősebb is a V-Stromnál, így magasabb áron is vonzó lehetne a Suzuki újdonsága mellett.