A Ducati MotoE versenygépe máris megtette első köreit a misanói pályán, azaz ott, ahol idén ősszel bejelentették, hogy 2023-tól a talján cég motorjai indulnak a FIM Enel MotoE™ világbajnokságon.
Az egyelőre csak V21L-ként emlegetett modell jól vizsgázott, amit Roberto Canè, a Ducati eMobility igazgatója is megerősített:
Igazán rendkívüli pillanatot éltünk át. Nehéz elhinni, hogy ez már valóság, és máris a pályán köröz az első elektromos Ducati a versenymotor
– nyilatkozta a projekt vezetője.
Izgalmas nap volt, hogy elsőként tesztelhettem a MotoE prototípust, mert ez egy fontos fejezet kezdete a Ducati történetében. A motor könnyű és már most remek az egyensúlya, pedig még a fejlesztés legelején járunk.
Ráadásul az eltérő konstrukció dacára nagyon könnyű irányítani, mivel az üléshelyzet és a gázreakció már most nagyon hasonlít a MotoGP-motorokéhoz. Jelenleg csak a teljesítmény 70%-át használtuk, ám teljes kapacitás mellett simán úgy éreztem volna, hogy a MotoGP-gépemen ülök, leszámítva persze a hangot
– tette hozzá Pirro a teszt végén.
Már most megerősítette a Ducati vezetése, hogy a FIM Enel MotoE™ világbajnokságon szerzett tapasztalatait arra használja fel, hogy kifejlessze a modell rendszámos, közúton is használható változatát, és egy vérbő elektromos sportmotorral bővüljön a márka kínálata.