A képek és a már korábban látott szabadalmak alapján szinte biztosan az R 18 Bagger és Transcontinental látható a fotókon, mely természetesen ugyanazt az 1802 köbcentis boxert kapta, mint az általunk már tavaly ősszel tesztelt R 18.
Klasszikus túramotorokkal erősít a BMW
Fontos különbség, hogy az alapmodell egy szem kerek órájával ellentétben a Transcontinental TFT-kijelzőt és több analóg órát kap, emellett komoly autiorendszerrel is felvértezik, ami persze magától értetődő, hiszen a kategóriatársak is rendre hasonló felszereltséggel lépnek színre.
Láthatóan a Transcontinentalon is az új R 1250 RT jókora, 10,25 colos képátlójú TFT-je köszön vissza, sőt, az MCN szerint az is készpénznek vehető, hogy a túraboxert is felszerelik az RT távolságtartó tempomatjával, azaz egyes szintű önvezetésre lesz képes a modell.
Emellett megnövelték az üzemanyagtartályt, hogy még nagyobb hatótávot érjenek el, nem mintha a „sima” R18 közel háromszáz kilométeres értéke kevés lenne – az átlagos motoros legalább egyszer úgy is megáll pihenni a 250-300 kilométeres utak alatt. A nagyobb, kényelmesebb ülés sem meglepő, az viszont kérdéses, hogy csak a Transcontinentalon vagy mindkét újdonságon fűthető lesz-e a nyereg.
Egyelőre nincs hír arról, hogy pontosan mikor érkeznek a gyártásra kész, megvásárolható túragépek, de a kémfotókon látott motorokat elnézve igencsak közel lehet a leleplezés. Mivel az R18 modellcsalád első két tagja – az R 18 és a légterelővel felszerelt, szintén 16-os keréken futó Classic – gyors egymásutánban jelent meg, valószínűleg a két újdonság is még idén piacra kerül.