Elsőként a BMW lépett, és április elsejei közleményében leszögezte, hogy a német cég kihagyja az EICMA-t, valamint az Intermotot is. Miként számíthattunk rá, ezzel elindult a dominó, és nem sokkal később a KTM első embere is megerősítette, hogy a narancs márka sem lesz ott őszi seregszemléken. Utóbbi természetesen azt jelenti, hogy a Husqvarna és a Gas Gas is távol marad, tehát a döntés nem két, hanem rögtön négy márkát érint.
Persze az olasz helyzetet ismerve egyáltalán nem lenne meglepetés, ha nemes egyszerűséggel elmaradna az EICMA, miként az Intermot rendezésére sem tennénk nagyobb összeget, főként most, hogy a legnagyobb német kiállító és az osztrák vállalat is bejelentette távolmaradását.
Irány a világháló?
Ez egyben arra utal, hogy minden eddiginél nagyobb szerep jut majd az interaktív, virtuális bemutatóknak, mint például az elmúlt hetekben zajlott Ducati Streetfighter V4, a KTM 890 Duke R vagy a BMW R 18 leleplezése.
Tulajdonképpen előnye is van a digitális formátumnak, elvégre így azok is mindent megtudhatnak a gépekről, akik nem jutnak el Milánóba. Emellett az sem mindegy, hogy nem kell fél világon átutaztatni a 740 ezer (!) látogatót, közreműködőt, valamint az 1900 kiállító cég munkatársait - valószínűleg ez utóbbi a legerősebb érv amellett, hogy idén online „kiállítást” szervezzenek a gyártók.