Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ilyen picire se? :D
csak egynyocas' :)
Tankra nincs jogsim... 😆
Bandit... pfff. Amator! :D
A projekt ugy indult hogy az utcai motor melle meg kellett volna egy olyan ami annyira olcso es tré hogy rohogok egyet ha lezuzom.
Aztan jott az elet es az utcai motor cserelve lett akkora ugras volt a 09 street es a 17 es street kozt.
Csak buszkelkedek egy picit 17 ben lett uzemanyagszint jelzom. 😄Jo meg abs meg asr,meg egermozi is. 😄
De a koztes idot mig a kettot atcsereltem nem akartam kihagyni igy az amugyis mas elfoglaltsagbol idohiany miatt elmaradt palyaprojekt lett az utcai.
Na ekkorderult ki hogy hibadzik a 13 bar kompotbol 3.
Koltsegcsokkentes miatt kerult egy papirmentes hornet blokk,ami tok jo volt,ott mar megtortent egy reszleges valto csere egyikbol masikba.De utana lett a vizsgafrász,ezt igy nem lehetett
attolni meg penzert sem.
Akkor legyen,lett valto,meg vizsga,igy legalabb eladom.
Ühüm,azzal a menettel lefejeltem egy kocsit vele.
Jo,tavaszi kezdes,streetrol atulve a pumpalva ütő bot fek es a sajat hulyeseg bejatszik.
Most ujra talpraallitottam,megy,de oregedtem annyit hogy nem kell csutkas.
Viszont nincs kanalam szrmetsegbol valakire ramelegiteni ezt a kupac gondot.
Igy megyek vele par ezrest,es kigyonlalom meg a tobbi odvas gondot es jovore elvalnak utjaink. 😄
"aprilia sr50 ditech meg morini sikeres eletbentartasa,vagy egy malaguti f12"
Semmi, de tényleg semmi infom ezekröl..., ennyire nem utálhatsz, hogy ilyen övön aluli kérdésekkel égetsz be?! ;-D
Honda dio 2T-t hajtott édesanyám, majd egy Suzuki Lets 4 4T-re lett cserélve. Elöbbi ütött vágott, kopott szar volt. Másik valami japán kislányé volt megkimélt állapotban, és szuperül menne még most is, ha édesanyám még így 80 fele közeledve is fel akarna ülni rá, de már nem. De nem vonnám le nagy következetést, hogy honda szarabb, mint a suzuki! :-D

2002-ben majdnem sv650-et vettem, de megemeltem a 1 milliás budget-et, egy picit, és 1,8 M-ért egy GSX 1400 lett belöle, így nem tudom, csak felületesen (egyszer volt nálam szervizen) , hogy mennyire buta az a motor.

"jobbara szerelo altal"
Nagyon kevés esetben jutok el erre a szintre. A focusnak is a futomu felujítás után elöször nekiestem házilag a futómü beállításnak (utánfutás, dölés, ...) a sötét mélygarázban eszkábált lézereses -méröszallagos bohockodással, és csak mikor otthon voltam, vittem el mülyeben, hogy finomicsabak rajta...és tök örültek, hogy minden csavar oldható, és nem törik le a feje, mert berohadt...vagy Taschival pakoltattam össze egy több bontott hulladékból egy gixer blokkot..., de azt rosszul mértem fel, túl nagy kérés volt. Ilyet üzleti alapon nem lehet lelkiismeretesen megcsinálni, csak magadnak. Ugye nem mindegy, hogy van 5 bontott váltód, meg egy hibás blokkban. A bontottak sem tökéletesek. Ès akkor válogassunk össze egy jót...nem ugyan az, mikor megjön gyári cikkszámos zacsiban a cserealkatrész kupac, és beszereled a rossz helyére.

"A hulye hondat csavarra szetszedtem-osszeraktam,es meg napi szinten megy,megall,dudal,villog.
Nem almost OEM,nagyon nem az,de nekem sikerelmeny ez is."
Nöttél is szememben! :-D CSAK!!!! Mint blackiex is mondta, hogy az jön le, hogy nem ilyen lovat akartál. Èn erre szoktam azt mondani, hogyha valaki ilyen dologra vetemedik, akkor ezt egy értékes dologgal tegye. Ezért basztam ki "pannoniás" meg egyébb ipari hulladéknak számító alkatrészeket, mert hiába feccelsz bele idöt, pénzt energiát, a végeredmény akkor is csak egy jó esetben csillagó karácsonyfadísz lesz, mert se anyag, se technlogía azokban a rozsdakupacokban. Ellenben kb azonos hozzállással talpra teszek egy GSXR 1100-es 89-92-öt.
A fürészporral dúsitottat......
Mennyire relevans egy aprilia sr50 ditech meg morini sikeres eletbentartasa,vagy egy malaguti f12 kosarbol naggyabol felelesztese? 😁
Az sv650 csak fek-futomu hekkelesig jutottam,majd ezen tevekenyseg menten folytattam.
Az emlitett britt gyöngyszemet mar nem bantom sajat kezzel csak cicomazas szinten,olyan eretnek dolgok mint szelvedo,tukor,bluetooth modul,markolatfutes szinten,es jobbara szerelo altal.
A hulye hondat csavarra szetszedtem-osszeraktam,es meg napi szinten megy,megall,dudal,villog.
Nem almost OEM,nagyon nem az,de nekem sikerelmeny ez is. 😁
Terméke válogatja, hogy hol és hogyan, de spórolás, megúszás, satöbbi márpedig van. Lehet, hogy a tiédnél nem jelentkezik, mert az alap konstrukció is jó volt és a sprórolások máshol, máshogy esetleg minimálisan érhetők tetten, de nagy általánosságban igaza van Istvánnak.
Ha a britek nem butítottak a dizájnon, annak nem csak te örülsz, hanem én is, pedig nem vagyok érintett.

Sajnos nem minden változott jó irányba, vannak olyan modellek, amiknek a 80-as évekbeli "gyökerei" 200 ezret elmentek egy gyűrűzésig, a mostani, alapjaiban azonos blokkra épült kiadások meg 80 ezernél már eszik az olajat nagy kanállal. Van olyan, ahol a főtengely kúpos görgős Timken csapágyát cserélték sima egyenes tűgörgősre, mert 100 dollárral olcsóbb lett tőle a blokk, a főtengelyt meg simán préselt szereléssel egyszerűsítették és most ennek az lett az eredménye, hogy elcsavarodik, hajlamos ütni, elcseszi a vezérlés csapágyait, satöbbi.

Hasonló a szemléletem, mint Istváné, mivel magamnak dolgozom a motoron. Ha most kéne valamit vennem, ami tetszik is és élvezném is, kurva nagy bajban lennék. Ami EFI-s meg modern és ABS-es, azon nehezen szerelhető és rövid élettartamú bordásszíjas hajtás van, 50 kilót hízott és csúnyább is lett - akkor inkább maradok az öregnél és 3-4 évente rászánok egy délutánt és leveszem a karbit, valamint költök progresszív rugóra meg emulátorra és szinter betétre hozzá való tárcsával.

Ez van, papa, nem vagyunk egyformák.
Csak "röviden" ;-) ..., mert vicc topic.
Karbi vs injector kb mint bandit legenda! ;-D Mára már elkopott. Mikor betört a piacra befecskendezö, biztos voltak hiányosságai a vele szemben 100 éve folyamatosan fejlesztett porlasztókkal. Azért ez mára a közuti közlekedésben elkopott, söt a porlasztók mint irod nem tudják olyan rugalmasan kezelni a megváltoztatott üzemanyag összetételeket, legalábbais a régiek nem, vagy nehezen. Szélsöséges versenysportot most probáljuk figyelmen kivül hagyni.

Hogy magam próbáljam meg kicsit más "szinben" feltüntetni mint a korábban említettek, elfogadom, és el is mentem a te saját bejáratu tapasztalatod. Nem látom értelmét ellentmondani neked, mikor nekem semmi nincs amitel az érvelésem alátámasztanám. Ex katedra kijelentéseknek meg semmi értelme. (((csak így 4 szemközt, nekem a honda nem tudott túl sok olyat mutatni amivel eggyel közelebb tudtam volna lépni hozzá, hogy érdekeljen így általánosságban. Mérnöki szemmel sok megoldásuk a jobb kezemmel a bal fülem fogjam meg. De ezt senki ne vegye kézpénznek, föleg akkor ha "csak" használni akarja.)))

Eltérö lehet a véleményünk, hiszen mindenki máskor lépett bele a "motorizációba" más impulzusokat kapott, más mélységekben érdekelte, vagy nem érdekelte, csak eszköz volt számára. Nem mindegy hogy Sv 650-nel vagy TS 125-el startoltál, láttál e villáskulcs távolságból ipari hulladéknak is gyenge pl Danuvia 125-öst (te simson star?) vagy más jármüvet aminek "örülni kellett"?! Minél szélesebb sprektrumról gyüjtünk tapasztalatokat információkat, annál biztosabbnak véljük a döntésünk, hogy mi mellett tesszük le a garazst. Ìgy fordulhat elö, hogy nekem a "külöcködés" nem a menet közben állaítható futómü, hanem a szinte motorozhatatlan URAl M72 -vel való "gépészkedés".

ha-ha-ha ;-D
Mondjuk lehet én vagyok rosszul bekötve,de a bandit1200 nemhogy csuklósbusznak,hanem 12 tonnás pótkocsis kamionnak tünt.
Dehát itt pont az vót a felütés hogy a régiben még van anyag,az új meg szar mert kispórolták még a csavarokat is.
Szerinem meg azért árnyaltabb.
És főleg a kezelhetőségi tapasztalatokra mentem direkt rá.
Mertem ezt azért mert szemmel láthatóan és hiába fogadkozva a gyár által szerintem a 2006-os daytona 675 amiből indult a gép ugyanolyan vázgeometriával és méretekkel rendelkezik mint a mostani street.Sőt megkockáztatom hogy a vázhoz azóta nem nyúltak csak a sallanghoz.
No tehát amire gondolok az az hogy ami 97-ben még csak naggyából útkeresés az 2017-re már komoly tapasztalat.Ezért nem mindig a lazcinges spórolás van a gyárakban.Igenis van mérnöki meló az újakban is sőt.
Jó, azért itt van pici alma-körte hasonlítás is. A tripli 3 majdnem 8 centis dugattyúval 120 fokosan elékelt csapokkal egész máshogy adja le a kraftot, mint egy sornégy 4 db 6.5 centis dugattyúja 180 fokokra elékelve.

Nincs gond azzal a Tromffal, tényleg ki van találva és egy tök maceramentes, használható vas, de a 600-as öreg cibere mégis más sztori. Az én 800-as V2-m is megenne reggelire egy nála hússzal öregebb 1100-es Herli Sportstert, de nem lenne tisztességes a hasonlítgatás.

Hajtds ki a lomból, amit beletettél és szabadulj meg tőle. Láthatóan nem szereted.
Nemrég vettem xado-t és ott döbbentem rá, hogy ukrán, mondjuk ettől még használom, a burgiba olajat is azt töltöttem bele.
8-9000
A konkrét delikvens egy F3 cbr vs street triple 765R.
Az első a kora 600-as sportmotorja,azt nem mondom hogy a mindent bele de egy középkategóriát megütütte.A másik a jelen középkategória csupasza.
És hát szerény tapasztalatom hogy a cbr kurvára nem sportos.Olyan mint egy régi csuklósbusz,nem áll meg és elég tuhonyán kanyarodik,motorerő crka ugyanaz nem szörözök plusz 8-10 lovon.Viszont a cbr 8-900 nél ad életjelet olyan mint a szomszéd döglött lova,a street mindenhol élénken tol.
Dícsérik a karbit hogy milyen közvetlen,a street elektronikus gázával irányított inyektor semmivel sem rosszabb,sőt inkább jobb.Ha azt nézzük hogy ezt a karbisat nyehegtetem jó sokszor hogy nagyobb állás után életjelet mutasson az inyektoros meg félév után pöcc-röff indul.
Mindkettőnek morog enyhén a kuplungja,a cbr-é szarabb de öregebb is.
Az elektronika van,de mivel nem foglalkozok vele napi szinten hidegen hagy,kb úgy használom mint a cbr-t,felülök és megy.
Karbantartás sem sokkal különbözik,a cbr-t gyűrűztem mert az előző tulaj hebrákolt rá autólégszűrőt,mindkettő tipikus motor,a szűk elérhetetlen helyekkel,itt a csupasz előnyben,pár cucc bontása után lenn vagyok a hengerfejnél,igaz gyertyacsere nőgyógyászkodva megvan a cbr-en a másikon légyzűrőt is le kell venni.De legalább nem kell 3-4x kiszedni mert telikormolja és nem indul.
Szóval itt sincs különbség.Csak a használhatóság.
Ha az a lényeg hogy rituális agyserkentő legyen egy indítás a szivatóval és manuális benzincsappal mert az ódon cuccra gerjed az emberfia a cbr-t ajánlom,de egy hőfokmérőt be kellett hebrákolnom mert a gyári a jeladó csere után se akar menni,a fodulatszámmérő lifegve jár a km-óra megpusztult,most mérföldes van fenn (ez vót a sugonál kézen) lehet totózni mennyi az annyi a nulla toleranciánál juhhhhu,de legalább más nem romlik el mert nincs. 😆
Te fával tüzelsz. Gondolom darabolod láncfűrésszel? Na akkor a xadót a láncfűrészbe töltesd, a fűrészport meg a váltóba, és akkor csendes lesz 😆
"Minden egyes alkalommal meglepődök mennyit fejlődött "

Ebben sincs vita, csak hogy tovább "viccelödjünk" ! ;-)
Szerencsére a mérnöki tudomány nem langyos állóvíz. Még van egy pici mozgásrér, de láthatható, hogy a politika itt is láncon vezeti már "mérnököket" , nem csak az "orvoslásban-egészségügyben".

Minap a kollegámmal váltottam pár szót. Valami 90-es audihoz keresett hátsó fütömü segédkeretet vagy mi a bánat amibe be vannak kötve a lengökarok-kutyacsontok, mert hogy ez valami 80-as audi RS változatát kapta a sima 80as-nak valami buta hástó futómüve van-szaggértök majd megmondják)... bla-bla-bla...Közben felvetödött bennem ezen körte - alma esetek hasonlítgatása. Mikor kijön egy következö generáció a gyártósorról és melléteszik a használ generációnak, majd egy tesztben hasonlítgatják. Biztos, hogy nem feleslegesen basztak el rá 1000 mérnöki órákat, de fair dolog egy friss feszes futomüvü, jármüvet összehasonlítani a tööb 10 ezeret futott megkopott, kitágult, elágyult futómüvü öregebb társával. Ès ez igaz a fékre, eröforrásra, hajtásláncra, kiült üllésre, stb...Nem tudom érhetö-e ahova ki akarok lyukadni?! (Mikor a 12 éves fokusz kombi alatt egy hülyeség miatt le kellet cserélnem a teljes hátsó felfüggesztést, meg elöre is új alsó lengövillák kerültek, felújítottam a körbe a fékeket, nem mondom, hogy rally auto lett belöle, de érezhetö volt a különbség)

20-30 év szerelgetés után nem várható el, hogy ne legyek az embernek "isteni kinyilatjoztatásai". Ha közel vagy tüzhöz úgy sem vezet meg, mert a csak motorgyártás termékenységét nézve, most melyik modelt melyikkel hasonlítod össze. Konkrét esetekben is mindig társul elfogultsággal. Meg mikor már túl vagy 10 ezredik olajcserén, rüheled, hogy a "kedven" régi modellen 5 perc volt lekereni a olajszüröt, és kipattintani a légszüröt, az újon, meg még szelepsapkát is le kell tekerni, hogy 3 óra bontás után hozzáférj az elöbb említett dolgokhoz. ìgy az sem biztos, hogy eljutunk a kezelhetöség, biztonság, megbizhatóság, kényelem szintjéra, mert már eleve rossz pontokkal indül innen megközelítve. Persze ez igaz lenne egy 95-ös gs 500 és cb 500 esetén is, hogy leszarom mennyivel "jobb(ß)" a honda, nem akarok rajta soha többet porlasztót takarítani...
Aztán nevezhetjük dacnak, hülységnek, konzervativizmusnak, én nem akarok felülni olyan motorra amihez nincs szerszámom, ha bármilye elromlana. Innen nézve is veszítenek a can-bus-os jármüvek. Ìgy nem is fogom megtapasztalni, hogy milyen árok tátong 2003-as gsx 1400 vagy 2023-as GS BMW között, de még Zöldi bömösét sem probáltam ki, pedig tukmálja állandóan pedig az csak 2003-as, de biztos jobb a futója, és el is hiszem neki... Ha elkeskenyedne a szám, hogy elavult a " legújabb 2003-as 1400-esem, akkor visszaülök az Sr 500-ra és azzal megyek elötte egy kört, és mindjár máshol van az origó...

"Melyik xadót basszam bele"
Èn a benzinbe való zöld taknyot nyomkodtam az olajokba...
hát akkor marad a tolókerekes hang míg meg nem pusztul.
Sajna nem biztos, hogy a motoradalék megoldaná a váltó golyós vagy tűgörgőscsapágy problémáját mert oda szerintem inkább váltóadalék kéne, de az meg ugye a motornak nem biztos, hogy jó, 4t adalékok közül a liqui-moly-t használtam sokáig és ugyan el nem hallgatott, de sokkal csendesebb lett az ilyen hang. Most a burgonyába tettem xado adalékot, de ott nincs váltó.
Mivel ez a Vicc topik: BÁRMELYIKET!
Utoirat és csak margóra pötyögött gondolat.

Van szerencsém napi szinten használni régi mostmár 26 éves nagy "agyoncsaphatatlan" motort és "kispórolt anyagú csokicelofán, feleslegesen tulbonyolított,álladóantönkremenő agyonelektronikázott" motort.
Minden egyes alkalommal meglepődök mennyit fejlődött a motortervezés kezelési könnyedségben,fékezhetőségben,motorerő leadásban.
Utóirat utóirata:
Melyik xadót basszam bele a kotványba hogy elkussoljon a tolókerekes ladaváltó hang a bontott cuccból? 😀
Hátt,az enyém se változott. 😆
Tényeg jól tette hogy fészen nyomul.
A pumukli ügyet meg szerintem az ellenzőtábor felháborodása tartja felszinen.Ha rá se bagóznának maradna fészen egy idő után,amekkora mocsár az ott elfér,itt meg elhalna szépszerével.
Nem tudok ezzel nagyon vitatkozni, mint hogy vele is nagyon nehéz volt. Beszél(t) sok hüyeséget, volt hogy én is tévedtem, de az is elöfordult, hogy vitában kiderült, hogy mindegyikféle elv használható, és megoldás lehet egy problémára, de olyan is volt volt, hogy rájöttünk, hogy mindegyikünk téved, és közösen kialakitott megoldás a legjobb a probléma kezelésére.
Sokszor elöfordult szerintem, hogy hülyeségek mondott, de az eredmény meg jó volt. "nem az a lények amit mondunk, hanem amit csinálunk" esete volt.
Igaziból a net sok esetben fel tudja nagyítani a rossz emberi tulajdonságokat egész szélsöséges mértékre, közben meg szinte mindannyian rendelkezünk azokkal tulajdonságokkal, de ezekben a kitüntetett esekben minden mikroszkóp alatt patika mérlegen van kiértékelve, és hát sok szem / fül többet lát hall.
Megbizható barátoktól is sok rosszat hallottam, de én nem követem öt hosszu évek óta, meg sajnam nem is volt idöm , vele hosszú ideje találkozni. De volt olyan eset, hogy "kénytelen voltam a kuncsaftom hozzá küldeni, mert másik "sztár szerelö" képtelen volt az öreg gixert megcsinálni. Ès ha másban nem is, de abban nem igen tudott hibázni. A projekt happy end-el végzödött.

Mókás volt a felháborodás a mercivel "kiegynegetett" motorváz estében is. Azt mondom, arra is, ha valaki már csinált ilyet (én sem vagyok ebben szüz) akkor más a hozzáállás ehhez a megoldáshoz. Amit most nem fejtenék inkább ki. ;)
Igazaból annak örülök, hogy meg van neki a saját "üzleti" felülete és ott müveli a müvészetét a nyilvánosság elött, ha érted mire gondolok!?

A pumukli esetében a legnagyobb hiányosságnak tartom, hogy szakmai oldalról a pár beállított képen kivül nem igazán lehet "szaván" fogni..., márpedig szerintem ez az "erinthetetlen" státusz az egyik legellentmondásossabb miközben meg a neten éli az életét.

De ennél több szót nem biztos, hogy érdemel a téma.