Igenis van beleszólása a rendőröknek, hogy milyenek lesznek a jövő hatósági motorjai, sőt egy alkalommal pont a magyarok jelezték, hogy leér a bukócső kanyarban, és jó lenne karcsúbbra szabni az alkatrészt. A berliniek csak annyit mondtak, hogy még senki nem panaszkodott erre, vagyis ők az elsők, akik ilyen mélyet döntöttek...
Így készülnek a rendőrmotorok
Egy-egy új modell bemutatása után mindössze hetei vannak a szakembereknek, hogy megtervezzék: miként lesz ízig-vérig hatósági motor a polgári változatból. A legfontosabb feladat az új elektromos berendezések elhelyezése, kábelezése, valamint az áramforrás(ok) biztosítása. Jöhetnek a kapcsolók és persze a második akkumulátor, hogy az álló helyzetben, például helyszíneléskor használt fogyasztók ne meríthessék le az indításért felelő akksit.
Gyakran átalakítják az idomtartó elemeket is, hiszen ezekhez kapcsolódnak a szirénák, villogók stb., sőt az is előfordulhat, hogy az erőforrást is a célnak megfelelően fésülik át. Remek példa erre az R 900 RT-P, mely nem kapható polgári változatban, és az R 1200 RT-ből készült a lökethossz megkurtításával, 878 köbcentis összlökettérfogattal.
A most megjelent videóban az általunk is tesztelt R 1250 RT átalakítását követhetjük, lépésről-lépésre bejárva, hogy miként lesz rendőrmotor a civil boxerből.