A milánói EICMA-n bemutatott Honda City Adventure Concept első ránézésre inkább tűnt filmkelléknek, mintsem valódi, gyártásra kész járműnek, erről árulkodott az is, hogy gumi helyett műanyagból formált kamuabroncsok voltak a masina 170/60 R15 méretű hátsó kerekén. Bármennyire is futurisztikus volt ez a szokatlan gép, a látogatóknak igencsak tetszett, ezért a Hondánál úgy döntöttek, hogy az NC750 műszaki alapjaira épülő robogót piacra dobják, ráadásul a hírek szerint már idén ősszel megjelenhet a furcsa kétkerekű megvásárolható változata.

honda-city-adventure-ev-cub-8023
A különös hibrid várhatóan ADV vagy X-ADV néven kerül az üzletekbe

A másik tanulmány a legendás CUB-ot támasztja fel, mégpedig tisztán elektromos hajtással - erre utal a neve is, az EV-CUB. Ennek elődjét még 2009-ben mutatták meg a nagyközönségnek, majd tavaly a Tokyo Motor Show-n leplezték le legfrissebb változatát.

honda-city-adventure-ev-cub-8029
Honda EV-CUB - stílusos és praktikus, mint névadó elődje, de technikája igazi jövőbe mutató megoldás

Különlegessége, hogy az első változat kétkerékhajtású volt, vagyis egy sajátos hajtásláncú, csúszós úton is biztonságosan használható robeszra számíthatnak a vásárlók. A Honda mérnökeinek nem titkolt célja, hogy az EV-CUB-bal és az alternatív energiaforrások felhasználásával valóra váljon a tényleg nullemissziós közlekedés, és ezzel is csökkentsék a városok szennyezettségét.