Ja és egy megjegyzés. Anno a gyári fesszabályzó 14-15V között töltött fordulatszám függvényében. Ez a Solvart-féle fesszabályzó (a kicsit magas értéktől most eltekintve) "lecövekel" 16,3V-on, tök mindegy milyen a fordulatszám. Sokkal stabilabb ez a MOSFET-megoldás mint a gyári tirisztoros, nagyon jó cuccnak tűnik.
Szia Blackiex! Köszönöm a tanácsot! 🙂 Megnéztem az 5 polusú stekker saruit, szorítanak szépen mikor a fesszabályzó ellensaruit bedugom. Végeztem egy másik mérést is. A fesszabálszó 3 db generátor vezetékét bedugtam a stekkerbe, hogy a fesszabályzó megkapja a generátortól a 3 fázis váltó feszt. Viszont a fesszabályzó akksi fele menő pozitív és negatív kábelét nem dugtam be a stekkerbe, hanem rámértem műszerrel. Az eredmény 16,3 V, tehát a fesszabályzóból szépen kijön a töltőfesz, sőt, talán több is mint kéne, ez most a Solvart-féle fesszabályzó. Amint bedugom az 5 polusú stekkerbe ezt a két kábelt is, rögtön leesik a feszültség az akksi kapocsfeszültségére 12,8-ra. Minden kábelt kimértem, összesípoltattam, sehol nincs szakadás. Bárhol mérem a kapocsfeszültséget, akár az akksin, akár bármelyik kábel végén, a blokkra, vagy bárhova téve a multiméter fekete kabelét, minden esetben megvan a 12,8 V. Nem jut el az akksihoz a töltő fesz, pedig töltés van, a kábel nem szakadt. Ez már a hihetetlen kategória! 😃 ☹️
Világos. Kerülő úton ugyan, de kb. erre a mérésre céloztam, amikor azt kérdeztem, hogy az akksi mínusz összesípol-e a fekete vezetékkel a szabályozón. A szabályozó testje a vázra megy valahol a kábelkorbácsban, az akku a blokkra testel, tehát ha az akksi testel a blokkal és a szabályozó szintén kap testet, akkor sípol.
Tudom, hogy baromságnak hangzik, de épp most van nálam egy motor, aminek hasonló hiba miatt a hatpólusú sarus csatija (a szabályozónál) nem kontaktolt. Az "anya saru" a műanyag csatiban ki volt tágulva és nem szorított rá a fesszab. csúszó késére.
Egy ellenőrzést megér, hátha
Tegnap felhívtam egy szerelőt és azt a tippet adta, hogy tegyem a multiméter egyik kábelét az akksi pozitívra a másikat meg bárhova a vázhoz vagy a blokkhoz és ott is az akksi kapocsfeszültségét kellene látnom. Na ezt még nem mértem így, megnézem. Azt mondja, hogy ahova az akksi negatívja földelve van a vázhoz, ott gond lehet ha nagyon oxidálódott. Kérdés, hogy hol keressem ezt a föld pontot. Megpróbálom ma kinyomozni.
Szia Blackiex! Ma megjött a Mecseki-féle MOSFET fesszabályzó. Bekötöttem, töltés nincs. Ez már a 3. fesszabályzó és nincs töltés. Generátor új, akksi új, vezetékek nem szakadtak, biztosíték mind jó. Sajnos nincs tovább, nincs több ötlet hogy mi lehet a gond. Köszönöm az eddigi segítséget! :-)
7184 Ft... Egy normális (pl. Tourmax) 20-25 magassága. Szerintem kínai. Ha kölcsön-szabályozóval működik a vas, reklamáld meg.
30 napon belül akár indoklás nélkül kötelesek visszaadni a pénzt, ha visszaküldöd a cuccot.
Köszönöm a segítséget! A "motorosoknak.hu" oldalról rendeltem a fesszabályzót és teljesen olyan külsőre mint a gyári, egymás mellé téve semmi különbség. Igen, én is néztem a Solvart-féle fesszabályzókat, ha sikerül a teszt egy kölcsön működővel, veszek egy Solvartot. Köszönöm, üdv!
Sajnos nincs jobb ötletem, de a tünetek erre utalnak. Nyilván nem tudom, hogy hol készült és milyen úton került hozzád a fesszabályzó, de rohadt sok a kínai szemét.
Ha egy kölcsön szabályozóval működik a dolog, javaslom a Solvart-féle univerzálist betenni. Az modernebb is, több gyepálást is elbír és hazai, ha gond van vele, van hova menni.
Létezik az, hogy két fesszabályzó is rossz, úgy hogy az egyik vadi új? Persze az esély megvan, de nagyon kevés :-) A váltó (AC) áramot megkapja a generátorból, mind a 3 fázist, ez biztos. Az is biztos, hogy a fesszabályzóba menő csatlakozó akku pólusain ott a DC 12,9V. Tehát teljesen érthetetlen, hogy mi a gond. Akkor tudnám kizárni teljesen a fesszabályzó hibát, ha pl. egy olyan fesszabályzóval próbálnám ki ami biztos hogy jó, mondjuk egy működő motorból. Ha így lenne töltés, akkor az új fesszabályzóm is rossz. Így már megreklamálhatnám az újonnan vásárolt fesszabályzót, de addig nem. Mindenesetre köszönöm a segítséget, megpróbálok felhajtani egy kölcsön fesszabályzót egy próba erejéig.
Ha AC bemenet van es nincs DC kimenet a szabalyozobol, akkor a szabalyozo lehet a ludas. Egyszeruen nincs mas a rendszerben, ami hibas lehet, ha az akksi mindket polusa csatlakoztatva van. Akksi nelkul (tehat ha nem erzekel DC feszt a szabalyozo) nem enged ki semmit, de ezt leszamitva nincs mas elvi magyarazat arra, amit most tapasztalsz
Sziasztok! Egy FZ6 Fazer S2 2007-es évjáratú vas első 1. tulajdonosa vagyok. Az a problémám, hogy pár héttel ezelőtt kiderült, hogy nincs töltés. Kimértem a generátort és a fesszabályzót. A generátort rossznak mértem. Olaj le, kiszereltem és tényleg rossz volt, az egyik tekercs megégett. A fesszabályzó egyenirányító részét megmértem, jónak mértem, de ugye ettől még nem biztos, hogy a töltésvezérlés is jó. Új generátort beszereltem, akkunál mérném a töltést és semmi. Nincs töltés ugyanúgy. Kicseréltem a fesszabályzót is újra. Töltés most sincs. fesszabályzó nélkül a generátort megmérve szépen tölt 60V-tól kb. 160V-ig. A fesszabályzó csatlakozóját lehúztam, megmértem, hogy az akkutól "ide ér"-e a feszültésg, igen. 12.9V. Tehát: A generátor új, tölt. Az akksi új, jó. A fesszabályzó új. A kábelek jók, nem szakadtak. És nincs töltés. Egy biztosíték sincs kimenve, azok is jók. Esetleg van valakinek valami ötlete? Fogalmam sincs, hogy már mit kéne csinálni. Előre is köszönöm!
Hello…Keresek FZ6 ra óracsoportot ami müködik es mutat mindent..Az enyém megadta magát..Vagy ha valakinek van tapastalata cseréről a masik fele óracsoportra(analog fordulatmérős) annak az infonak is örülnék..Bárminek amivel közelebb jutok a megoldáshoz..Elöre köszönöm ha valaki tud segiteni
Sziasztok!
1 hete lettem Fz1 tulaj 🙂
Ha esetleg van valakinek, érdekelne sportkipufogó, bukócső, ekeidom...
Kormánylengéscsillapítót használ valaki? Ha igen, milyet?
A válaszokat előre is köszi! 🙂
Sziasztok! 2006 utáni FZ1-re lenne szükségem gyári kormányra és indexekre egy vizsga erejéig. Természetesen nem ingyen kérném. Köszönöm ha tudtok segíteni!
Üdv!
Yamaha FZ6 Fazer S2-mre keresek sportkipufogót, kizárólag "E" jeles érdekelne. Ha van valakinek, vagy esetleg tud eladót, megköszönöm a keresést! 😀
Tudom, hogy baromságnak hangzik, de épp most van nálam egy motor, aminek hasonló hiba miatt a hatpólusú sarus csatija (a szabályozónál) nem kontaktolt. Az "anya saru" a műanyag csatiban ki volt tágulva és nem szorított rá a fesszab. csúszó késére.
Egy ellenőrzést megér, hátha
30 napon belül akár indoklás nélkül kötelesek visszaadni a pénzt, ha visszaküldöd a cuccot.
Ha egy kölcsön szabályozóval működik a dolog, javaslom a Solvart-féle univerzálist betenni. Az modernebb is, több gyepálást is elbír és hazai, ha gond van vele, van hova menni.
1 hete lettem Fz1 tulaj 🙂
Ha esetleg van valakinek, érdekelne sportkipufogó, bukócső, ekeidom...
Kormánylengéscsillapítót használ valaki? Ha igen, milyet?
A válaszokat előre is köszi! 🙂
Régen az enyém volt
Yamaha FZ6 Fazer S2-mre keresek sportkipufogót, kizárólag "E" jeles érdekelne. Ha van valakinek, vagy esetleg tud eladót, megköszönöm a keresést! 😀