Két dolog indokolhatja:
1. a tekercselés valahol "meg van nyúlva". Egy adott ponton a lakkozott huzal meg van törve, el van vékonyodva, kisebb a keresztmetszete. Ahogy áram folyik át rajta, a szűk keresztmetszet impedanciaként viselkedik és feszültséget ejt. Mivel se Thomson-híd nincs kéznél, illetve a fázisok között sincs jelentős eltérés, így a hiba vagy a csillagpont tájékán van, vagy minden oké. Nem tudjuk.
2. a tekercselés valahol "ereszt".
3. vagy valahol zárlat van, de azt az akksin is mérve is lehetne látni. Ami egy 12Ah-s akkut 2V-tal lehúz, az cirka 30-40W.
A 27VAC a testhez képest még csak-csak, az valahol hihető. Tudjátok mit? Lemérem a sajátom mindjárt.
A fázistekercseknek abszolúte függetlennek kell lenni a testtel (blokkal) mindenhogy! Nem csak ohmilag, átütésileg is. Szerintem, ott lesz a kutyus elhantolva.
A külső akksis mérés azt mutatta, hogy a fesz.szab. dolgozik, a generátor tekercsek is dolgoznak - nem terheli őket a moci blokkja - érdekes erdmény lenne, ha a külső akksis projekt - amikor szuper a töltés - összekötné egy bika kábellel a negatívot a blokkal. Ugyan ez az eredmény lenne! Leesne az 55V 10V-ra.
A generátort csak egy féle képpen tudtam beszerelni a deknibe, adta magát. Ezek szerint valahogy mégis valamilyen kapcsolat van a tekercsek és a dekni között.
"De akkor mi indokolja az 55V-ról a 10V-ra esést, a terheléskor a fázis tekercseken? Hüüümmm... Annyit nem lenne szabad! Az nagyon sok. Főleg a feltöltött akksinál."
Igen! Hogy a fenébe eshet ennyit a feszültség??? 🤔
De akkor mi indokolja az 55V-ról a 10V-ra esést, a terheléskor a fázis tekercseken? Hüüümmm... Annyit nem lenne szabad! Az nagyon sok. Főleg a feltöltött akksinál.
Láttam, hogy írta, hogy az "ellenállás végtelen", de nem tudom, milyen műszerrel van mérve és milyen méréshatárokkal dolgozik az az adott műszer. Avagy hogy milyen méréshatáron volt mérve.
Csak szeretném tutira kizárni, hogy nem az van, hogy van egy fázis, ami ex has 230 ohmot mutat, ami a sípolót nem aktiválja és a 0-200 tartomány se jelzi ki a mezei sárga műszeren mondjuk...
Háááááááát...... kíváncsi leszek, mi lesz a vége....
Én biztosan a generátor tekercsek, és a motorblokk nem kellő elszigetelésére gondolok. A fesz. mérés alapján is.
Az ellenállás mérése nem vezett eredményre igazán. "0" ohmot, azaz szakadást mért. Ill. azt az erdményt hozta, hogy a szigetelés jó. Na de......... azon a pár volton, milliamperen? Az ellenállás mérés a "durva" ellenőrzésre jó.
Véleményem szerint, azért volt képes működni a külön álló akksival, mert a generátor tekercsek ha le is testelnek (áthúznak) a blokkra nincs galvanikus kapcsolat a blokk, és a negatív ág között. Azaz nem keletkezett "hurok". Úgy gondolom, ha a külső akksival is megcsinálná ezt a mérést, amikor normálisan töltött, (14.5, vagy 14.7V) akkor a tekercseken is megjelenne a közel 50V-os fesz.
A gyári pluszba' vákkuumimpregnált vagy epoxi bevonatot kap. A JMP is lakkozott, csak vékonyabban.
A szakadásmérő helyett ohmmérővel is megnézhetnéd, mert a legtöbb műszer 10 ohm alatti ellenállásnál sípol csak, afelett nem, de nyilván itt 50 ohm ellenállás is kevés, megaohmos nagyságrendet kellene mutatnia avagy végtelent
"Ugy ertem, hogy amikor Zoltan a generatort es a fesszabalyzot ugy kototte az akksira, hogy a motor kabelkorbacsatol fuggetlenul, kozvetlen a fesszab kimenet ket drottal etette a kulso akksit, patent volt minden.
Igaz?"
Szóval... akkor valahol a generátor tekercsek letestelnek a blokkal. Pedig szakadást mértem a műszerrel, na persze ez nem analóg műszer. Akkor most nagyon úgy néz ki hogy olaj le és a generátort ki kell szedni és megnézni hogy mi a helyzet. Egyébként az új JMP genrátor tekercsein nem láttam lakkozást, még néztem is, de gondoltam annak nincs jelentősége. A gyárin viszont van vastag lakk réteg.
Ugy ertem, hogy amikor Zoltan a generatort es a fesszabalyzot ugy kototte az akksira, hogy a motor kabelkorbacsatol fuggetlenul, kozvetlen a fesszab kimenet ket drottal etette a kulso akksit, patent volt minden.
Igaz?
Abban az uzemallapotban az akksi csak a fesszabalyzoval volt osszekotve es nem volt osszetestelve a motorral.
De akkor hogy adnak tobbet, ha az akksi a motor halozattol fuggetlen? Egyetlen magyarazatom volna: fesszab minusz olyankor nincs testen, csak akku minuszon, ugye?
Ergo a test es akku minusz kozt van egy 2V feszultseglepcso.
Megkockáztatom a lakkszigetelés hibáját is. Az ellenállás mérő nem tudja mérni, tehát "0" ohmot (szakadást) mérsz, de feszültségen már átüt. Én nagyon gyanakodnék erre. Vagy valahol a vezetékezés, ugyan ezen elv alapján.
Erre próbáltam utalni, hogy mégis a "bemenettel" van gond! Pontosabban a generátor tekercsek, és a blokk közötti viszonyról.
Ha 1200-es fordulaton a tekercsek ~10V-ot adnak, nem várhatunk a kimeneten 14.4-et.
1. a tekercselés valahol "meg van nyúlva". Egy adott ponton a lakkozott huzal meg van törve, el van vékonyodva, kisebb a keresztmetszete. Ahogy áram folyik át rajta, a szűk keresztmetszet impedanciaként viselkedik és feszültséget ejt. Mivel se Thomson-híd nincs kéznél, illetve a fázisok között sincs jelentős eltérés, így a hiba vagy a csillagpont tájékán van, vagy minden oké. Nem tudjuk.
2. a tekercselés valahol "ereszt".
3. vagy valahol zárlat van, de azt az akksin is mérve is lehetne látni. Ami egy 12Ah-s akkut 2V-tal lehúz, az cirka 30-40W.
A 27VAC a testhez képest még csak-csak, az valahol hihető. Tudjátok mit? Lemérem a sajátom mindjárt.