Az már korábban napvilágot látott, hogy az idén életbe lépett Euro5-korszak egyik legnyomatékosabb kéthengereséről van szó - a háromezres fordulatszámnál megébredő 158 Nm nemrég még egy furgonnak is becsületére vált volna. Emellett szinte mellékes, hogy „csak” 91 lovas teljesítményt sajtoltak ki a régies megjelenésű blokkból. Aki kicsit képben van a forgatónyomaték és a teljesítmény viszonyával, bizonyára érti, miért is másodlagos ezúttal a lovak száma.

„A hogyan készült mai adásában bemutatjuk... Utolsó simítások és hasznos extrák az R 18-on”

Ha ideszámítjuk a zseniális Curstom Works Zon átépítését is, akkor több mint egy éve biztosra vehető, hogy érkezik az R 18, idén kora tavasszal elindult az előrendelése is, ma este pedig jó pár dolog kiderült a legnagyobb német boxerről.

BMW R 18 - régies forma és ügyesen álcázott, modern technika

Nem titok, hogy a tengerentúli piac lesz a modell egyik legfontosabb célpontja, így aztán szinte magától értetődő volt, hogy merevvázas kialakításnak tűnő, de valójában rejtett központi rugóstagos konstrukció öleli körbe az erőforrást, és rögtön többféle változatot is láthattunk belőle - mindet megnézhetitek galériánkban.

Hatalmas, tiszteletet parancsoló gép az R 18, de ismerve a BMW felfüggesztéseit, valószínűleg meglepően könnyű lesz majd terelgetni. Kíváncsian várjuk az első menetpróbát, hogy milyen élőben a vas

Nem spóroltak a felfüggesztés és a fékrendszer fejlesztésénél sem, holott pár éve még szinte „természetes” volt, hogy alulméretezett, elavultnak számító alkatrészek próbáltak - hasztalan - megbirkózni a gigacruiserek elképesztő tömegével. A bajorok ezzel szemben három tárcsára és négydugattyús nyergekre bízták a lassítást, s a futómű sem piskóta - 49 millis teleszkóppár és központi rugóstag simítja ki az úthibákat.

bmw-r18-arak-muszaki-adatok-25072
Egy egész modellcsalád épül az R 18 vázára és erőforrására, talán a vékony első kerekű, magas kormányú chopper a legnagyobb meglepetés

Persze jó néhány részlet, például hazai ár sem derült ki eddig (Németországban 22 800 euró), de mire megérkeznek az első tesztmotorok, minden bizonnyal a „valaha épített legerősebb BMW-boxer” részletes árlistája is elérhető lesz.

Műszaki adatok: BMW R 18

Motorkonstrukció: Négyütemű, kéthengeres boxer

Összlökettérfogat (cm3): 1802

Furat x löket (mm): 107,1 x 100 mm

Csúcsteljesítmény (LE/min): 91/4750 f./perc

Legnagyobb forgatónyomaték (Nm/min): 158 Nm/3000 f./perc

Sebességváltó: hatfokozatú

Szekunder hajtás: kardántengely

Futómű és fékrendszer

Első felfüggesztés: 49 mm-es csúszószár-átmérőjű villa

Hátsó felfüggesztés: központi rugóstag

Menetkész tömeg: 345 kg

Alapáras vezetéssegítő rendszerek: 3 motorüzemmód (Rain, Rock és Roll), ASC, MSR

Frissítve: a modell hazai vételára: 8 189 000 Ft