Sziasztok!
A segítségeteket kérném....
Vásároltam egy 2008-as XT125X-et, halott kijelzővel és aksival, némi borulás nyomaival. A kijelzőt megjavíttattam, kapott egy új aksit, kicsit rendbe raktam, de gyorsan jött a meglepi!
Jöttem, mentem, forgolódtam, majd leállt a vas! Hibakeresésnél kiderült, hogy az önindító relé melletti 15A-es bizti, és a kijelző ismét elszállt! Kijelző javítás ismét,(egy kis plusz 250 mA-es "gyors" üvegbiztosíték beszerelésével a kijelző csatlakozója elé) 15A-es kicserélve, feszültség szabályzó kicserélve, minden tuti! Másnap újra jött a probléma, csak most a kijelzőt megvédte a kis bizti!
A következőket tapasztalom az igencsak gyenge villamossági ismereteimmel:
-menet közben száll el a 15A-es bizti, a kijelző még mér,csak pislog és az aksi szimbólum is megjelenik.
-a kijelző kis biztije a motor gyújtás kapcsolóval történő leállításakor olvad ki. A bizti helyére beraktam egy 55 W-os izzót és bizony nagyon felizzik a motor leállításakor.
- ha a motort a vészlekapcsolóval állítom le akkor nem bántja a kijelzőt!
Kezd elfogyni az ötletem sajna! Ha vkinek van ötlete, mit, hol, hogy mérjek vagy próbáljak, kérlek írjátok meg! Vevő vagyok minde ötletre, csak találjunk megoldást erre a problémára!
Előre is köszi
Szabi
Sziasztok!
Kérlek segítsetek ötletelni.....
Vásároltam egy 2008-as XT125x-et. Kijelző halott, akkumulátor halott, némi borulás nyomok itt-ott!
A kijelzőt megjavíttattam, kapott új aksit, csapassuk....
Kanyar erre, kanyar arra, motor leáll! Hibakeresés után kiderül, hogy a kijelző ismét meghalt, és vele együtt az önindító relé mellett lévő 15A-es bizti is!!!!!!
Kijelző újra javítva, ( kiegészítve egy 250 mA-es "gyors" kis üveg bizosítékkal a kijelző csatlakozója elé) a 15 A-es cserélve, feszültség szabályzó cserélve.
Aznap minden tuti, másnap ismét előbujt a hiba. 15A kiolvadt, de a kijelzőt megvédte a kis "gyors" bizti!
Méricskélek össze vissza, de az elektromosság nem az én asztalom ilyen szinten már. Amit még észrevettem, hogy ha a 15A-es helyére beteszek egy 55 W-os izzót, az a motor gyújtáskapcsolóval történő leállításakor felizzik! Sztem ez ölné meg a kijelzőt! Ha a gyors leállító gombbal állítom le, nincs ilyen jelenség! Merre indulhatnék tovább a hibakeresés rögös útján?! Minden ötletre vevő vagyok! előre is nagyon köszi!!!
Üdv.: Szabi
Hali!
Azt a múltkor el felejtettem mondani, hogy ha a motornak el megy a kijelzője (gyári hiba), akkor arra is van megoldás de nem egyszerű, még is olcsóbban jöttök ki vele mint az új megvételével.
A művelethez le kell szedni a kijelzőt a motorról, aztán szétcsavarozni, majd az alaplapot megvizsgálni, sok felület szerelt alkatrész van rajta, ja bármelyik nem szabályos alakú téglalap/négyzet/henger, akkor az már egy hiba, mert kiégett, körülötte általában elfeketedik egy picit az áramköri lap is. Meg tudom javítani az órát, ha nem a kijelző lcd-nek esett baja, hanem a mögötte lévő dolgoknak, egyetlen probléma az, hogy én nem magyarországi vagyok, hanem szerbiában élek szegedhez legközelebb. Meg most egy jó darabig nem is lehet átkelni a határon.
Remélem akinek képernyőproblémája van annak segítek ezzel valamennyit.
Ha valakinek van kérdése, akkor írhat az emailomra, vagy ide, illetve privátba.
(Sokszor nem látom meg egyből amit kapok emailt, de azért megpróbálok rá odafigyelni)
Mellékelek egy alkatrészt amit az én XT-en kellett kicserélni.
Ez a legnagyobb téglalap alakú alkatrész hátul, ez védi az órát a rövidzárlattól.
(Aki jobban ért az elekróhoz azoknak csak annyit akarok még mondani, hogy azért így írom le, mert hiába írok megnevezést egy alaktrésznek, aki nem foglalkozott elektóval az nem fogja érteni az egészet).
Üdv,van 1 XT 125 X 2007 mocim-szupermoto felnikkel-na most én csak erdőbe használnám a motort így elcserélném a kerekeket enduro kerekekre-kérdésem pedig,hogy a XT 125 R kerekei passzolnak bele?esetleg valaki aki cserélne?csak telefonon érsz el!!06705993855
Heló mindenkinek!
Egy éve lassan megvan a szeretett Yamaha XT125X-em, nagyon sokat dolgoztam rajta az előző tulaja miatt. Van megoldásom pár elektronikai hibára, mint gyári típushibára, illetve egyéb apróságok is szóba jöhetnek, mert hobbi elektros vagyok. Igaz hogy saját szorgalmamból tanulgatom, de már elég rég óta foglalkozom ezzel (kb 12 éve). Ha valami kellene és még működik ez a fórum, írjatok nyugodtan, szívesen adok tanácsokat.
Ha esetleg itt nem venném észre a kérdéseiteket, nyugadtan írjatok rám a következő e-mail címen:
firemauntstudio@gmail.com
Sziasztok
Most kezdek bontani a képen látható motort.
Az összes alkatrésze, nagyon jó áron eladó.
Nem csak a képeken látható dolgok vannak.
Érdeklődni lehet: daniiel.trk@gmail.com
Sziasztok
Az alany: Yamaha xt 125 x 2006
Mitől eheti az olajat?elkoptak a gyürük a hengeren , vagy esetleg valami más?
Valakinek ötlete?
Vagy esetleg hol tudnák rá venni nagyobb hengerszettet ?
Kiegészíteném annyival, hogy a contitwist 10 fok alatt nagyon csúszik, egyébként nem rossz.
Karbi alapjáratra hisztis ez igaz. Először a szívató és a gáz bovdeneket érdemes ellenőrizni. Utána jobban be lehet lőni.
Torpannia nem kéne soha semmikor. Nekem nem csinálta. Csak kipu nélkül és olyan rendszerrel amiben alig volt fojtás (no kati, nyitott dob).
Yamaha world be érdemes pesten vinni.
Előző kérdésekre válaszolva:
Gyári áttétje 14-48, ez 98-100as végsebesség amennyiben gps által lett mérve pontos, óra szerint 115 körül megy, ami igazából nagyjából 100kmh. A motor karburációjáról egy szidalmat kivívó mikuni karbi gondoskodik, alapjárat állítás egy rémálom rajta, de egyszer kell eltalálni, és szuper, 3-4 ezres fordulatkor még nem éri meg csutkázni, 5-6 ezer körül kezdi venni a lapot, az alatt hajlamos a megtorpanásra, 8500 felett meg csak kínlódik, nem sor4-es versenymotor. Gumiból személy szerint a continentalt választottam, (continental contitwist sm), a hátsó a supermoto "rendeltetésszerű" használatából adódóan gyorsabban kopik, de nagyon jó tapadást biztosít a gumi mind elől, illetve hátul. Aki egy kis kraftot szeretne annak ajánlanám a légszűrő feletti gumi terelőszart leszedni és eltenni, fojtja a motort, égéstérbe került levegő minőségét nem befolyásolja, illetve iridiumos gyertyát érdemes választani CR7HIX, NGK gyártmány. Üdv.
Üdv!
Egy kis segitseget kernek most vettem a motort es nem igazan ismerek pesten semmit.
1. Ti hiva viszitek szervizbe a motort ?(pesten/kozelbe) otthon nemigazan van ra lehetosegem
2. nektek mennyire sikerült ‘belőni’ az alapjaratot? Vagy nagyon porog vagy egy ido utan leall. :/
3. Egyesben teli gaznal 3-5ezer korul megtorpan mintha nemkapna eleg benzint de csak itt . Milehet baj? Nagyobb ac kene ra?
4. A gumik csere erettek nem akarom megvenni a legdragabb gumikat de a gyari minosegnel kicsit jobbat . Legyen valami tpaadasa (X , varosban, neha tura ) mik a tapszatalatok esetleg valami jol bevalt?
Elore is koszi!
Üdv,
Nemrégiben vásároltam egy Yamaha XT 125 X-t. Végre 98-100at megy viszont itt már 8800 -at forog. Néztem az áttételt: elől 14 hátul 48 fog. Kérdésem az lenne, hogy ez a "norma" ? Válaszotok előre is köszönöm.
Sziasztok!
Kedden vennénk a páromnak egy 125 XT-ét. 2005-évjáratú.Mire figyeljünk oda a vásárlásnál (típushibák) ,illetve azt hallottam hogy a kipufogóba van valami szűkítő amit ki szoktak venni,illetve a katalizátort is ki lehet venni belőle.Ebben kérném a segítséget,tanácsot!
Köszönöm.
Sziasztok.Érdekelne hogy van valaki itt akinek nagyobb hengerszett van az XT125-ön?? 150 vagy 200.Megbizhatóak ezek az utángyártott hengerszettek?Köszi az infót.
Hali!
Nem porog nagyon ez a forum, de meg vagyunk paran.
Nekem egy ilyen volt az elso rendszamos motorom. Imadtam. Nagyon jo kis gep. Mai napig banom hogy eladtam.
Egesz jo futomu es fekek, bar a hatsoval voltak gondok. A vizzel ovatosan. A computer meg a sebessegjelado be tud azni. Az idomokrol lejon a lakk ha magasnyomasuval pucolod.
En mindenre hasznaltam. Minden nap vele mentem mindenhova. Soha semmi baja nem volt. Ami volt az az elozo tulaj miatt.
Hidegen melegen mindig indult. 150 km birtam rajta egy ultomben. Nem tul kenyelmes, de ez relativ. Fogyasztas 3.0, sportdobbal 2.9.
Ha tudsz vegyel 2006 -os vagy 07 est ami mar zarhato tanksapkas es leallito gombos.
Barmi kerdesed van, irj!
Udv!
Sziasztok XT-ek:) használja még valaki ezt a forumot? Motor választás előtt állok és eléggé ugy néz ki hogy egy Yamaha XT 125X motort szeretnék majd venni a késöbbiekben a tánácsaitokat és a tapasztalataitokat szeretném kérni a motorrol pl megéri e megvenni teljesítményben mit tud fogyasztása stb..
A segítségeteket kérném....
Vásároltam egy 2008-as XT125X-et, halott kijelzővel és aksival, némi borulás nyomaival. A kijelzőt megjavíttattam, kapott egy új aksit, kicsit rendbe raktam, de gyorsan jött a meglepi!
Jöttem, mentem, forgolódtam, majd leállt a vas! Hibakeresésnél kiderült, hogy az önindító relé melletti 15A-es bizti, és a kijelző ismét elszállt! Kijelző javítás ismét,(egy kis plusz 250 mA-es "gyors" üvegbiztosíték beszerelésével a kijelző csatlakozója elé) 15A-es kicserélve, feszültség szabályzó kicserélve, minden tuti! Másnap újra jött a probléma, csak most a kijelzőt megvédte a kis bizti!
A következőket tapasztalom az igencsak gyenge villamossági ismereteimmel:
-menet közben száll el a 15A-es bizti, a kijelző még mér,csak pislog és az aksi szimbólum is megjelenik.
-a kijelző kis biztije a motor gyújtás kapcsolóval történő leállításakor olvad ki. A bizti helyére beraktam egy 55 W-os izzót és bizony nagyon felizzik a motor leállításakor.
- ha a motort a vészlekapcsolóval állítom le akkor nem bántja a kijelzőt!
Kezd elfogyni az ötletem sajna! Ha vkinek van ötlete, mit, hol, hogy mérjek vagy próbáljak, kérlek írjátok meg! Vevő vagyok minde ötletre, csak találjunk megoldást erre a problémára!
Előre is köszi
Szabi
Kérlek segítsetek ötletelni.....
Vásároltam egy 2008-as XT125x-et. Kijelző halott, akkumulátor halott, némi borulás nyomok itt-ott!
A kijelzőt megjavíttattam, kapott új aksit, csapassuk....
Kanyar erre, kanyar arra, motor leáll! Hibakeresés után kiderül, hogy a kijelző ismét meghalt, és vele együtt az önindító relé mellett lévő 15A-es bizti is!!!!!!
Kijelző újra javítva, ( kiegészítve egy 250 mA-es "gyors" kis üveg bizosítékkal a kijelző csatlakozója elé) a 15 A-es cserélve, feszültség szabályzó cserélve.
Aznap minden tuti, másnap ismét előbujt a hiba. 15A kiolvadt, de a kijelzőt megvédte a kis "gyors" bizti!
Méricskélek össze vissza, de az elektromosság nem az én asztalom ilyen szinten már. Amit még észrevettem, hogy ha a 15A-es helyére beteszek egy 55 W-os izzót, az a motor gyújtáskapcsolóval történő leállításakor felizzik! Sztem ez ölné meg a kijelzőt! Ha a gyors leállító gombbal állítom le, nincs ilyen jelenség! Merre indulhatnék tovább a hibakeresés rögös útján?! Minden ötletre vevő vagyok! előre is nagyon köszi!!!
Üdv.: Szabi
Magyar Papíros váz és blokk eladó. Külön-Külön vagy egybe.
Komplett motor (foglalkozós) 40.e ft
Papíros váz: 60.e ft.
Azt a múltkor el felejtettem mondani, hogy ha a motornak el megy a kijelzője (gyári hiba), akkor arra is van megoldás de nem egyszerű, még is olcsóbban jöttök ki vele mint az új megvételével.
A művelethez le kell szedni a kijelzőt a motorról, aztán szétcsavarozni, majd az alaplapot megvizsgálni, sok felület szerelt alkatrész van rajta, ja bármelyik nem szabályos alakú téglalap/négyzet/henger, akkor az már egy hiba, mert kiégett, körülötte általában elfeketedik egy picit az áramköri lap is. Meg tudom javítani az órát, ha nem a kijelző lcd-nek esett baja, hanem a mögötte lévő dolgoknak, egyetlen probléma az, hogy én nem magyarországi vagyok, hanem szerbiában élek szegedhez legközelebb. Meg most egy jó darabig nem is lehet átkelni a határon.
Remélem akinek képernyőproblémája van annak segítek ezzel valamennyit.
Ha valakinek van kérdése, akkor írhat az emailomra, vagy ide, illetve privátba.
(Sokszor nem látom meg egyből amit kapok emailt, de azért megpróbálok rá odafigyelni)
Mellékelek egy alkatrészt amit az én XT-en kellett kicserélni.
Ez a legnagyobb téglalap alakú alkatrész hátul, ez védi az órát a rövidzárlattól.
(Aki jobban ért az elekróhoz azoknak csak annyit akarok még mondani, hogy azért így írom le, mert hiába írok megnevezést egy alaktrésznek, aki nem foglalkozott elektóval az nem fogja érteni az egészet).
Nem vehető észre a különbség. Nincs sok értelme
Lenne egy kérdésem, ez a ki 125-ös mennyivel megy jobban/rosszabbul ha leszedem a katalizátort a kipufogócsőről?
Érdemes vele bíbelődni?
A motor már hiányos,amúgy üzemképes,indul,jön-megy.
Esetleg egyben is vihető,tel 70-3179083.
Egy éve lassan megvan a szeretett Yamaha XT125X-em, nagyon sokat dolgoztam rajta az előző tulaja miatt. Van megoldásom pár elektronikai hibára, mint gyári típushibára, illetve egyéb apróságok is szóba jöhetnek, mert hobbi elektros vagyok. Igaz hogy saját szorgalmamból tanulgatom, de már elég rég óta foglalkozom ezzel (kb 12 éve). Ha valami kellene és még működik ez a fórum, írjatok nyugodtan, szívesen adok tanácsokat.
Ha esetleg itt nem venném észre a kérdéseiteket, nyugadtan írjatok rám a következő e-mail címen:
firemauntstudio@gmail.com
Most kezdek bontani a képen látható motort.
Az összes alkatrésze, nagyon jó áron eladó.
Nem csak a képeken látható dolgok vannak.
Érdeklődni lehet: daniiel.trk@gmail.com
Az alany: Yamaha xt 125 x 2006
Mitől eheti az olajat?elkoptak a gyürük a hengeren , vagy esetleg valami más?
Valakinek ötlete?
Vagy esetleg hol tudnák rá venni nagyobb hengerszettet ?
Karbi alapjáratra hisztis ez igaz. Először a szívató és a gáz bovdeneket érdemes ellenőrizni. Utána jobban be lehet lőni.
Torpannia nem kéne soha semmikor. Nekem nem csinálta. Csak kipu nélkül és olyan rendszerrel amiben alig volt fojtás (no kati, nyitott dob).
Yamaha world be érdemes pesten vinni.
Előző kérdésekre válaszolva:
Gyári áttétje 14-48, ez 98-100as végsebesség amennyiben gps által lett mérve pontos, óra szerint 115 körül megy, ami igazából nagyjából 100kmh. A motor karburációjáról egy szidalmat kivívó mikuni karbi gondoskodik, alapjárat állítás egy rémálom rajta, de egyszer kell eltalálni, és szuper, 3-4 ezres fordulatkor még nem éri meg csutkázni, 5-6 ezer körül kezdi venni a lapot, az alatt hajlamos a megtorpanásra, 8500 felett meg csak kínlódik, nem sor4-es versenymotor. Gumiból személy szerint a continentalt választottam, (continental contitwist sm), a hátsó a supermoto "rendeltetésszerű" használatából adódóan gyorsabban kopik, de nagyon jó tapadást biztosít a gumi mind elől, illetve hátul. Aki egy kis kraftot szeretne annak ajánlanám a légszűrő feletti gumi terelőszart leszedni és eltenni, fojtja a motort, égéstérbe került levegő minőségét nem befolyásolja, illetve iridiumos gyertyát érdemes választani CR7HIX, NGK gyártmány. Üdv.
Egy kis segitseget kernek most vettem a motort es nem igazan ismerek pesten semmit.
1. Ti hiva viszitek szervizbe a motort ?(pesten/kozelbe) otthon nemigazan van ra lehetosegem
2. nektek mennyire sikerült ‘belőni’ az alapjaratot? Vagy nagyon porog vagy egy ido utan leall. :/
3. Egyesben teli gaznal 3-5ezer korul megtorpan mintha nemkapna eleg benzint de csak itt . Milehet baj? Nagyobb ac kene ra?
4. A gumik csere erettek nem akarom megvenni a legdragabb gumikat de a gyari minosegnel kicsit jobbat . Legyen valami tpaadasa (X , varosban, neha tura ) mik a tapszatalatok esetleg valami jol bevalt?
Elore is koszi!
Valaki Szolnok megyéből ?
Nemrégiben vásároltam egy Yamaha XT 125 X-t. Végre 98-100at megy viszont itt már 8800 -at forog. Néztem az áttételt: elől 14 hátul 48 fog. Kérdésem az lenne, hogy ez a "norma" ? Válaszotok előre is köszönöm.
Kedden vennénk a páromnak egy 125 XT-ét. 2005-évjáratú.Mire figyeljünk oda a vásárlásnál (típushibák) ,illetve azt hallottam hogy a kipufogóba van valami szűkítő amit ki szoktak venni,illetve a katalizátort is ki lehet venni belőle.Ebben kérném a segítséget,tanácsot!
Köszönöm.
Vennék xt R-t papír nélküli is érdekel a lényege hogy gyári alkatrészek legyenek rajta!!
Nem porog nagyon ez a forum, de meg vagyunk paran.
Nekem egy ilyen volt az elso rendszamos motorom. Imadtam. Nagyon jo kis gep. Mai napig banom hogy eladtam.
Egesz jo futomu es fekek, bar a hatsoval voltak gondok. A vizzel ovatosan. A computer meg a sebessegjelado be tud azni. Az idomokrol lejon a lakk ha magasnyomasuval pucolod.
En mindenre hasznaltam. Minden nap vele mentem mindenhova. Soha semmi baja nem volt. Ami volt az az elozo tulaj miatt.
Hidegen melegen mindig indult. 150 km birtam rajta egy ultomben. Nem tul kenyelmes, de ez relativ. Fogyasztas 3.0, sportdobbal 2.9.
Ha tudsz vegyel 2006 -os vagy 07 est ami mar zarhato tanksapkas es leallito gombos.
Barmi kerdesed van, irj!
Udv!
Valaki nem bont XT125-öt vagy nincs otthon egy fölös karbija? Vevő lennék rá :)