Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A link helyesen link
Süti vagy, megint kiküldted a mesterlövészeket
nyugis volt ... szokás szerint nem engedtem, hogy történjen bármi is... főleg nem az ORKJOKnak
egyébként egy sima halogén égő beállítása is lehet annyira elcseszett, hogy vakít

meg nem mindenkinek van magasságállító YAHAMA FJR 1300 POLICE LIMITED vasja...

nameg a 2 személyes üzemmódban hogy vakít a halogén? elveszed a forgalmit?
ez egy 2007.12 havi totalcar cikk kivonata..

2. számú melléklet a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez
Az Magyar Köztársaság által elfogadott ENSZ-EGB előírások
(45. 48. 98. számú előírások)

45. Fényszórótisztító
48. Gépjárművek világító és fényjelző berendezéseinek beépítése (kivéve a motorkerékpárokat)
98. Gázkisülésű izzólámpás fényszórók

A 48. és 98. ENSZ-EGB előírások tartalmazzák az automatikus magasság állítás és a szintén automatikus fényszórómosás kötelezettségét (az R 48.-ban utalás található az R 45.-re).

de valahogy ott van az a kivéve a motorkerékpárokat a mosás és a zautomata magasságállítás alól
Egyébként jól bírod...nyugis éjszaka lehetett
Persze, de ha azt az oldalát nézed, hogy pár elcseszett xenon mennyire vakít mikor szembe jön és ez miatt elütsz egy út szélén haladó gyalogost, akor ki lesz a hibás? Hát persze, hogy az aki elvakított...
szeretnéd ha a szervek mereven ragaszkodnának az előírásokhoz a zéró tolerancia elvét követve

a technikai fejlődést nem követik a jogszabályok.. miért baj, ha a "láthatóság" nagyobb biztonságot ad..
a nappali távolsági fényszóróhasználat sem szabályos ha találsz olyat, akit zavar..

de inkább nem lovalom bele magam kijön a szakmai ártalom még a végén
Erről beszélek......
köszi, majd megnézem, egyenlőre másra kell a pénz :D
nézzed meg a service manualban a fényszóróba tehető izzó típusát, ami kb úgy néz ki hogy

12 v 55 w H7
12 v 60/55 w H4

ezekre a helyre izzócere bonyolultságával beteheted az azonos jelölésű xenon izzót..kisebb munkát a xenon izzó állandó feszűltségét biztosító trafó elhelyezése fog jelenteni
Üdv!

Én már raktam xenont motorba.Egy CBF 600 volt. Sima autós trafó elfért mindkét oldalon.A hűtő betöltő sapka kicsit közel van de elfért.Burkolt motoroknál jobb a helyzet mert ugye ott van hová eldugni a trafót.
Nincs vele túl nagy macera a legbonyolultabb dolog a trafót elhejezni úgy hogy ne tudjon lerázódni illetve hogy a nagyfesz kábel ne nagyon mozogjon.A legjobb ha egyáltalán nem mozog, értem ezalatt hogy nem húzgálja a kormány és hasonlók!
Üdv! Valószinű hogy ha lesz egy kis fölös pénzem akkor teszek a motoromba is xenont mivel az autómban nagyon meg vagyok elégedve vele viszont senki ne kábítson senkit hogy ez szabályos!
A lényeg hogy automata magasságálítás kell/nem elektromos mint azt sokan hiszik mert az manuális csak éppen kényelmesebb mint ha kint a lámpát csavargatod, és kell még fényszórómosó is! / Motoron meg szerintem még egyikre sem volt példa.


"Az előírások
Kicsit kutattam, a "6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről" rendeletben.

A fénnyel kapcsolatban csak a misztikus 38. § paragrafust 2. bekezdését találtam:
"A világító és fényjelző berendezések által kibocsátott, illetőleg visszavert fények színkoordinátáit az 1980. évi 3. törvényerejű rendeletben meghirdetett -, az 1968. évi november hó 8. napján Bécsben aláírásra megnyitott - Közúti Közlekedési Egyezmény határozza meg." Na ezzel nem lettem okosabb. Viszont a 37. § 4-es bekezdése viszont eléggé világosan fogalmaz: "A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni."

A KöHÉM rendelet 1. és 2. számú mellékletei viszont feketén-fehéren szabályozzák a gázkisüléses fényszórókra vonatkozó előírásokat, vagyis "A 48. és 98. ENSZ-EGB előírások tartalmazzák az automatikus magasság állítás és a szintén automatikus fényszórómosás kötelezettségét". Természetesen ilyen készletek is léteznek, de ezek a földi halandónak gyakorlatilag megfizethetetlenek, az olcsók tízszeresébe is kerülnek.

Összegezve: az automatikus ablakmosónak és szintszabályozás nélküli utólagos beépítéseknek hivatalosan hugyoztak. Ne higgyünk a forgalmazóknak, ha azt mondják, ebből nem lehet gáz, és ne csodálkozzunk, ha közúti ellenőrzés során jó esetben megbüntetnek, rossz esetben akár soron kívüli műszaki vizsgára rendelnek. Vizsgára se menjünk ilyen autóval. "
ne az elméletről, hanem a gyakorlati részéről beszéljetek már :D

Én is szeretnék a vasba, de nem tudom hogy hogy csináljam (cbr125 2005)
És azt hogy magyarázom meg, hogy komplett lámpatest lett cserélve?
ezzel vitatkozhatsz, mert nem a te szavad dönt

a lámpatest maga az, ami lehetővé teszi az izzó cseréjét. a foglalat adott, a fókuszpont nem változik, a foncsornak meg mindegy, hogy miből jön a fény.. ha halogén izzót teszel be, ami színváltós vagy fehérebb, mint a xenon, akkor sem történik semmi
Mondjuk ezzel vitetkoznék......Ha komplett lámpatestet cserélsz ok, de csak égőcsere nem hiszem, hogy szabályos. Ha annak a lámpatestenk H7 van előírva akkor a foncsorozás és miegymás is arra van tervezve nem a xenon égőre.....
rendben sok országos cimborám van a szerveknél vajon mé' ?

és ha valaki belédkötne, az konkrétan kössön beléd, utalva minden vonatkozó jogszabályra nehogy véletlenül hivatali visszaélésbe keveredjen ügybuzgóságában
Nekem a 8000 K-s tetszik, azt hiszem én rakok egyet a tompítottba próba szerűen.
Köszi az infókat, ha meglesz és megállítanak a rendőrök, és esetleg problémáznak, akkor majd rádfogom, hogy Te azt irtad a fórumban hogy szabályos...
egy kis ismétlés :)

6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről

Hatósági jelzések elhelyezésére vonatkozó további műszaki feltételek
28. § (1) A gépjárművet, a mezőgazdasági vontatót, a lassú járművet és a pótkocsit úgy kell kialakítani, hogy arra a hatósági jelzés - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseknek megfelelően - felszerelhető legyen.
(2) A hatósági jelzést, illetőleg annak tartószerkezetét a lassú járműre elöl, az oldalkocsi nélküli motorkerékpárra és a pótkocsira hátul, a többi gépjárműre és a mezőgazdasági vontatóra elöl és hátul, a jármű hosszirányú függőleges felezősíkjában, vagy attól balra, oldalkocsis motorkerékpárra elöl az oldalkocsin, hátul a motorkerékpáron úgy kell elhelyezni, hogy a hatósági jelzés síkja a jármű hossztengelyére merőleges és megközelítően függőleges helyzetű legyen, a járművön túl ne nyúljon, legalsó pontja az úttest szintjétől legalább 0,30 méter, legfelső pontja az úttest szintjétől legfeljebb 1,50 méter magasságban és olyan helyen legyen, ahol könnyen leolvasható.

A világító és fényjelző berendezések alkalmazására és működésére vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

(4) A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni.

(2) A világító és fényjelző berendezések által kibocsátott, illetőleg visszavert fények színkoordinátáit az 1980. évi 3. törvényerejű rendeletben meghirdetett -, az 1968. évi november hó 8. napján Bécsben aláírásra megnyitott - Közúti Közlekedési Egyezmény határozza meg.

...

tehát a xenon fény mint olyan, megfelel az előírásoknak, 4300 K / sárgás / - 5000 K / fehér / - 8000 K / ami szintén fehér fény, kékes kitúnéssel szintén megfelel. Kék színű a megkülönböztető fényjelzés, de az messze nem xenon fény. Az előírt múszaki jellemzőknek megfelel a xenon izzó, foglalat szerinti típusok vásárolhatók. A fény szórása, az előírt terület bevilágítása állítható.

nade nem akarok senkit untatni, mindenki tájékozódjon kedvére :)
akkor az ismerősöd "megetették"

alapeset: mindent szabad, amit jogszabály nem tilt
5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról


(2) A rendelet alkalmazásában jármű átalakítása a már forgalomba helyezett jármű olyan megváltoztatása, amely a típusbizonyítványban, az összeépítési engedélyben vagy a korábbi átalakítási engedélyben meghatározott adat, illetőleg közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemző módosulását eredményezi, valamint a gépkocsi alvázának (az alváz szerepét betöltő, az alvázszámot viselő szerkezeti elemének) cseréje.
(3) Nem minősül átalakításnak
a) olyan tartozéknak a járműre történő felszerelése, amelynek felszerelését a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló rendelet (a továbbiakban: MR) előírja vagy megengedi;
b) a motor azonos típusú motorra történő cseréje;
c) a járműre engedélyezett cserefelépítmény felszerelése;
d) a járműbe beépített ülőhelyek számának ideiglenes csökkentése;
e) szabványos, illetőleg járműtípushoz rendszeresített vonószerkezet felszerelése, amennyiben a jármű egyébként vontatásra alkalmas;
f) a gyártómű által rendszeresített oldalkocsinak motorkerékpárra történő felszerelése, amennyiben a motorkerékpár oldalkocsi csatlakoztatására alkalmas;
g) a külön jogszabályban meghatározott feltételek szerint a gépkocsira megkülönböztető fény- és hangjelző berendezés felszerelése, amennyiben az megfelel MR.-ben foglalt követelményeknek;
h) a jármű olyan módon vagy mértékben történő megváltoztatása, amelyre a Nemzeti Közlekedési Hatóság (a továbbiakban: NKH) Közép-magyarországi Regionális Igazgatósága alkalmazási engedélyt ad, illetőleg amelyet engedély nélkül megvalósíthatónak minősít.
A fejidomban az index környékén......de még plusz kettő is elférne, van hely. Egyébként mióta xenon van a mociban, sokkal, de tényleg sokkal több autós húzódik le amikor meglát a tükörben. Nem mert vakitja őket, fényes nappal is.... )