Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Lezárult a tömítés mizéria,akinek szüksége van "O-gyűrűre" ami az olajcserénél kell,az keressen egy csapágyboltot es vegyen 50x3,5 olajálló tömítést, a kicsinek a vastagsága is 2.5mm(átmérőre nem emlékszem pontosan).Ezekkel szépen összement a dekli és nem is ereszt.Az olajnívóra még mindig azt jelzi hogy tele van,nem értem.Most bele kell tekerni a méréshez nem?
Más.
Nézegettem kiváncsiságból,hogy miket lehet (bármit)az Ybr250hez kapni.Hát kb semmit.Ez olyan ez a motor mintha nem létezne.Beírod bárhová hogy ybr 125 és MINDENBŐL MINDEN is van.De akár rákeresel a simsonra,abból is.YBR 250 ből semmi.Nem tudom hogy egy esetleges javításnál honnan lehet alkatrészt rendelni.
Kiegészítőkből esetleg vennék egy magasabb vagy dizájnosabb ülést, esetleg vennék egy erősebb ledes hátsólámpát, esetleg egy magasabb kormányt( amiből valszeg az univerzális jó,de ha bowdeneket ki kell cserélni hosszabbra azokat honnan vegyek), a már említett középállványt,bukókeretet ...de sehol se láttam.
Ti ezeket hogyan vagy hol oldottátok meg?
Amúgy mentem vele hêtvégén,nagyon kényelmes kis jószág,igazán szeretnivaló!
Ami az o-gyűrűt illeti, csuklóból nem tudom, melyikbe milyen vastag megy (értelemszerűen), de ha abból indulok ki, hogy az általam legsűrűbben javított modellek esetén igen gyakori a 3.5mm vastagság, meglehet ebbe is akkora kell.

Emez FKM anyagú, mindent IS kibír.
https://www.aliexpress.com/ite...
Azt tedd bele, amelyik nem ereszt. Ha a negyessel jo, akkor azt. ahogy irtad, az ott nem befolyasolja az olaj aramlasat.

A szint ellenorzese a konyv szerint: bemelegites, leallitas, varsz kicsit, hogy lecsorogjon (mondjuk 10 percet). Aztan a motort fuggolegesbe allitva kitekered a nivopalcat, torolsz, beteszed es akar betekered, akar nem, a max es a min. jel koze essen a szint.

Jarasd meg, ellenorizd ujra, ha kell, potolj ra. Ne aggodj ezen ennyire.
Sziasztok,BÚÉK!
Kicsit tovabb rágnám még ezt az olajdekli tömítés témát...
Tehát olajcsere utan visszaraktam a gyári nagy (50x3) "O ring"-et és eresztett.Vettem új tömítést,de csak 50x4 es volt,beleraktam azt Eresztett.Ugye akkor jöttem rá(és mondtad is) hogy a kicsi gyűrűt elfelejtettem.Újra összeraktam, az újonnan vett 50x4es tomítéssel és a régi kicsivel.Jó lett.
De b@szta a csőröm h a régi kicsivel az új(és nem gyári méretű) nagy tömítéssel raktam össze, ezért megint szétszedtem és visszaraktam a régi nagy tömítést(mondván korábban azért eresztett mert a kicsit nem raktam vissza) hát eresztett újra.Nem nagyon, de az ujjamat végighúztam az illesztésnél és olajos lett.Megint szétszedtem,ma egy csapágyboltba és megrendeltem olajálló O ringet.50x3 gyári méretűt és 50x 4 eset megint(köztes méretet nem tudtak ők sem rendelni.És a kicsi gyűrűből is rendeltem,de abból csak a gyári méretet,2mm eset, a nagyobb már szűkíteni a járat keresztmetszetét.

Azt szeretném kérdezni,hogy a nagyból a gyári 3mm es O gyűrűt tegyem bele vagy a 4mmeset?
(A kicsiből csak a gyári méretet
tudom).

A másik banális kérdésem,hogy hogyan kell az olajnívót ellenőrizni?
Egyenesbe állítottam a motort,kitekertem az olajbetoltőkupakot,ronggyal szárazra töröltem a skálát rajta és visszatekertem.Tele van.
De hogyan lehet tele,amikor az olajcserénél az olajat leengedtem,egy teljes éjszakán át hagytam kicsöpögni(másnapra jött meg az olaj) es utana mililiterre pontosan 1350 köbcm olajat töltöttem bele.Az olajszűrő dekli többszöri kitekerése miatt egy csomó olaj kifolyt,tehát NEM lehet tele.Vagy mit csinálok rosszul?nem is kell betekerni csak belemártani a kis pálcáját?
Köszi előre is!
"Ez a topik erre valo. Sot, a forum is, csak egy ideje szemelyes vitak, politizalas, melldongetes, onfelszopas es effelek vettek at a helyet a normalis diskurzusnak. Igy legalabb mas is tanul belole."
👍️
Hat, YBR fedelet nem talaltam illusztralni, de a megoldas szinte azonos ezeken a Yamahakon alkalmazottakkal.
Ez a topik erre valo. Sot, a forum is, csak egy ideje szemelyes vitak, politizalas, melldongetes, onfelszopas es effelek vettek at a helyet a normalis diskurzusnak. Igy legalabb mas is tanul belole.

A konstrukcio lenyege, hogy a szuro fedele is resze az olajjaratnak. A blokkban kialakitott uregben ul a szuro, a kozepen levo lyuk kifele nez, a biztonsagi szeleppel elzart vege pedig a blokk belseje fele.

Az olaj a szuro oldalan at a kozepebe jut a papiron keresztul, majd onnan a fedel kozepen levo csoszeru jaratba. Az a jarat a fedelben folytatodik. Az olaj 180 fokot fordul a fedelben es a kis o-gyuru altal tomitett furaton at jut a blokkba vissza. Yamaha sajatossag, tobb modellen van ilyen, hogy az olajszuro fedel resze a kenesi utvonalnak.

Az o-gyurubol nem feltetlen kell gyarit venni, megmered es pl. a Germalex-nel vagy mas tomitestechnikai uzletben kapsz meret utan.
Nálad a pont!!!!
Ma csomót telefonáltam a tömítésért de sehol nem tudtak adni.Gondoltam akkor rendelek külföldről,de ahhoz kellett cikkszám.Kerestem egy robbantott ábrát,amin az alkatrészekhez rendelve volt cikkszám.Ott vettem észre a 11es "O gyűrűt" hogy az mi az eget keres ott?! :D És eszembe jutott h a motor alatt én találtam egy kis "O gyurut",azt hittem h az olajszuro fenekébe valo, de nem.Na igy már leesett a dolog és betettem a helyére,összehúztam és jó lett.Jó nagy ökör vagyok :)
Annyi csak h most a 3mm es nagy tomites helyett 4 mm vastag van benne,a kis 11es maradt a régi.Szóval jó volt a tipped!
Most ezt a középállványt kéne kimatekozni hogy legyen,de lehet egyszerűbb lenne emelőszemet venni rá hátra és egy emelőt készíteni..
Neked van email cimed hogy ne ezt a topicot offoljuk szét?
Az egyetlen magyarazat az, hogy 250-es motorbol eleve keves van. Keves kivetellel (pl. Marauder vagy Virago 250, amit a kapuzarasis / kezdo "csopperes" vett ezerrel) nem volt egy kelendo kategoria.

Amugy egyetertunk, szerintem is meltatlanul alabecsult geposztaly. Tobbre tartom egy vinnyogo sornegy 250/400-asnal, igaz, azt a mokafaktor adja el, ezek az 1-2 hengeres negyedliteresek meg inkabb csak kurva praktikusak.
Nem ejtetted el a 11-es szammal jelzett o-gyurut veletlenul?
Igen én is látom hogy a 250esből elég kevés van,amíg a 125össel Dunát lehet rekeszteni.Nem értem miért,amikor a 125ös számomra vallalhatatlanul alacsony teljesítményű volt amikkel mentem, a 250es pedig az,ami már minden feladatra megfelelő,ingázás,túrázás,ket személy,nagy emelkedő stb.Funkcionalitását és fogyasztásat tekintve tökéletes és nekem a 250cc már tartalmaz élményfaktort is,pedig ezres motorról váltottam rá.
Most cseréltem olajat,az olajszűrő fedél alól dőlt az olaj az első indításnál azonnal!!!!
Kiszedtem a gyári "O-gyűrűt",fehér szinű.Felhivtam tőbb motorosboltot,senki nem tud rendelni! Végül csapágy boltban vettem ilyesmi méretű gumi 0-gyűrűt,összeraktam vele és ugyanúgy dől az olaj. Ilyenkor mi lészen a következő lépés szerinted?
Rosszkor volt rossz helyen. A 250-es 3-4 évig készült és abban a korban, amikor a 250cc már nem volt népszerű. Az YBR a 15kW teljesítményével nem volt vonzó annak, aki korlátozott 25kW-s jogsival rendelkezett, inkább vettek fojtott XJ-t, Banditot, mittudomén. Ezeknek a zömét YS250 matricával Latin-Amerikában adták el, ott megy erősen ez a kategória. Európában a 125-ös sokkal gyakoribb, mint a 250-es.

A légszűrőt légszűrőolajjal szokás kenni, bár a gyári könyve ennek is a motorolajat írja (én is azzal kenném). A Motul 5100 ideális.
Aliexpresszen talaltam középsztendert, de szallitassal kb 80ezer ft lenne ha jól néztem,inkább akkor legyártom magamnak a bukócsövel együtt szerintem.Ha valaki esetleg tudna a középállványhoz méreteket írni azt megköszönném :)
Az olaj értékeket én is néztem a leírásban de mivel én ilyenkor is használom időnként,maradok a 10w40nél.Motul 5100-at nêztem ki,ti mit használtok?
A légszűrő szivacsot milyen olajjal kened be?
Miért van ilyen kevés infó erről a típusról?
Szivacsos szurot olajozni kell, igen.
Olajbol a gyarilag eloirt viszkozitast celszeru, 20W40 vagy 20W50, 1.4 liter szurocserevel. Ha telen is hajtod, 10W50 felszintetikus. Nincs kulon valtoolaj, a motorolaj keni a valtot is.

Csetresz ugyben nincs konkret tippem, de mintha lattam volna kozepallvanyt az aliexpress-en ezekhez, de sztem az SW Motech is gyart.
Sziasztok! Nem rég lettem Ybr 250 tulajdonos.Elég nehezen találok hozzá információt,ezért gondoltam hogy írok ide,ti mégis csak gyakorlottabbak vagytok a típussal.
Érdeklődnék milyen motorolajat és váltóolajat vegyek most bele, hol tudok középsztendert és bukógombát venni hozzá.Az új légszűrőt be kell-e fújni olajjal,mert a youtube videón úgy láttam?!Előre is köszönöm szépen a segítséget?
Nem, a gyari vezetekezes es a kapcsolo nem birja el tartosan. Ha ujravezetekezi neked egy szaki vagy betesz egy reles aramkort a gyari huzalozashoz, akkor mehet bele 55/60W-os a megfelelo adapterrel vagy H4 foncsorral. Onnantol el fogja birni a rendszer.

Nem tudom, milyen LED-es lehetosegek vannak hozza, de az is jatszik es ahhoz villamos munka se kell - csak muszai elott vissza kell tenni az izzot mindig.
Pislákoló 30w os izzó helyett bele tehetek erősebb izzót ?
Köszi
0.08-0.12 a szívó és 0.1-0.14 a kipufogó
Sziasztok! Mennyi a szelep hézag az ybrahimon? Nem találok hozzá infót
Köszi
Köszönöm és műszerfalat, vagy hozzá alkatrészeket honnan tudnék venni? Mivel sehol sem találok, vagy ha mégis, ott már nem kapható
Bárdi Autó-balos tükör .
Sziasztok! Visszapillantót vennék, ha esetleg van valakinek eladó.