Csaknem húsz éve a Yamaha a Royal Netherlands Marechaussee hivatalos beszállítója, így a holland egyenruhások azóta rendre FJR1300-at, pontosabban átalakított FJR1300K-t használtak. Nos, mivel a Yamaha európai forgalmazása megszűnt – a szigorodó környezetvédelmi normák miatt –, új típus után néztek a rendőrök.
Február elején jelentették be, hogy nem találtak más gyártónál ilyen teljesítményű, méretű stb. motort, ezért csaknem kétszáz új R 1250 RT-P-t vásárolnak, pontosabban ilyen gépeket vesznek csomagban, így a vételár az összes karbantartást, későbbi javítást magában is foglalja. Emellett az ország Honvédelmi Minisztériuma is beszerez 150 BMW-t, így összesen 3-400 darab bajor vas áll szolgálatba Hollandiában az FJR-ek helyett. Arról nem nyilatkoztak, hogy a márka új, Tracer-alapú, gyári rendőrmotorja miért nem vált be – az olasz zsaruk tetszését mindenesetre elnyerte a típus.
Lengyelországban is BMW-re cserélik a rendőrmotorokat
Persze az kérdéses, hogy mikor érkeznek a motorok, mert közben a lengyel rendőrségnél is a szervezet eddigi legnagyobb motorbeszerzési kampánya folyik – ez egészen pontosan 503 új RT-P-t jelent. A motorok hadrendbe állítása a „Biztonságosabban az utakon” akció része, melynek első lépéseként
25 motort a Legionowóban található rendőrségi kiképzőközpontba szállítanak, ahol az egyenruhások oktatása zajlik majd az új gépekkel.
Hogy pontosan mi a különbség a civil RT és a fenti, rendőrségi RT-P között? Elsősorban a motor elektromos rendszerét alakítják át, hogy a megkülönböztető jelzések és más készülékek az indítóakksitól függetlenül működhessenek, emellett pedig a plusz konzolok, gombok és bukócsövek jelentik a legnagyobb eltérést.
Ha szeretnéd megnézni, miként készülnek a kék-fehér gépek, csak kattints korábbi cikkünkre, amiben maguk a fejlesztők mutatják be a gyárban az építés folyamatát.