A gigászi terepmotorok iránt érdeklődőket egy ideje a bajorok új, változó szelepvezérlésű boxerei tartják lázban, ám természetesen a szegmens sikereiből a Ducati is szeretné kivenni a részét, így nem tétlenkedtek, kezelésbe vették a Multistrada 1260 Endurót. A modell 2019-es kiadását előreláthatólag az őszi EICMA motorkiállításon láthatja majd először a nagyközönség, ám az már most tudható, hogy mik a legfontosabb módosítások.

Stefano Tarabusi, a Ducati termékmenedzsere a modellcsalád születéséről és életpályájáról beszél

A jelenlegi 1198 köbcentis, 152 lóerős hajtóművet ugyanarra az 1262-esre cserélik, mely a típus aszfaltos felhasználásra szánt variánsát is mozgatja. A 160 lovas V2-es teljesítmény-leadását áthangolták, így az már alacsony- és közepes fordulatszám-tartományban is nyomatékosabb lesz, nevezetesen 5500 környékén 18 százalékkal nagyobb teljesítmény ad le, mint eddig.

ducati-multistrada-enduro-2019-19739
Jöhet mély sár vagy tükörsima szerpentin, a Multistrada - nevéhez méltó módon - helytáll...

A benzinszív növekedése ellenére a mérnököknek sikerült elérniük, hogy a gép ne hízzon túl sokat, tömege mindössze egy kilóval gyarapodott, vagyis ezentúl 243 helyett 244 kilóval mérlegel menetkészen. A kétkerekű tengelytávja 5 milliméterrel hosszabb lesz felmenőjénél, egyéb méreteiben azonban nem változik.