Másfél hónapja röppent fel a hír, hogy a bajorok elkészítik eddigi legnagyobb boxerüket, bár akkor a megfogalmazásból nem derült ki pontosan, hogy miről is van szó.
Nos, másfél hónappal az első pletykák után máris teljes valójában láthatjuk a motort, ami az R20 nevet viseli, és „hozzávetőleg 2000 köbcentis lesz”, vagyis lehet, hogy ezresnél nagyobb hengerek gyorsítják majd a lenyűgöző nakedet.
Megjelent a BMW R20 prototípusa
Egyelőre fukarul bántak az információkkal a BMW-sek, így a műszaki adatokról nem sokat tudunk. Azt viszont elárulták, hogy acélcsövekből összeállított váz fonódik a gigaboxer köré, a felfüggesztés pedig mart alumínium lengővillára támaszkodik, és közre fogja a szabadon forgó, látványos kardántengelyt.
Noha egy korhű, alumíniumtankos nakedről van szó, a 62,5 fokos villaszög, a kategóriában meglepően kurta, 155 centis tengelytáv és a hátul is radiális rögzítésű (!) ISR féknyergek arra utalnak, hogy napjaink motorépítési trendjei köszönnek vissza a boxeren.
A képet a kettő-a-kettőbe kipufogórendszer teszi teljessé, ami az R18 hangját ismerve valószínűleg igazi mennydörgés lesz, így az R20 formájában és hangjában is a hetvenes évek ikonjait hozhatja vissza. Noha ez csak egy prototípus, a bajorok modellidőzítései alapján valószínűleg már idén láthatjuk a boxer végleges, megvásárolható változatát is.