Nagy érdeklődés övezte a BMW Motorrad eseményét, ahol bemutatták a 2018-as modellévre szánt újdonságaikat. Azt tudni lehetett, hogy négy, eddig nem látott gépről rántják majd le a leplet, s mint kiderült, két új GS-ről volt szó, ezen felül a C 400 X és a K 1600 Grand America típusokról.
BMW C 400 X
A vadonatúj fejlesztésű, közepes méretű robogóval a cég tovább bővíti a városi mobilitás jegyében készült palettáját. Az C 400 X-et masszív csővázzal és teleszkópvillával, valamint hatékony fékrendszerrel szerelték fel, a rugók előfeszítését és a lengéscsillapítók keménységét az egyszerre sportos, dinamikus és kényelmes motorozás szempontjai szerint hangolták. A csinos idomok alatt egyhengeres, 34 lóerős hajtómű dolgozik, fokozatmentes automatikus váltóval és hatékony rezgéscsillapítással. Kigyorsításnál - kiváltképp csúszós útfelületen – az automatikus menetstabilizáló rendszer (ASC, vagyis Automatic Stability Control), valamint ABS felel a biztonságért.
Már alapfelszereltségként fénydiódás (LED) lámpatesteket kap a vásárló, a BMW Motorrad Connectivity pedig opcionális extrafelszerelésként rendelhető, ennek része a 6,5 colos, színes TFT kijelzőjű központi műszeregység, ami az ún. Multi-Controllerrel társítva számos funkció és összekapcsolt eszköz – például okostelefon – gyors, könnyű kezelhetőségét teszi lehetővé. Ugyancsak opcionálisan nappali menetfény is kérhető az agilis, dinamikus járgányhoz, mely többféle, látványos fényezéssel is elérhető.
BMW K 1600 Grand America
Egy régi-új motorkerékpárról is lerántották a leplet Milánóban, ez a BMW K 1600 Grand America. Aki szimpatizál a gyártó túramotorcsaládjával, annak minden bizonnyal ismerősen cseng a név, s valóban, ez a kiadás a jól ismert K-széria műszaki alapjaira épül, ugyanaz a gigászi, 1649 köbcentis, 160 lóerős hajtómű mozgatja, mint a többi típust. Külsejét tekintve a BMW K 1600 B-t vették alapul, azonban elhelyeztek rajta egy méretes, beépített féklámpával ékesített hátsó dobozt, valamint az oldalsó koffereken is lámpatestek kaptak helyet. A motorkerékpár oldalát meghatározó, dinamikusan lejtő vonalvezetés mellett egy könnyen felismerhető, csepp alakú sziluett képez elegáns hidat a magasra húzott szélvédő és az alacsonyan elhelyezett hátsó oldaldobozok között. A krómozott kipufogóvégek párhuzamosak a talajjal, s így tökéletesen harmonizálnak az egyszerre elegáns és áramvonalas kialakítással.
A gép végsebességét 101 mérföldben, azaz 162 kilométer/órában limitálták, figyelembe véve, hogy a kategóriában népszerű kiegészítők - különösen a hátsó részen - jelentősen befolyásolhatják a tengelyterhelés eloszlását. Szokatlan korlátozás, de ne feledjük, hogy több korábbi túragépnél (pl. FJR1300) is gondot okozott a stabil egyenesfutás 160 km/h felett, ha a vezető egyedül ült a motoron. Természetesen a K 1600 Grand Americán is kiemelkedő technikai csomag segíti a vezető dolgát, többek között különböző menetprogramok, elektronikus futóműállítás, váltó- és tolatóasszisztens teszi stresszmentessé az utazást, hogy csak a legfontosabbakat említsük.