Portugáliában, egy menetpróbával egybekötött sajtóeseményen mutatta be a BMW a vadonatúj R 1250 GS-t és R 1250 RT-t. Mint megtudhattuk, az erőforrást érintő leglényegesebb változás, hogy hengerűrtartalma a korábbi 1170-ről 1254 köbcentire nőtt, s persze a teljesítményt is fokozták, ezentúl kilenccel több, szám szerint 134 lóerő és igen tekintélyes, 143 Nm forgatónyomaték áll majd a pilóta rendelkezésére. Ez utóbbit azzal érték el, hogy a furatot 1,5, a löketet három milliméterrel növelték, amihez változó szelepvezérlést – ShiftCam, ahogy ők nevezik – társítottak a vezérműtengelyeken elhelyezett dupla bütykök segítségével. Ez azért előnyös, mert az ECU utasításainak megfelelően mozgatja ezeket a rendszer, selymes, kiszámítható járáskultúrát, biztosítva a hajtóműnek, ugyanakkor előcsalogatva a lehető legnagyobb erőt. Az aggregát új befecskendezőt kapott, lecserélték a váltóművet, a vezérműláncot, és módosítottak a nyomatékhatárolós tengelykapcsolón is.
Mindemellett természetesen a futóműre sem lehet panasz, elvégre fejlesztettek az eddig is kiválóan működő Dynamic ESA aktív felfüggesztésen, továbbá az alacsonyabb termetű vezetőknek lehet hasznos, hogy a GS ülésmagassága 85 centire csökkenthető. Az utazás során lényeges adatokat jól leolvasható, hatalmas, 6,5 colos TFT-kijelzőn jeleníti meg a rendszer, ami pedig a fizikai méreteket illeti, a gép kevesebb mint 250 kilóval mérlegel menetkészen. Mivel az üzemanyagtartály befogadóképessége továbbra is húsz liter és a – sajtóanyag szerint – a fogyasztás is igen kedvező, az ígéret szerint akár 400 kilométer is megtehető egy tankolással.Még izmosabb nagyvadak
Íme, az új BMW R 1250 GS és RT
2018. szeptember 21. Hírszerkesztő, Képek: BMW Motorrad
A bajor gyártó mindenki nagy meglepetésére nem várta ki az EICMA motorkiállítást, s már most lerántotta a leplet új, változó szelepvezérlésű boxereiről.