A BMW Motorrad mérnökei teljes egészében áttervezték, továbbfejlesztették GS-modelljeiket. Legyen szó sportosan dinamikus utcai közlekedésről, túrázásról kettesben és csomagokkal vagy éppen élvezetes terepes kiruccanásokról, a GS-ek mindenhol helytállnak - áll a cég beharangozójában.
Az F 750 GS azokat szólítja meg, akik a túraendurók élményét, koncepcióját szerény ülésmagassággal és több mint elegendő teljesítménnyelkívánják élvezni. Az új F 850 GS ezzel szemben megnövelt teljesítmény- és forgatónyomaték-szintje mellett még hangsúlyosabb túraadottságokkal és szélesebb körű terepes képességekkel szolgál.
Az F 750 GS csúcsteljesítménye 77 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka 83 Nm hatezres percenkénti főtengelyfordulatnál, míg a 850 GS immáron 95 lovas, 92 Nm-es forgatónyomatékkal. Vadonatúj, robusztus acélváz öleli körbe az erőforrásokat, s új a felfüggesztés is - fordított teleszkópok és átdolgozott lengőkarok felelnek a príma úttartásért. Tovább fokozza a biztonságot a BMW Motorrad saját fejlesztésű ABS-e, az Automatikus menetstabilizáló rendszer (ASC), a szintén alapáron járó Road és Rain üzemmódok, no meg a nyomatékhatárolós tengelykapcsoló, mely egyben sokkal könnyebben is működtethető, mint elődje.
Extraként elérhetők a Pro menetprogramok, a Dinamikus vonóerő-szabályzás (DTC), valamint az F 850 GS-hez az Enduro Pro menetprogram is. Természetesen az elektronikus futómű-szabályzás (Dynamic ESA) is rendelkezésre áll, s a GS-ek kérésre nappali menetfénnyel, illetve LED lámpatestekkel is megrendelhetők.
2018-tól választható a Connectivity multifunkciós, kombinált műszeregység is a gépekhez, ebben 6,5 col képátlójú, színes TFT-képernyő tájékoztatja a vezetőt a motor, illetve az utazás adatairól.