A nagy gyárak rendre nyilvánosságra hoznak riportokat, melyek zöme száraz pénzügyi kimutatás és előrejelzés, ám a szemfülesek érdekes hírmorzsákra bukkanhatnak bennük. A BMW legújabb összefoglalójában is akadt ilyen, nevezetesen az, hogy eszerint a gyártó befejezettnek tekinti az R nineT modellcsaládot, vagyis a továbbiakban – legalábbis a közeljövőben biztosan – nem kívánják tovább bővíteni azt.

bmw-r-ninet-modellcsalad-vege-17864

Teljes az R nineT család, így a bajor mérnökök teljes erővel koncentrálhatnak az új RT, GS és S 1000 RR modellek kifejlesztésére

Ez egyrészről nagy kár, mert egy szép múltra visszatekintő és rendkívül népszerű palettáról beszélhetünk, másrészt érthető, hiszen tényleg figyelemre méltóan változatos és széles lett a retró modelleket magában foglaló Heritage família. Aki ilyet szeretne, nagy valószínűséggel már most is megtalálja köztük vágyai tárgyát. Azt pedig csak remélni tudjuk, hogy a fejlesztési források átcsoportosítására azért volt szükség, mert szeretnék mielőbb bemutatni az új, 150 lovas R 1200 RT-t, vagy a tavaly már elcsípett, forradalmian új S 1000 RR-t.

BMW R nineT modellcsalád

A formabontó, rendkívül jellegzetes R nineT-t, a Heritage család alapmodelljét a vállalat kilencvenedik születésnapján dobták piacra. A járgányt kéthengeres, 1170 köbcentis, 110 lóerős, levegő-olaj hűtésű boxer hajtja, s elsősorban azért zárták szívükbe a motorosok, mert átalakítási lehetőségek egész tárházát kínálta. A sikerek okán az első fecskét újabbak követték, érkezett a teljesen lecsupaszított Pure, az általunk is kipróbált, vagány Scrambler, a sportos Racer és a sokoldalú Urban G/S.