Immáron két éve kapható a bajorok gigantikus cirkálója, az 1802 köbcentis R 18, amit anno elsőként teszteltünk Magyarországon. Számos változat készült belőle a 2020-as leleplezés óta, például a nagyobb első kerekű Classic és az amerikai mintára épített túragép, a Transcontinental.

R 12 S néven érkezhet a következő klasszikus BMW

Nos, úgy tűnik, hogy hamarosan újabb taggal bővül a család, de ezúttal szerényebb méretekkel és tömeggel. Legalábbis erre utal, hogy az R 18 után a német vállalat levédette az R 12 és R 12 S neveket is hazájában, Ausztráliában és egyebek mellett az Egyesült Államokban. Valószínűleg a nem túl szerencsés csillag alatt született és hat-hét év után nyugdíjazott R 1200 C utódját szeretnék piacra dobni, hogy könnyebb, egyszersmind megfizethetőbb alternatíva legyen az 1,8-as mellett.

bmw-motorrad-r-12-s-bemutato
Az R 1200 C fura arányai megosztották a motorosokat, így most valószínűleg egy letisztultabb, harmonikusabb formával rukkol elő a BMW, akárcsak az R 18 esetében

Csupán a múlt hónapban hagyták jóvá az R 18 S név levédését, azaz várhatóan még sokat kell várnunk a modell megjelenésére, és egyébként is logikus lenne, ha éppen jövő nyáron bukkanna fel a klasszikus vas. Elvégre éppen 100 éves lesz a BMW Motorrad, s miként 2013-ban az R nineT-vel lovagolták meg a 90 éves jubileumot, az új, sportos klasszikus lehetne az első évszázad tiszteletére született modell.

bmw-motorrad-r-12-s-bemutato
Bizonyára nem véletlen, hogy miután a Harley-Davidson betette a lábát a túraendurók piacára a Pan Americával, a BMW a tengerentúli rivális vadászterületére lépett. Előbb az R 18 négy különböző változatával tört borsot a vetélytárs orra alá, most pedig a szintén 1,2-es, új Sportster S ellenfelével rukkolhat elő (Kép: BMW R 18-teszt, SportMotor.hu)

Az mindenesetre tény, hogy jelenleg nincs túlkínálat új cirkálókból, sőt hazánkban a Cruiser géposztály csupán az eladott új motorok 6 százalékát teszi ki, azaz ráférne a vérfrissítés a kategóriára, s erre tökéletes lenne a várhatóan jövőre érkező R 12 S.