Az R 1300 GS és az R 1300 GS Adventure után újabb kék-fehér boxer jelenik meg az európai piacon, mégpedig a korábban szintén tesztelt R 1200 R, valamint R 1250 R utódja, a 145 lóerős és 149 Nm-es forgatónyomatékú R 1300 R.

bmw-r-1300-r-2025-muszaki-adatok
 A Kardesign tervei arról, hogy miként fest majd a két új boxer

Jóllehet, egyelőre csak kiszivárgott információk és az ezekből fakadó pletykák röppentek fel, ám a BMW megszokott modellstratégiáját látva kimondottan logikus, sőt várható lépés, hogy hónapokon belül megláthatjuk az R 1300 R-r és az R 1300 RS-t. Utóbbi ráadásul minden eddiginél méltóbb lehet az RS névre, hiszen könnyebb, rugalmasabb és sokkal gyorsabb a felmenőknél, végsebessége pedig elérheti a 250 km/órát.

Hamarosan jön az új R 1300 RT

Eközben lencsevégre kapták az R 1300 RT-t is, mely a fotó alapján vadonatúj megjelenéssel, alaposan átdolgozott idomokkal és fényszóróval érkezik, sőt elsőre úgy fest, hogy a korábban kipróbált R 1250 RT legendás kényelmét is sikerült felülmúlni a tervezőknek:

bmw-r-1300-r-2025-muszaki-adatok
BMW R 1300 RT

Elképesztő a helykínálat, hiszen a képen látható, kifejezetten magas pilóta is lazán, derékszögben hajlított lábbal ül a nyeregben, és bár a gyári oldaldobozok kifejezetten nagyok, az alacsonyan rögzített kipufogó és a lépcsős nyereg révén a hátsó lábtér is fejedelminek tűnik. Noha a megjelenés időpontja egyelőre hétpecsétes titok, nem lennénk meglepve, ha már 2025 első felében láthatnánk minden idők legerősebb RT-jét és a két másik újdonságot.  Érthető is, hogy a német vállalat szeretne mihamarabb előrukkolni az újdonságokkal, hiszen a jelenlegi 1250-esek gyakorlatilag kifutó modellek, mégis rendkívül előkelő helyen szerepelnek az eladási listákon. Az RT például jelenleg is második hazánkban az ezer köbcenti feletti túramotorok között, míg az R 1250 GS-t csak saját kihívója, az R 1300 GS előzi meg a literesnél nagyobb túraendurók versenyében.