Megfosztottuk olasz, méretre szabott ruhájától a Panigale V4-et, s így született meg a mindössze 178 kilós (száraztömegű), megjelenésében pedig Jokert idéző gép - mesélték a Ducati mérnökei a ma bemutatásra kerülő Streetfighter v4-ről. Bődületes, 208 lovas (!) csúcsteljesítménnnyel büszkélkedhet a motor, ám ez is fokozható a Ducati Performance kipufogórendszerrel, mely egyenesen Igor Akrapovič szlovén műhelyéből érkezik a gyárba. A csodaszépen tekergő rendszert felcsavarozva további hat kilóval lesz könnyebb a V4-es, míg teljesítménye 220 lóerőre nő.

Ma délután fél héttől láthatjátok a Ducati Streetfighter V4 élő bemutatóját

Persze önmagában mit sem érne a brutális V4-es, ezért futómű terén is a „felső polcról” válogattak a talján szakemberek. Az alapmodellben Sachs és Showa felfüggesztés dolgozik, az S pedig ennél is különlegesebb. Elöl Öhlins NIX30 43 millis csúszószár-átmérőjű, elektronikus vezérlésű villa simítja ki az úthibákat, míg a központi rugóstag Öhlins TTX36, szintén félaktív kivitelben.

ducati-streetfighter-v4-24970
A Ducati tervezője, Jeremy Faraud és a cég tesztpilótája, Alessandro Valia mesél a Streetfighterről a mai előadáson. A nézők kérdezhetnek is tőlük a motorról - igazi interaktív bemutató lesz

Mindezt megfejeli a szokásosan gazdag elektronikai csomag, beleértve a hattengelyes helyzetérzékelőn (IMU) alapuló vezetéssegítő rendszereket is. Emellett hangsúlyozták, hogy az idomzat nemcsak látványos, hanem rendkívül hatékony is, és 270 km/órás sebességnél - ami azért elég cudar egy csupaszmotoron - 28 kilónak megfelelő erő szorítja le az elejét, stabilabbá téve a gépet nagy tempónál.