Ma hivatalosan is bemutatták a tengerentúli gyártó idei újdonságait, beleértve a hat továbbfejlesztett cruisert, a most leleplezett Street Glide Ultrát, valamint a részben európai fejlesztésű, elsősorban aszfaltra tervezett Pan America 1250 ST-t.
A fenti nagyágyúkon túl négy korlátozott darabszámban készülő CVO-ról és az átdolgozott Sportsterről is lehullt a lepel.
Megújultak a legnépszerűbb Harley-Davidsonok
A Street Glide Ultra – nevéből fakadóan – a minden földi jóval felszerelt túragépek táborát erősíti. Természetesen a 2024-es Street Glide-ból származik a műszaki alap, beleértve a vázat, a felfüggesztést, valamint a 175 Nm-es (!) forgatónyomatékú V2-est, és mivel ez a legmagasabb felszereltségű Grand American Touring modell, garantáltan nem lehet panasz a kényelemre.
A Cruiser család minden tagja megkapta a 117 köbhüvelykes V2-est, így a Low Rider S, ST, a Breakout, a Heritage Classic, a Fat Boy és a Street Bob is az új, 1917 cm3-es erőforrással robog tovább. Persze a lényeg, a sajátos vázszerkezet és a rejtett központi rugóstag változatlan, hiszen ez a família védjegye a Softail éppen negyven éve zajlott bemutatása óta.
Jóllehet, a Pan America 1250 ST „csupán” a jelenleg kapható típus újabb átirata, ez lehet az egyik legfontosabb Harley az európai piacon. Tervezésekor egyértelműen arra összpontosítottak, hogy minél inkább igazodjon a motor a túraenduró-tulajdonosok jellemző felhasználási szokásaihoz. Egyrészt legyen kiemelkedő túraképességű, hogy – nevéhez híven – bármikor átszelhess vele egy földrészt, ugyanakkor a mindennapi használat is lényeges, míg a terepezés csak annyira számít, amennyire kemény terepen használják az ezresnél nagyobb túragépeket.
Régi kedvencünk a Sportster S, főként kiegyensúlyozottsága és remek kanyartulajdonságai tették igazán meggyőzővé, ám rossz minőségű aszfalton érezhető volt, hogy a rugóút meghatározásakor nem a leghitványabb vidéki utakra készültek a tervezők. Most azonban változott a helyzet, és a sportos felfüggesztés rugóútja 60%-kal nőtt, ráadásul ezt úgy oldották meg a mérnökök, hogy a kedvező, mindössze 76,5 centis ülésmagasság egy millimétert sem változott.
Végül pedig bejelentette a gyár, hogy négy limitált szériás CVO érkezik idén, nevezetesen a CVO Street és Road Glide, a Road Glide ST és a Pan America.