Nem is olyan régen írtunk róla, hogy megint zörög az a bizonyos haraszt, és egyre több pletykát olvasunk a márkafórumokon a bajorok új, A2-es endurójáról, a T500-ról. A gagyi képek és videók persze arra engedtek következtetni, hogy a végleges modell biztosan nem olyan lesz, mint a fotókon, és a novemberi leleplezésen végre ki is derült, hogy pontosan milyen technika lapul a 450-es formás idomai alatt.

bmw-f-450-gs-concept-bemutato
Szemből az R 1300 GS-re emlékeztet az újdonság, míg a hátsó traktus összetéveszthetetlenné teszi az új sorkettest

Bemutatták a BMW F 450 GS prototípusát

– A kompromisszummentes GS – így jellemezte a gyár az újdonságot, mely tulajdonképpen a jövő A2-es BMW enduróinak előfutára.

bmw-f-450-gs-concept-bemutato
Roppant jól fest a rövid kipufogódob és a masszív csomagtartóban végződő segédváz

Kétségtelen, hogy a 450 GS ékköve a vadonatúj fejlesztésű, soros, kéthengeres, 48 lóerős hajtómű. Az új erőforrás egyik legfontosabb erénye, hogy részterhelésen is rendkívül dinamikus, és mivel rendkívül karcsú, az egész motor igazán filigrán jelenség. Fürge és hatékony célszerszám, hogy bármilyen terepet legyőzz vele – tökéletes az olyan motorosoknak, akik minden nap újabb és újabb kalandokat keresnek

– áll a GS prototípusának bemutatójában.

Egy nap alatt csaknem százezren látták a modell bemutatkozó kisfilmjét

Sajnos a három legfontosabb adaton kívül semmilyen egyéb információ nem derült ki az új BMW-ről, de ismerve a bajorok stratégiáját, jó esély van rá, hogy már nyár derekán láthatjuk a második legkisebb GS-t, ami a képek alapján 19 első keréken fut majd.

Érdekesség, hogy azért kapta a legtöbb kritikát a 450 GS, mert 175 kilójával „túl nehéz” néhány kommentelő szerint. Nos, akik ezért bírálták, valüszínűleg bele sem gondoltak, hogy 170 kilóval már 0,205 kW/kg lenne a teljesítmény/tömeg-aránya, és úgy A2 helyett csak A-s jogsival lehetne vezetni, szóval nem véletlen az éppen 175 kilós érték.

Akárhogy is, ezzel immáron kilencfősre (!) bővült a bajorok GS modellcsaládja, hiszen a tavasszal tesztelt, új R 1300 GS és a nemrég kipróbált 1300 GS Adventure mellett elérhető még az 1250 két változata, az egyhengeres 310 GS – melyet Chrobák Jani tesztelt –, a szintén kétféle (hagyományos és Adventure kivitelű) 900 GS, valamint a szintén sorkettes 800 GS.